|
کدخبر: 317885

بلیت قطار/بیمه/بلیط

بیمه شخص ثالث مسافران ریلی مصوب شد؟

علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی، اعلام کرد که بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی قطعاً قابلیت بیشتری نسبت به بیمه مسئولیت فعلی خواهد داشت.

اقتصاد بیمه  شخص ثالث مسافران ریلی مصوب شد؟

وی افزود: در قانون شخص ثالث، مفادی مربوط به بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی وجود دارد، اما برای اجرای دقیق آن، بیمه مرکزی همراه با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی و راه آهن بین‌شهری، دستورالعمل‌های خاصی را آماده می‌کند. در این زمینه، تقریباً کارهایی انجام شده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: سال گذشته نرخ‌ها در شورای عالی بیمه مصوب شد دستورالعمل نهایی هم اکنون تدوین شده و به همکاران در وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم. شرکت‌های بیمه آمادگی این کار را دارند و از وزارت راه و شهرسازی هم درخواست می‌کنیم که مقدمات را فراهم کند تا این خدمات به مردم ارائه شود.

استادهاشمی مطرح کرد: حتما قابلیت خیلی بیشتری بیمه شخص ثالث ریلی نسبت به بیمه مسئولیت فعلی خواهد داشت تا خدایی نکرده اگر حادثه‌ای رخ داد به تعداد و مبلغ بیشتری زیان دیدگان را می‌شود از این مسیر پوشش داد که امیدواریم این کار از طریق شرکت راه آهن و قطار‌های مسافربری داخل شهری انجام شود ما در بیمه مرکزی تقریبا تمام کار‌های فنی این موضوع را انجام دادیم.

جلال مختاری درباره بروز نقص فنی در قطار شماره ۳۵۰ مهتاب سیر جم اظهار کرد که قطار مذکور که از تهران به مشهد در حال حرکت بود، به دلیل مشکل فنی در سیستم دیزل حدود ۳ ساعت متوقف شد.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه مشکل فنی برطرف شده و این قطار در زمان حاضر از ایستگاه نقاب عبور کرده است.

وی با بیان این‌که قطار حدود ۲ ساعت دیگر به مشهد مقدس می‌رسد، افزود: با توجه به تاخیر ۳ ساعته قطار، ۱۰۰ درصد مبلغ بلیت مسافران به آنها عودت داده می شود.

قانون برگشت پول بلیت هواپیما یا همان قوانین و مقررات مربوط به کنسل کردن و استرداد هزینه بلیت هواپیما است. این قوانین و مقررات ممکن است بین شرکت های هواپیمایی مختلف و همچنین بر اساس نوع بلیت (قابل استرداد یا غیرقابل استرداد) متفاوت باشند.

عموماً، در صورتی که بلیت قابل استرداد باشد، می توانید درخواست کنید که هزینه بلیت را استرداد کنید. اما در صورتی که بلیت غیرقابل استرداد باشد، احتمالاً قادر به دریافت مبلغ پرداختی خود نخواهید بود یا ممکن است برای شما هزینه‌های اضافی مانند جریمه کنسلی در نظر گرفته شود.

بهتر است قبل از خرید بلیت، قوانین و مقررات مربوط به برگشت پول بلیت هواپیما را در شرکت هواپیمایی مورد نظر خود چک کنید و در صورت نیاز، با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق تری دریافت کنید.

 

قوانین و مقررات برگشت پول بلیت هواپیما ممکن است بین شرکت های هواپیمایی مختلف متفاوت باشند. اما در اکثر موارد، این قوانین بر اساس نوع بلیت (قابل استرداد یا غیرقابل استرداد)، زمان انجام کنسلی، و همچنین زمانی که شما درخواست برگشت پول می کنید، تعیین می شود.

در بعضی موارد، بلیت های قابل استرداد به شما امکان می دهند که تا قبل از تاریخ پرواز درخواست برگشت پول کنید و مبلغ پرداختی خود را بازگیرید. اما برای بلیت های غیرقابل استرداد، در اکثر موارد شما امکان برگشت پول ندارید و هزینه پرداختی شما به عنوان هزینه کنسلی در نظر گرفته می شود.

همچنین، برخی شرکت های هواپیمایی ممکن است برای کنسلی بلیت هزینه اضافی در نظر بگیرند و در صورتی که شما درخواست برگشت پول داده باشید، ممکن است مبلغی از مبلغ پرداختی شما کسر شود.

بهترین راه برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد قوانین برگشت پول بلیت هواپیما، تماس با شرکت هواپیمایی مورد نظر و یا مشاهده قوانین و مقررات موجود در وبسایت آنها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها