|
کدخبر: 319689

سامانه یکپارچه خودرو / پیش فروش خودرو / بازار خودرو

اتفاقی باورنکردنی در پیش فروش خودرو

سامانه یکپارچه فروش خودرو، به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌ها در صنعت خودروسازی ایران تلقی می‌شود.این در حالی است که دو خودروساز بزرگ کشورخودرو‌های خود را در این سامانه به فروش می شرسانند.

اقتصاد اتفاقی باورنکردنی در پیش فروش خودرو

 یک استاد دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به تغییر سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت تاکید کرد: متاسفانه مدیران دولتی می‌آیند، بدترین تصمیمات را می‌گیرند و سپس بدون آنکه پاسخگوی عملکرد خود باشند، از مسئولیت برکنار می‌شوند اما بحران ناشی از تصمیمات اشتباه آنان تا مدتها گریبان اقتصاد، بنگاه‌ها و مردم را رها نمی‌کند.

 امیرحسن کاکایی با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: با این اقدام، اتفاقات بسیار عجیبی در حوزه پیش فروش رخ داد که من به یک نمونه از آن اشاره می‌کنم .

 استاد دانشگاه با تاکید بر نامعلوم بودن وضعیت تولید پژوپارس در سال آینده به دلیل عدم اجرای استانداردهای لازم گفت: طبق قانون و بر اساس نظارت وزارت صمت همواره میزان پیش فروش خودرو چیزی در حدود بیست درصد از تولیدات سالیانه خودروسازان بود و خودروساز حق نداشت بیش از بیست درصد را پیش فروش کند این در حالی است که با راه‌اندازی این سامانه، تصمیم گیری در این زمینه دچار تنش شد و با نظر وزارت صمت، کل تولیدات پژو پارس تا پایان سال اینده پیش فروش گردید.

 وی با اشاره به اینکه وزارت صمت در حقیقت مجوز پیش فروش خودرویی را داده است که تولید یا توقف تولید آن در هاله‌ای از ابهام است، ادامه داد: این گرفتاری توسط کسانی ایجاد شده که ادعای مدیریت انقلابی داشتند و معتقد بودند باید قیمت خودرو کاهش یابد و تولید افزایش یابد و پیشینیان مدیریت بلد نبودند اما حالا هم تولیدکننده و هم مصرف کننده را با چنین بحران عجیبی روبرو کردند.

 وی با اشاره به تغییر سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: تغییر ایشان چه دردی از خریدار را دوا خواهد کرد؟ وزارت صمت به جای تصمیم کارشناسی و سیاستگذاری ، در نقش عامل فروش ظاهر شده و این دست سیاست‌ها صنعت خودرو را با بحرانی بسیار جدی مواجه کرده است.

منبع: اقتصاد۱۰۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها