|
کدخبر: 318870

حقوق معلمان / افزایش حقوق معلمان / حقوق بازنشستگان / حقوق فرهنگیان

خبر خوش صندوق ذخیره فرهنگیان /حساب بازنشستگان پر پول می شود

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان در استان اصفهان اعلام کرد: این صندوق یک نهاد مالی معتبر و سرمایه‌گذاری در آن ایمن است و محاسبه ارزش مالکانه در این دوره مدیریتی، یکی از کار‌های شاخص ماست که می‌تواند در راه توسعه رفاه فرهنگیان گام‌های محکمی بردارد.

اقتصاد خبر خوش صندوق ذخیره فرهنگیان /حساب بازنشستگان پر پول می شود

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان در استان اصفهان اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های مختلف این صندوق، از جمله صنایع بزرگ، در حال نزدیک شدن به زمان برداشت محصول و بهره‌برداری هستند. او تصریح کرد که این سرمایه‌گذاری‌ها سوددهی قابل توجهی برای اعضا خواهند داشت.

وی افزود: مبالغی به حساب بازنشستگان فرهنگی که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌اند، واریز خواهد شد و به همین دلیل باید تلاش شود تا تعداد بالاتری از فرهنگیان به عضویت صندوق درآیند تا بتوانند از خدمات و مزایای آن استفاده کنند.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان در اصفهان افزود: «تجهیزات مدارس ایران» و «صنایع آموزشی» بعنوان ۲ شرکت بزرگ تولیدکننده وسایل آموزشی، زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان قرار گرفته‌اند و از آنجا که چرخش مالی آن‌ها به طور عمده در مجموعه آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و سود آن نیز در نهایت به فرهنگیان می‌رسد باید استفاده از خدمات آن‌ها در اولویت مدارس قرار گیرد.

سلمانی افزود: این صندوق یک نهاد مالی معتبر و سرمایه‌گذاری در آن ایمن است و محاسبه ارزش مالکانه در این دوره مدیریتی، یکی از کار‌های شاخص ماست که می‌تواند در راه توسعه رفاه فرهنگیان گام‌های محکمی بردارد.

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بعنوان یک نهاد خصوصی در سال ۱۳۷۴ با هدف ارتقاء وضعیت معیشتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از طریق تشویق این اقشار به مشارکت فعال در فعالیت‌های اقتصادی، بازار سرمایه و ایفای نقش پُررنگ در اقتصاد کشور تاسیس شد.

این موسسه با داشتن چهار هلدینگ پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه‌گذاری، ساختمانی و خدمات و بیش از ۶۰ شرکت تابعه و وابسته، در حال فعالیت اقتصادی بمنظور کسب سودآوری و تولید ثروت برای اعضاست.

پیش از این رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خبری اعلام کرد که در اواخر دی ماه خواستار ترمیم حقوق پرسنل آموزش و پرورش بودیم. او افزود: با تدبیری که در کمیسیون تلفیق بودجه صورت گرفت، فوق العاده ویژه به میزان ۳ هزار امتیاز برای تمامی دستگاه‌ها از جمله کارمندان وزارت ورزش، وزارت آموزش و پرورش، وزارت رفاه و تمامی گروه‌هایی که تاکنون فوق العاده دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود.

 

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تصویب افزایش فوق العاده برای کارکنان دستگاه‌های مختلف تا ۳ هزار امتیاز در کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: بر اساس توافق کمیسیون تلفیق و دولت فوق العاده ویژه به همه گروه‌‎های شغلی که تاکنون این فوق العاده ویژه را دریافت نکردند، پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه فرهنگیان در جامعه و همچنین تخصصی بودن این شغل، ترمیم حقوق و مزایای آنان را در راستای جبران عقب ماندگی‌های گذشته ضروری است.

وی ادامه داد: اواخر دی ماه در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار ترمیم حقوق پرسنل آموزش و پرورش شده بودیم که امروز با این مصوبه کمیسیون تلفیق تا حد زیادی این خواسته تأمین می‌‎شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: با این مصوبه حقوق دستگاه‌های مشمول، حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش می‌‎یابد که کمک بسیار خوبی به ویژه به افرادی که حقوق پایین تر دریافت می‌کند، می‌‎شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • سید محمد رضا موسوی ارسالی در

    بعد از بیست و چهار سال عضویت در صندوق ذخ یره فرهنگیان که به تازگی بازنشسته شده ام با پولی که صندوق به حسابم واریز شده یک تلویزیون هم نمی توانم بخرم ، در صورتیکه همین حق عضویت را به یکی از شرکتهای بیمه داده بودم الان حداقل بیشتر از ده برابر ص ندوق پرداخت میکرد.

  • فرهنگی بازنشسته۱۴۰۰ ارسالی در

    به بعضی از معلمان دررتبه بندی ظلم شد و حق آنهاپایمال شد.آیاحق یک معلم با ۳۰سال سابقه ونزدیک۲۰سال مدیرآموزگاری رتبه۲میباشد؟اگر چنین است درودبرشرف آموزش وپرورش ومسئولین انقلابی عه ببخشیدعندلابی

    • ناشناس ارسالی در

      به من رتبه داده شد ولی هیچ فایده ندارد چ ون هیچ مبلغی داده نشده

  • احمد ارسالی در

    شما که جرآت انتشار نظر و اختلاص صندوق جد ید بی صدا از بازنشستگان جدید را ندارید چ را نظر سنجی میگذارید؟ ( درسته که هم پیال ه هستید؟ و خبر رسان درصد فاش شدن اختلاس) اما خدا هم نباشه
    الف قانون کارما هست و تاوان میگیره
    ب بر فرض و ام کان حتمی عدم وجود خدا و بهشت و جهنم ... طبق قوانین فیزیک یک توپ را با هر ثدرت به سمت دیوار شوت کنید .! با قدرت بیشتری به سوی شما باز میگردد. قدیمی ها بصورت عامی انه بهش چوب داروغه ی خدا میگفتند

  • حگیدکریمی ارسالی در

    سلام.شمابه حساب بازنشستگان واریزکنید.معل مها میان
    .ازسال ۷۴تاحالا فقط حرف وحرف.عملی ندیدیم.هرکجاسر مایه گذاری کرده بودیم الن سودش لمس میکردیم.کی حرفاتون ع ملی میشه.ان آرزش مالکانه واین حرف جدید س ود واریزی.گوشامون ازاین حرفها پره برادر

  • ناشناس ارسالی در

    بزک نمیر بهاره...

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا، ابتدا خدمات معیشتی و رفاهی رو،انجا م بدین،سپس بگید:《این کارها را انجام دادی م 》!!!...

  • بازنشسته اموزش وپرورش ارسالی در

    سلام.این خبرخوش صندوق ذخیره سال ۷۴ کی می خواد عملی بشه.هروز الکی جیبب بازنشستگان پر پول شده تو خدا شعار ندید وما را امیدو ار نکنید ما دربستر خود خوابیده بودم.هررو ز خدا یک چیزی میگید یک دفعه کار را تمام کنید.یا اصلا دیگه حرفش نزنید.یک عده این آرزو را با خود به گور بردند.

  • ناشناس ارسالی در

    هر وقت وجهی به حساب ما بازنشستگان عضو صندوق پرداخت شد حتما اطلاع میدیم . تا بعد عضو بشید . اسال و نیم از موعد پرداخت پاداش گذشته و خبری نیست همش وعده

  • ناشناس ارسالی در

    من بعنوان یک فرهنگی ۱۲ سال پیش تا اختلاس ها را دیدم سریع از صندوق خارج شدم قدیما می گفتن اگر کسی از دخل بدزده یا از جیب نان آور خانه،،بی برکتی میاره،،،،

  • ناشناس ارسالی در

    اگر هدف صندوق، ارتقاع معیشتی بازنشستگان بود، پس چرا درزمان باز نشستگی، مشارکت آنها را ازصندوق قطع کردید( وچندر قازی درپایان به آنها دادید) وهیچ تغییری در زندگی فرهنگیان ایجاد نشد، وبلکه نگهبانان صندوق، آن راچاپیدند وبه زندگی خود ارتقا دادند ویا به ناکجا آباد هدیه دادند وووو؟!؟

  • محمود قلندری ارسالی در

    امیدواریم خداکمک کند تاریخی ماهم بتوانیم به حداقل معیشت برسیم.مسئولین محترم ازمر دم ونخبگان اصفهانی کمک گیرید یزدی هاوکرم انی های اصیل که باهم دوره دانشسرارادردهه پنجاه می گذراندیم بهترین انسانهای امانت دار ودرستکاربودند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها