|
کدخبر: 318583

قیمت دلار/ قیمت ارز/ بازار دلار

قیمت جدید دلار و یورو اعلام شد / جدول ۲ بهمن

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۴۲,۹۲۲ تومان و حواله دلار نیز به قیمت ۳۹,۵۲۳ تومان رسید.

اقتصاد قیمت جدید دلار و یورو اعلام شد / جدول ۲ بهمن

در معاملات امروز، یعنی در دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲، مرکز مبادله ارز و طلا ایران، نرخ هر اسکناس دلار آمریکا را با حفظ استوایی نسبت به روز کاری قبل، به مقدار ۴۲ هزار و ۹۲۲ تومان تعیین کرده است. همچنین، نرخ حواله دلار نیز با قیمت ۳۹ هزار و ۵۲۳ تومان در معاملات امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷۱۶ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۱۶ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات قیمت نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۷۶۲ تومان است.

جدول

وضعیت قیمت دلار در روز گذشته

همانطور که در گزارش پیش‌بینی قیمت دلار برای روز یکشنبه ۱ بهمن ماه ذکر شده بود، برخی از معامله‌گران در معاملات پشت خطی شنبه شب ادعا کردند که قیمت دلار در بازار شبانه افزایش یافته است و احتمالاً در بازار نقدی روز یکشنبه خریداران قوی‌تر از فروشندگان خواهند بود. این ادعا در بازار امروز یکشنبه ۱ بهمن ماه تایید شد. براساس ادعاهای این دسته از معامله‌گران، قیمت دلار در آغاز بازار امروز با ۵۳,۸۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه‌ظهر به ۵۳,۹۰۰ تومان رسید. در حالی که قیمت دلار روز قبل در تهران حدود ۵۳,۶۰۰ تومان بسته شده بود.

در بازار هرات هم نرخ دلار که دیروز با ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود امروز با رشد شارپی خود به ۵۳ هزار و ۵۸۰ تومان رسید اما در ادامه روز بر روی ۵۳ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با آخرین دی ماه ماه ۵۵۰ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد. 

علاوه بر بازار دلار، قیمت درهم نیز امروز برخلاف روز قبل نوسان افزایشی را تجربه کرد. قیمت درهم روز شنبه تا ۱۳ هزار و ۷۳۰ تومان پایین‌آمد  و در اولین روز بهمن ماه تا ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفت. فارغ از بازار ارز، قیمت تتر هم امروز در حول و حوش ۵۳ هزار و ۹۳۴ تومان معامله شد این در حایل است که دیروز قیمت تتر ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شده بود. 

رشد قیمت دلار و درهم در بازار امروز در حالی بود که امروز برخی ها از کندی اینترنت خبر دادند؛ البته شرکت ارتباطات زیرساخت  در این رابطه  اعلام کرده کاهش سرعت اینترنت به دلیل قطعی فیبر نوری در کشور گرجستان بوده و همین امر باعث  برخی از لینک های بین‌الملل ورودی کشور دچار قطعی شده است. 

همچنین امروز یک خبر مهم در رابطه با موضوع FATF توجه بازیگران ارزی را به خود جلب کرده بود. آن طور که در رسانه ها آمده نام ایران از ذیل توصیه شماره هفت FATF حذف شده است. این بند در واقع در خصوص تحریم‌های هدفمند مرتبط با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی است که از کشورها می‌خواهد در راستای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامات بیان شده از قبیل توقیف وجوه و دارایی‌های اشخاص تعیین شده را بدون تأخیر اعمال کنند.اگر چه این سیگنال مثبت است اما برخی از معامه گران سعی داشتند این گونه جلوه دهند که ایران از لیست سیاه خارج شده  و تصور می کردند که مذاکرات به زودی آغاز خواهد شد اما  در این بند کارگروه اقدام مالی صرفا با حذف نام ایران فقط از توصیه شماره هفت موافقت کرده و از تصمیم قبلی خود عقب‌نشینی نکرده است. 

از بازار ارز که بگذریم ، قیمت طلای ۱۸ عیار امروز با رشد تقریبا ۳ هزار ۲۰۰ تومان گران شد و به ۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۰۰ تومات رسید. قیمت سکه هم طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تا سطح ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالا رفت  اما در زمان تدوین این نگارش در حدود ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل ۲۵۰ هزار تومان رشد کرده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها