|
کدخبر: 318652 سینا ستوده

اختصاصی گسترش نیوز؛

آخرین خبرها از ارز جدید تلگرام / چطور نات کوین را بفروشیم / قیمت احتمالی چقدر است؟

درحال‌حاضر ارزش بازار اتریوم حدود ۳۰۰ میلیارد دلار و ارزش بازار TON حدود ۷.۹ میلیارد دلار است. بنابراین نسبت ارزش آنها برابر ۳۸ می‌شود. حال با توجه به اینکه ارزش بازار شیبا اینو حدود ۵.۶ میلیارد دلار است می‌توان انتظار داشت که ارزش بازار نسبی نات کوین برابر با تقسیم این عدد به ۳۰ یعنی ۱۸۷ میلیون دلار شود. می‌توان همین کار را با میم ‌کوین و کوین اصلی شبکه‌های دیگر مثل سولانا نیز بررسی کرد.

اقتصاد آخرین خبرها از ارز جدید تلگرام / چطور نات کوین را بفروشیم / قیمت احتمالی چقدر است؟

تلگرام با پروژه جدید خود و راه‌اندازی یک ارز جدید که امکان استخراج آن از طریق بازی میسر است، سر و صدای زیادی را به پا کرده است به طوری که در اتوبوس، مترو، تاکسی و... مردم در حال کلیک کردن بر صفحه گوشی خود هستند تا نات کوین استخراج کنند.

گسترش نیوز درباره این پروژه (Notcoin) مطالبی را منتشر کرده و این ارز را معرفی کرده است. در این گزارش قصد داریم به سوالاتی که در ذهن مخاطبان درباره این ارز دیجیتال به وجود آمده پاسخ دهیم، هرچند بسیاری از این سوالات هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و جواب آن مشخص نیست.

معرفی نات کوین

پروژه Notcoin یکی از پرحاشیه‌ترین و پر سر و صداترین بازی هایی است که در چند وقت اخیر بر بستر تلگرام راه‌اندازی شده و کاربران بسیاری را جذب خود کرده است. آخرین آماری که از تعداد کاربران این پروژه متنشر شده است رقم خیره‌کننده ۱۵ میلیون کاربر است که در این مدت کوتاه کمتر از ۳ هفته و آن هم برای یک بازی رکورد محسوب می‌شود.

درباره چگونگی دریافت نات کوین و توضیحات ربات تلگرامی آن مطلبی را در گذشته منتشر کرده‌ایم که با کلیک بر لینک زیر می‌توانید صفر تا صد دریافت نات کوین و امکانات این ربات آشنا شوید:

 

بیشتر بخوانید

پروژه جدید تلگرام مثل بمب صدا کرد / صفر تا صد استخراج رایگان نات کوین

 

اما سوالاتی که این روزها ذهن‌ها را درگیر کرده این است که آیا می‌توان نات کوین را فروخت؟ قیمت این ارز چقدر است؟ چگونه می‌توان نات کوین را به کیف پول خود انتقال داد؟ و از این قبیل سوالات که ذهن همه کاربران را مشغول کرده و بی‌پاسخ مانده است.

چطور نات کوین را بفروشیم؟

همانطور که می‌دانید برای فروش ارزهای دیجیتال شما نیاز به یک کیف پول دارید و همچنین رمزارز موردنظر باید در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال لیست و قیمت‌گذاری شده باشد.

نات کوین هم از این قاعده مستثنا نیست و باید ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال لیست شده و بر بستر بلاکچین قیمت‌گذاری شود تا بتوان آن را به کیف پول انتقال داده و به فروش رساند. اما از آنجایی که هنوز این توکن در هیچ صرافی لیست نشده است و بر بستر بلاکچین قرار نگرفته است نمی‌توان آن را به فروش رساند.

این توصیف وبسایت رسمی پروژه نشان می‌دهد که نات کوین یک رمز ارز ساخته شده در بستر بلاک چین TON است و می‌توان آن را همانند سایر رمز ارزهای ایجاد شده در بستر بلاک چین به کیف پول‌های مختلف آن انتقال داد یا به خرید و فروش نات کوین تلگرام پرداخت اما درحال‌حاضر امکان فروش نات کوین و برداشت آن وجود ندارد.

در واقع باید گفت که برخلاف ادعاهای مطرح شده توسط تیم پروژه، نات کوین درحال‌حاضر یک رمزارز نیست و فقط یک ارز مجازی تلقی می‌شود.

برخلاف ادعای تیم پروژه، نات کوین درحال‌حاضر یک رمز ارز نبوده و فقط یک ارز مجازی در ربات بازی است که می‌توان از آن برای فعالیت‌های درون بازی استفاده کرد و هیچ راهی برای برداشت آن وجود ندارد. با جست‌وجوی نات کوین در مرورگر بلاک چین TON به صفحه نات کوین مراجعه می‌کنیم. در این صفحه نوشته شده است که در یک زمانی نات کوین‌ها بر روی کیف پول تلگرام کاربران مینت خواهد شد اما هنوز توکن نات کوین در بستر بلاک چین TON وجود خارجی ندارد.

آیا امکان فروش نات کوین فراهم خواهد شد؟

تیم پروژه نات کوین در مراسم معارفه برنامه کاربردی خود توضیح دادند که هدف آنها از ایجاد نات کوین فراهم آوردن شرایط ورود آسان کاربران از سراسر دنیا به فضای کریپتوکارنسی‌ها است. این بازی بر بستر تلگرام به ساده‌ترین روش ممکن امکان به‌دست آوردن نات کوین را برای کاربران فراهم می‌کند و هر کسی از سراسر دنیا تنها با دسترسی به اینترنت و گوشی موبایل می‌تواند به استخراج نات کوین بپردازد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که تیم توسعه‌دهنده، فاز اول پروژه نات کوین را در جذب کاربران از سراسر دنیا تعریف کرده و هیچ برنامه‌ای برای عملیاتی کردن امکان استفاده و فروش نات کوین تعریف نکرده است.

خود تیم نیز در مورد کاربردهای احتمالی نات کوین و ارزش آن صحبتی نکرده‌اند اما نوع صحبت‌ها و واکنش‌های کاربران به برنامه نشان می‌دهد که احتمال ایجاد توکن نات کوین در بستر بلاک چین نیز در مرحله بعدی وجود دارد.

بنابراین برای پاسخ به سوال باید گفت که اگر نات کوین به صورت یک رمزارز در بستر بلاکچین و شبکه TON قرار گیرد و امکان انتقال آن به کیف پول فراهم باشد می‌توان برای فروش آن اقدام کرد. تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده اما با توجه به استقبال گسترده و حمایت پاول دورف و صرافی بایننس از این پروژه احتمال لیست شدن این توکن در صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار بالاست.

نات-کوین۲

قیمت احتمالی نات کوین

باتوجه به اینکه هنوز نات کوین به عنوان یک ارز دیجیتال در صرافی‌ها لیست و قیمت‌گذاری نشده است و امکان معامله کردن آن فراهم نیست، نمی‌توان آن را قیمت‌گذاری کرد. اما در این خصوص گمانی زنی‌های توسط پیج‌های معروف زده شده است. برخی گفته‌اند که هر نات کوین در صورت لیست شدن یک دلار ارزش خواهد داشت، برخی دیگر ارزش آن را چند سنت اعلام کرده‌اند اما همه اینها گمانه زنی است و نمی‌توان به هیچکدام از این حدسیات اعتماد کرد. برای تخمین واقعی‌تر از قیمت فروش نات کوین تلگرام باید به توکنومیکس آن دسترسی داشت.

درحال‌حاضر میلیاردها نات کوین توسط کاربران تولید شده و اگر فرض بگیرم که قیمت هر نات کوین یک دلار باشد ارزش بازر این پروژه از ارزش کل بازار کریپتو و حتی بازارهای مالی نتس بالاتر می‌رود که طبیعتا این کمی دور از واقعیت خواهد بود.

مقایسه قیمت نوت کوین تلگرام با میم کوین‌ها

یکی از راه‌های نسبتا معقول برای تعیین قیمت نوت کوین تلگرام این است که با فرض واقعی شدن توکن، وضعیت آن را با سایر میم کوین‌های ایجاد شده در شبکه‌های بلاک چینی معتبر مقایسه کنیم. برای این کار می‌توان از شیبا اینو که اصلی‌ترین میم کوین شبکه اتریوم است استفاده کرد. فرض ما این است که نسبت ارزش بازار اتریوم به TON هرچه که باشد می‌توان همان نسبت را به ارزش بازار شیبا اینو به TON نسبت داد.

درحال‌حاضر ارزش بازار اتریوم حدود ۳۰۰ میلیارد دلار و ارزش بازار TON حدود ۷.۹ میلیارد دلار است. بنابراین نسبت ارزش آنها برابر ۳۸ می‌شود. حال با توجه به اینکه ارزش بازار شیبا اینو حدود ۵.۶ میلیارد دلار است می‌توان انتظار داشت که ارزش بازار نسبی نات کوین برابر با تقسیم این عدد به ۳۰ یعنی ۱۸۷ میلیون دلار شود. می‌توان همین کار را با میم ‌کوین و کوین اصلی شبکه‌های دیگر مثل سولانا نیز بررسی کرد.

حال با این فرض که ارزش بازار پروژه نات کوین با کمی اغماض ۲۰۰ میلیون دلار باشد می‌توان با تقسیم آن به کل توکن‌های موجود قیمت نوت کوین تلگرام را به‌دست آورد. درحال‌حاضر مشخص نیست که تعداد کل نات کوین‌ها چقدر است اما فرض کنید تعداد آن ۲۰۰ میلیون میلیارد باشد. در این صورت قیمت قیمت هر نات کوین برابر با یک میلیاردم دلار خواهد بود! یعنی اگر شما یک میلیارد نات کوین داشته باشید ارزش آن یک دلار خواهد شد.

سخن پایانی

در پایان با تمام این تفاسیر و توضیحاتی که گفته شد باید دید که آیا نات کوین در صرافی های ارز دیجیتال لیست می شود یا خیر. اما باوجود اینکه این رمزارز رایگان است و نیازی به سرمایه گذاری ندارد، امتحان آن ضرری ندارد و با چند کلیک ساده این امکان وجود دارد که شما بتوانید مبلغی را دریافت کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها