|
کدخبر: 318231

انرژی پاک/منابع تجدید پذیر/ مصرف انرژی

روند تولید ۱۰ هزارمگاوات برق خورشیدی

برق حورشیدی یکی از انرژی های پاک است که می تواند کمک بزرگی به کاهش مصف سوخت های فسیلی کند.

اقتصاد روند تولید ۱۰ هزارمگاوات برق خورشیدی

برق خورشیدی باید بتواند در آینده، بیشتر مورد مصرف قرار گیرد تا بتوانیم در مصرف انرژی و سوخت های فسیلی صرفه جویی های لازم را انجام دهیم.

 

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: روند تولید ۱۰ هزارمگاوات برق خورشیدی در کشور آغاز شده است و مجوزهای لازم برای کمتر از ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی صادر شده و در حوزه بالای ۱۰۰ مگاوات نیز، فرآیندهای آن را تسهیل کنیم.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست امروز (چهارشنبه ۲۷ دی ماه) در حاشیه هیأت دولت گفت: علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه(۲۷ دی ماه) هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مشارکت مردم در اجرای قانون هوای پاک در دستور کار سازمان محیط زیست است و شعاری که برای امسال انتخاب کردیم، مسوول پاسخگو و شهروند مسوول است تا به نحوه مطلوب این قانون اجرایی شود.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دولت اقدامات ارزنده‌ای در حوزه انرژی پاک انجام داده است، افزود: در حوزه برق خورشیدی کارهای لازم برای تولید ۱۰ هزارمگاوات برق خورشیدی در حال انجام است و مجوزهای لازم برای کمتر از ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی صادر شده است. در حوزه بالای ۱۰۰ مگاوات نیز، فرآیندهای آن را تسهیل کنیم.

وی افزود: خوشبختانه سواد رسانه‌ای مردم در این زمینه خیلی عالی است و بحث سواد رسانه‌ای مسئولان را هم حتما خواهیم داشت. همچنین مشارکت مردم را هم خواهیم داشت تا خود مردم هم کمک کنند به همین دلیل شعار امسال را «مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» انتخاب کرده‌ایم.

سلاجقه اظهار کرد: با توجه به کارهایی که صورت گرفته و گزارشی هم که ما تا پایان بهمن به معاون اول خواهیم داد وظیفه دستگاه‌ها، محل تامین اعتبار و نوع کاری که باید انجام دهند کاملا مشخص است و بازه زمانی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام دستگاه‌ها در موضوع هوای پاک به وظایف خود عمل نکرده‌اند، افزود: بحث اساسی ما مشکلات اعتباری و عدم توجه بوده است. خوشبختانه در این دو سال توجه صورت گرفته. مثلا بحث اساسی ما سوخت پاک بوده که می‌طلبید که ما پالایشگاه‌ها و پتروپالایشی‌ها را کلا اورهال و به روز کنیم. در بعضی اوقات صنایع با توجه به طول عمرشان با مشکل مواجه شدند اما خوشبختانه این کار در دستور کار دولت قرار گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی بحث کاهش سولفور در سوخت است که در ۹ پالایشگاه در دستور کار قرار گرفته و با اعتبارات بسیار بالا در حال انجام است. موضوع بعدی وسایل مربوط به حمل و نقل عمومی است. در این قسمت در کلانشهرها هم موضوع مربوط به مترو و واگن‌هایی که باید به آن اضافه شود و اتوبوس‌های برقی یا تاکسی‌های برقی که دیروز هم چند دستگاه تحویل داده شد، در دستور کار است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها