|
کدخبر: 319706

بازار سرمایه/ وضعیت بورس/ بازار سهام

واکنش عشقی به ریزش بورس / بازار به روال قبل بر می گردد؟

قیمت‌ها و ارزش سهام، به دلیل برخی از اتفاقات که رخ داده‌اند، از ارزش ذاتی آنها جدا شده‌اند، اما تاکنون تلاطمات جدی در بازار رخ نداده است. ما سعی می‌کنیم با استفاده از صندوق‌های حمایتی بازار و صندوق‌های بازارگردانی، شوک‌های بازار را کنترل کنیم.

اقتصاد واکنش عشقی به ریزش بورس / بازار به روال قبل بر می گردد؟

در هفته گذشته، بازار سرمایه با مشکلاتی مواجه بود و افزایش نرخ ارز باعث رکود نسبی در بازار شد. خروج سرمایه نیز همچنان ادامه داشت. به علاوه، بانک مرکزی اعلام کرد که گواهی سپرده خاص با سود ۳۰ درصد را صادر کرده است. این سیاست نشان می‌دهد که بانک مرکزی قصد دارد بخشی از نقدینگی که سیالیت بیشتری دارد را جذب بانک‌ها کند.

پیدا شدن این دو رقیب جدی، در شرایطی که بازار قرمزپوش بود، نگرانی فعالان و کارشناسان این بازار را به همراه داشت. هر چند هفته گذشته نسبت به میانگین ماهانه از شدت خروج سرمایه از بازار کاسته شد، اما امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۹۰ میلیارد تومان همچنان ادامه داشت. در پایان روز کاری یکشنبه، ۳۴ درصد بازار سبز و ۶۶ درصد بازار قرمز بود.

در همین رابطه، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تلاش این سازمان برای مدیریت بازار و کاهش ریسک ها درخصوص نگرانی ها نسبت به کاهش بازدهی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی از جمله مسکن، سکه و ارز، اظهارداشت: تلاطماتی که در بازار ارز رخ می دهد، خود را با فاصله ای در بازار سرمایه هم نشان خواهند داد و بازار سرمایه هم رشد می کند. از این جهت نگرانی چندانی وجود ندارد. یک سری ریسک هایی، در بازار وارد شده بود اما اکنون فضای بازار، فضای متلاطمی نیست.

وی ادامه داد: قیمت ها و ارزش سهام شرکت ها به دلیل پاره ای از اتفاقاتی که افتاده با ارزش ذاتی آنها فاصله زیادی دارند؛ اما تلاطمات جدی در بازار نداریم. سعی می کنیم با صندوقهای حمایتی بازار و صندوق های بازارگردانی، شوک های بازار کنترل شود.

عشقی تاکید کرد: روند بلند مدت بازار هم نشان داده است، مساله تلاطمات ارزی و فروش شرکت ها در بازار سرمایه هم خود را نشان خواهد داد و آن را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت فاصله ایجاد شده را جبران می کند.

خبرهای مهم بورسی در ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار: سازوکار تامین مالی جمعی با رعایت ضوابط فقهی ظرفیتی را در بازار سرمایه فراهم می‌آورد که شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک بتوانند برای اجرای طرح‌هایشان نسبت به سازوکارهای اوراق از این ابزار مالی بهره بگیرند.

یک کارشناس بازار سرمایه: اگر هلدینگ‌ها نسبت به تجدید ارزیابی دارایی‌ اقدام کنند، اختلاف قیمت سهام شرکت با ارزش ناخالص دارایی «NAV» کاهش یافته و ارزش سهام نیز افزایش می‌یابد.

یک استاد دانشگاه: با احراز صلاحیت مدیران در بازار سرمایه، کارآمدی نهادها و شرکت افزایش یافته و شفافیت تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران را در بورس تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: ۷ ناشر سود جاری و سنواتی ۲۷۱ هزار و ۹۵۵ سهامدار را که شامل ۶۰۷ میلیارد تومان می‌شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کردند.

دلایل جذابیت تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای سهامداران

محمدعلی شهدایی، کارشناس بازار سرمایه گفت: واقعی شدن و افزایش شفافیت ترازنامه شرکت‌ها، به روز شدن ارزش دارایی‌ها در جذب سرمایه‌گذاران موثر خواهد بود.

 تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها با اجرای مولدسازی دارایی‌های دولت

بهزاد زاهدی، کارشناس حوزه مسکن گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت ضمن افزایش تولید مسکن به تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها نیز کمک می‌کند. باید بتوانیم از ظرفیت بورس کالا برای مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده بهنیه‌ای کنیم.

منبع: جماران
  • ناشناس ارسالی در

    به والله ، به پیر و پیغمبر قسم ، عشقی از بورس هیچی سرش نمیشه. پرتفوی سهام داران حقیقی، ضرر و زیان ۸ درصدی را نشا ن میده . سرمایه های مردم را تو این قما رخونه، دزد خونه، نجاست خونه، کوره ی پولس وزی و ..... پودر کرده .

    • ناشناس ارسالی در

      ضرر و زیان ۸۰ درصدی .

  • رضا ارسالی در

    اقای عشقی. خدا به حق حضرت زهرا خودتو خان وادتو به زمین گرم بزنه که نتونید بلند بش ید.

  • م ارسالی در

    عشقی با شاخص سازی ضربه بدی به اعتماد عمومی زد. شاخص واقعی کمتر از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد.‌ هم شاخص هموزن و هم شاخص کل فاقد ارزش بررسی و ساختگی هستند‌.

  • پیام ارسالی در

    تورا بخدا اصلا حرف نزنید ئ از بازار حمای ت نکنید هر بار که حرف زدید بازار با سر ز مین خورده. البته الان که تقریبا با خاک ی کسان شده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها