|
کدخبر: 318222

صادرات نان / وزارت جهاد کشاورزی / نرخ نان

صادرات این کالای اساسی قدغن شد!

با توجه به وجود یارانه برای آرد صنعتی، صادرات نان ممنوع شده و به گمرک ابلاغ شد.

اقتصاد صادرات این کالای اساسی قدغن شد!

سازمان توسعه تجارت با ارسال نامه‌ای به گمرک، در پی نامه وزارت جهاد کشاورزی، اعلام کرد که با توجه به وجود یارانه برای آرد صنعتی، صادرات نان صنعتی غیر قابل انجام است و امکان صادرات این محصول رد و بدل شده است.

وزارت جهاد کشاورزی پیش از این در آبان ماه سال جاری با ارسال نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت اعلام کرده بود که صادرات نان با آرد غیر یارانه‌ای با تأیید اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی هر استان بلامانع است.

یارانه نان و نقش دولت

یارانه‌های نان نقش مهمی در سیاست‌گذاری دولت در حوزه تأمین غذا و کنترل قیمت‌ها دارند. دولت با اعطای یارانه به تولیدکنندگان نان و توزیع‌کنندگان آن، به منظور کاهش هزینه تولید و توزیع نان، سعی در حفظ قیمت پایدار و مقرون به صرفه برای مصرف‌کنندگان دارد. این یارانه‌ها می‌توانند به شکل مستقیم به تولیدکنندگان نان پرداخت شوند یا از طریق کمک‌های مالی به توزیع‌کنندگان و صنایع تبدیلی نان به مصرف‌کنندگان رسیدگی شود. با ارائه یارانه‌های نان، دولت تلاش می‌کند تا در کنترل تورم و تأمین نیازهای غذایی جامعه موثر باشد. همچنین، این یارانه‌ها به تحقق اهداف اجتماعی و اقتصادی دولت، ایجاد تعادل در بازار نان و حمایت از تولیدکنندگان محلی نیز کمک می‌کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها