|
کدخبر: 318432

قیمت مرغ/ قیمت گوشت/ بازار مرغ

قیمت جدید مرغ بعد از گرانی اخیر / جدول

با توجه به اعلام قیمت در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲، قیمت هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ ۲۶۱ هزار تومان است.

اقتصاد قیمت جدید مرغ بعد از گرانی اخیر / جدول

در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲، قیمت هر بسته گوشت جوجه کباب ران مرغ ۰.۹ کیلوگرمی ۱۷۴ هزار تومان است.

قیمت گوشت مرغ بسته بندی امروز 

قیمت گوشت مرغ چرخ کرده بسته بندی شده در بسته ۰.۵ گیلوگرم ۷۰ هزار تومان است برای خرید ساق مرغ  هم باید ۲۶۱ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت سینه مرغ

قیمت سینه مرغ هم امروز ۲۶۱ هزار تومان اعلام شده است.

اخبار جدید قیمت گوشت مرغ۱۴۰۲

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اینکه مشکلی در تامین گوشت نداریم، گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته واردات گوشت قرمز به طور منظم در حال انجام است.

علیرضا پیمان پاک افزود: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در حال توزیع است تا از این طریق کمبود داخل کشور تامین شود.

پیمان پاک از کاهش قیمت گوشت داخلی خبر داد و گفت: نرخ گوشت تولید داخل طی هفته های اخیر به سبب توزیع گوشت وارداتی کاهش معناداری داشته است.

قیمت انواع گوشت مرغ بسته بندی 

نام محصول وزن قیمت / تومان
سینه بی پوست مهیا پروتئین  ۱.۸ کیلوگرم ۲۶۱,۰۰۰
گوشت چرخ کرده مرغ مهیا پروتئین ۰.۵ کیلوگرم ۷۰,۴۰۰
ساق مرغ پویا پروتئین   ۱۸۰۰ گرم ۲۶۱,۰۰۰
بال و بازو مرغ پویا پروتئین   ۹۰۰ گرم ۹۷,۶۵۰
بال و بازو کبابی مرغ پویا پروتئین   ۹۰۰ گرم ۱۰۷,۴۱۰
جوجه کباب ران مرغ زعفرانی مهیا پروتئین  ۰.۹ کیلوگرم ۱۷۴,۲۴۰
جوجه کباب سبزیجات پویا پروتئین   ۵۰۰ گرم ۹۶,۸۰۰
 

مرغ گران می شود؟

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی، گفت: قیمت ۷۸ هزار تومانی مرغ به تولید آسیب می‌زند و تولیدکننده نمی‌تواند دوام بیاورد.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی، اظهار داشت: میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها در آذرماه حدود ۱۴۵ میلیون قطعه و در دی‌ماه احتمالا به ۱۵۰ میلیون قطعه هم برسد.

علی ابراهیمی، گفت: اصرار بر قیمت‌های مصوب و دستوری اساساً برنامه‌ریزی برای تولید را دچار مشکل می‌کند، نهاده‌های تولید مرغ هیچ کدام زمانی ثابت نبوده که بخواهیم روی قیمت مصوب اصرار کنیم.

وی افزود: قیمت ۷۸ هزار تومانی مرغ به تولید آسیب می‌زند و تولیدکننده نمی‌تواند دوام بیاورد. قیمت مرغ زنده درب مرغداری باید حدود ۶۴ هزار تومان باشد که با این حساب قیمت مرغ گرم ۸۵ هزار تومان می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها در آذرماه حدود ۱۴۵ میلیون قطعه و در دی‌ماه احتمالا به ۱۵۰ میلیون قطعه هم برسد. پیش‌بینی برای بهمن ماه هم همین مقدار است.

تا پایان سال نگرانی برای تولید مرغ نداریم

طی روزهای گذشته قیمت هر کیلو مرغ در مغازه‌ها برای مصرف‌کنندگان بالاتر از نرخ مصوب بوده که به گفته مسئولان مربوطه افزایش قیمت ارتباطی به تولید نداشته و جوجه‌ریزی از ۱۴۰ میلیون قطعه در آذر ماه فراتر رفته است؛ بنابراین تا پایان سال هیچ نگرانی برای تولید مرغ وجود ندارد.

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل بیش از ۹۵ هزار تومان است. در میادین میوه‌ و تره بار نیز بر اساس نرخنامه این سازمان هر کیلو مرغ گرم با قیمت ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و به دلیل همین اختلاف قیمت مرغ در مغازه‌ها و سطح شهر، تمایل خرید مردم از میادین میوه و تره بار بالا رفته است.

علی ابراهیمی - مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی -  اخیرا اعلام کرده که افزایش قیمت مرغ ارتباطی به تولید ندارد، زیرا تولید کم نشده و اساسا مرغدار نیز هیچ نقشی در تعیین قیمت ندارد.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها