|
کدخبر: 319464

قیمت گوشی / قیمت موبایل / بازار موبایل

رقابت شانه به شانه چشم بادامی ها / غول ژاپنی بیدار شد

تغییرات اخیر صنعت نیمه‌هادی، جریان را به نفع سونی، که حتی دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند نیز حضور فعالی ندارد، تغییر داده‌اند. با کاهش قیمت پردازنده ی حافظه و افزایش عرضه، بخش نیمه‌هادی سامسونگ ضربه خورده است.

اقتصاد رقابت شانه به شانه چشم بادامی ها / غول ژاپنی بیدار شد

در حوزه‌ی فناوری‌های مصرفی، سونی و سامسونگ به عنوان دو غول صنعت الکترونیک بزرگ به مدت طولانی در رقابت با یکدیگر بوده‌اند. اما در طی بیش از دو دهه‌ی گذشته، سامسونگ موفق شده است سود بیشتری نسبت به سونی کسب کند. اما به‌طور بی‌سابقه‌ای، برای نخستین‌بار از سال ۱۹۹۹، شرکت سونی از سود بیشتری نسبت به رقیب خود، سامسونگ، بهره‌مند شد.

با استناد بر نتایج مالی مقدماتی سامسونگ الکترونیکس برای سه‌ماهه‌ی چهارم و کل سال مالی ۲۰۲۳ -که کاهش ۳۴٫۴ درصدی سود سال‌به‌سال این شرکت را نشان می‌دهد- غول کره‌ای انتظار دارد که سود عملیاتی‌اش برای این سال حدود ۷٫۴۹ میلیارد وون یا ۵٫۶۲ میلیارد دلار باشد.

در مقایسه، سونی تخمین می‌زند که سود عملیاتی‌اش برای سال ۲۰۲۳، به حدود ۱٫۱۷ میلیارد یِن یا ۷٫۹۵ میلیارد دلار برسد. طبق این پیش‌بینی‌ها، سونی طی سال میلادی اخیر، بیش از ۲ میلیارد دلار سود عملیاتی بیشتر نسبت به سامسونگ الکترونیکس کسب کرده است.

آخرین‌باری که شرکت سازنده‌ی کنسول پلی استیشن در مقایسه با سامسونگ سود بیشتری به‌دست آورد، ۲۴ سال پیش بود. کره‌ای‌ها در این مدت به‌خاطر عملکرد درخشان کسب‌وکار نیمه‌هادی خود، از سونی جلوتر بودند؛ تا جایی که در ۱۴ سال اخیر، سود عملیاتی مجموع ۹ شرکت برتر ژاپنی در حوزه‌ی الکترونیک، حتی به نصف سود سامسونگ هم نمی‌رسید.

تغییرات اخیر صنعت نیمه‌هادی، جریان را به نفع سونی، که حتی دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند نیز حضور فعالی ندارد، تغییر داده‌اند. با کاهش قیمت پردازنده ی حافظه و افزایش عرضه، بخش نیمه‌هادی سامسونگ ضربه خورده است.

سونی به‌شدت روی جهانی‌شدن، تحول دیجیتال، بازسازی اولویت‌ها، ادغام و کسب مالکیت دیگر شرکت‌ها تمرکز کرده است که تمام این‌ها به افزایش سودآوری این شرکت کمک کرده‌اند.

سامسونگ انتظار دارد که بازار نیمه‌هادی‌ها در سال ۲۰۲۴ بهبود یابد؛ اما تحلیلگران می‌گویند که شاید مدتی طول بکشد تا این شرکت بتواند دوباره از نظر سود‌دهی از سونی پیشی بگیرد.

علت محبوبیت گوشی های سامسونگ در جهان

محبوبیت گوشی‌های سامسونگ در جهان به عوامل متعددی برمی‌گردد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

کیفیت ساخت و طراحی: گوشی‌های سامسونگ با طراحی زیبا و استفاده از مواد با کیفیت ساخته می‌شوند. این شرکت به طراحی نمایشگرهای با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته از جمله صفحه‌های نمایش AMOLED و Infinity Display معروف است.

نوآوری فناوری: سامسونگ به طور مداوم در حوزه‌ی فناوری‌های جدید و نوآورانه فعالیت می‌کند. آنها به طور مداوم بر روی بهبود عملکرد، دوربین‌های پیشرفته، پردازنده‌های قوی و قابلیت‌های جدید در گوشی‌های خود تمرکز می‌کنند.

پشتیبانی از سیستم عامل اندروید: اکثر گوشی‌های سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند که یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایل است. این به کاربران امکان استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های متنوع را می‌دهد.

چندگانگی و متنوع بودن محصولات: سامسونگ گوشی‌های متنوعی در بازار عرضه می‌کند که به نیازها و سلیقه‌های مختلف کاربران پاسخ می‌دهد. این شرکت گوشی‌های هوشمند از سطح متوسط تا بالا، از گوشی‌های جیبی تا تلفن‌های هوشمند پیشرفته را در محدوده‌ی قیمتی متنوعی عرضه می‌کند.

برخورداری از اکوسیستم گسترده: سامسونگ اکوسیستم گسترده‌ای از محصولات الکترونیکی دارد که شامل تلویزیون‌ها، لوازم خانگی هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و سایر وسایل الکترونیکی است. این امکان را به کاربران می‌دهد که محصولات متفاوت را با هم هماهنگ کنند و تجربه‌ی یکپارچه‌تری داشته باشند.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها