|
کدخبر: 318982

قیمت هیوندای توسان /بازار خودرو/خودرو وارداتی

قیمت این شاسی بلند محبوب ریخت

بررسی بازه قیمتی توسان Ix۳۵ مدل ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که در ۸ ماه سال جاری، این خودرو نوسان قیمتی بسیاری را تجربه کرده است. با توجه به یک حساب سرانگشتی، مشخص شده است که این خودرو در آذر ماه نسبت به اردیبهشت ماه، افتی ۸۰۰ میلیون تومانی داشته است.

اقتصاد قیمت این شاسی بلند محبوب ریخت

قیمت خودروها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. از جمله این عوامل، عرضه و تقاضا در بازار خودرو است. در صورتی که تقاضا برای خودروها  در بازار بیشتر از عرضه آن باشد ، قیمت خودرو افزایش می‌یابد. عوامل دیگری که می تواند بر کاهش یا افزایش قیمت خودرو تاثیر چشمگیری داشته باشندعبارتند از:   نرخ ارز، قیمت قطعات و مواد اولیه، تعرفه‌های وارداتی، مالیات‌ها و هزینه‌های تولید. همچنین، تغییرات در فصل‌های مختلف سال نیز می‌تواند بر قیمت خودروها تأثیر بگذارد برای مثال خرید و فروش خودرو در زمستان تقریبا کاهش پیدا میکند و در تابستان این بازار دوباره رونق می‌گیرد . به طور کلی، قیمت خودروها تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قرار می‌گیرد که هر کدام می‌توانند تأثیر مستقیم یا غیرمستقیمی بر قیمت خودروها داشته باشند.

نسل اول آن تا سال ۲۰۰۹ روی خط تولید بود و هیوندای در همین سال، نسل دوم را به جهان معرفی کرد. توسان در هر سه نسل در ایران حضور داشته و اولین حضور آن در کشور مربوط به سال ۲۰۰۷ می‌شود. نسل دوم این خودرو همزمان با بازار جهانی به ایران راه یافت و فیس‌لیفت این نسل نیز در بازار کشور به صورت گسترده عرضه شد.

هیوندای توسان نسل سوم نیز در نسخه‌هایی محدود و پیش از توقف واردات خودرو توسط آسان موتور وارد شدند که از محبوبیت بسیاری نیز برخوردارند.

هیوندای توسان در هر سه نسل وارد شده به ایران از معدود کراس‌اوورهای شهری کامپکت و سایز کوچک است که ضمن قابلیت‌های مناسب برای رانندگی‌های شهری، امکانات و توانایی‌های لازم برای مسیرهای برون شهری  را نیز دارد. هیوندای توسان در هر سه نسل به شکل دو دیفرانسیل عرضه شده است.

روند قیمت توسان Ix۳۵ در ۸ ماه

توسان Ix۳۵ مدل ۲۰۱۸ از جمله معدود خودروهای وارداتی است که هنوز می‌توان مدل صفر این خودرو را در بازار پیدا کرد. بررسی بازه قیمتی این خودرو در ۸ ماه سال جاری نشان می‌دهد توسان Ix۳۵ در بازه زمانی مورد بررسی این خودرو نوسان قیمتی بسیاری را تجربه کرد و با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت این خودرو در آذر ماه نسبت به اردیبهشت ماه افتی ۸۰۰ میلیونی داشته است.

ارزیابی قیمت این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد این خودرو در اریبهشت، بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد، بازه قیمتی این خودرو در این ماه‌ ۵میلیارد و ۳۰۰ تومان بوده است، روندی که با جدی شدن خبر ورود خودروهای وارداتی و شکست طلسم ۷ ساله واردات خودرو در مرداد سال جاری تغییر کرد و با این شرایط قیمت این خودرو در مهرماه به ۳ میلیارد و ۵۰۰  (پایین‌ترین سطح در سال جاری) رسید، اما در آبان و آذر‌ماه و اجرایی نشدن وعده‌های داده شده برای ورود خودروهای جدید شاهد بازگشت رشد قیمت در بازار این خودرو بودیم.

 

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها