|
کدخبر: 318581

جایگاه سوخت/بنزین آزاد/پمپ بنزین

فوری/ سهمیه بنزین کاهش یافت

گزارشات حکایت از آن دارد که سهمیه بنزین آزاد در جایگاه های عرضه سوخت کاهش یافته است.

اقتصاد فوری/  سهمیه بنزین کاهش یافت

طبق گزارشات شنیده شده، سهمیه بنزین جایگاه داران سوخت از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرده است. این درصورتی است که در چند ماه گذشته، بسیاری از جایگاه  داران یا کارت آزاد در اختیار نداشتد و یا این کارت را در اختیار مردم قرار نمی دادند.

خبرها حاکی است، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت

همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافت.

از اینرو، امکان ذخیره سهمیه‌های بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

بنزین، یکی از مهم‌ترین سوخت‌های حیاتی کشور است که کمبود آن سبب خواهد شد تا رانندگان دچار مشکل شوند و برای تامین سوخت، به چندین جایگاه مراجعه کنند. مدت زمان زیادی می‌شود که صحبت از کاهش تعداد کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌ها شنیده می‌شود. خبری که باعث شده تا مردم احساس کنند بنزین قرار است گران شود و از ترس افزایش نرخ بنزین، در مسیر جایگاه ها، صف طولانی تشکیل داده‌اند.

بسیاری از رانندگان اعلام کرده‌اند که مدت زمان زیادی در صف منتظر مانده‌اند تا به جایگاه برسند و زمانی که نوبت سوختگیری شده است با این صحبت که کارت آزاد نداریم مواجه شدند. این در صورتی است که در بسیاری از جایگاه‌ها در هر ردیف یک کارت سوخت وجود دارد که مسئولان جایگاه از دادن آن به رانندگان خودداری می‌کنند.

گزارش‌های میدانی حکایت از آن دارد که رانندگان باید در جایگاه منتظر بمانند تا سوختگیری سایر خودروها تمام شود تا بتوانند از کارت سوخت استفاده کرده و بنزین آزاد بزنند. درواقع سوختگیری با کارت آزاد جایگاه به صورت نوبتی شده است و همین امر سبب معطلی رانندگان و ایجاد صف‌های طولانی شده است. زمانی که از مسئول جایگاه درباره کاهش کارت‌های سوخت آزاد سوال پرسیدیم در پاسخ گفت: هم تعداد کارت‌های جایگاه‌ها کاهش پیدا کرده است و هم این که تعداد دفعاتی که می‌توان سوختگیری کرد را کاهش داده‌اند. این نکته را هم اضافه کرد که میزان حجمی که داخل کارت به عنوان سهمیه وجود دارد را هم کم کرده‌اند.

منبع: رادار اقتصاد
  • ناشناس ارسالی در

    اقایان دولتی عمداسهمیه هاکم کردیدکه نزدی ک به انتخابات ملت شرکت نکنند اقای رییسی هم خوابه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها