|
کدخبر: 317591

کرونا / کادر درمان/ استخدام کادر درمان

وضعیت استخدامی صدای کادر درمان را درآورد / وعده داده شد اما اجرایی نشد

کادر درمان در زمان کرونا کارهای بسیار مهمی انجام داده است ما قدر دان آن ها هستیم از این افردادر حوزه های مختلف استفاده می کنیم

اقتصاد وضعیت استخدامی صدای کادر درمان را درآورد /  وعده داده شد اما اجرایی نشد

دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه همچنین گزارشی از طرح غربالگری وزارت بهداشت در خصوص جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت خانوارها در سراسر کشور ارایه کرد و گفت: با فعال شدن شبکه گسترده غربالگری، وضعیت برای شناسایی بیماران همه خانوارها در سراسر کشور بررسی و نسبت به هدایت مبتلایان به مراکز درمانی اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حادثه کرمان ۱۱۰ عمل جراحی انجام شد، افزود: تعداد نیروهای داوطلب برای کمک‌رسانی بسیار بالا بود و توانستند خدمات خوبی را به مردم ارائه کنند و وجود نیروهای متخصص و متعهد در وزارت بهداشت می‌تواند در زمان‌های حساس باعث انجام اقدامات موثر شود.

عین‌اللهی با یادآوری اینکه کادر درمان در دوران کرونا وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند، ادامه داد: وظیفه ما جذب نیروهایی است که در زمان کرونا به مردم خدمت‌رسانی کردند؛ اخیراً کارکنان حوزه سلامت در پویش ملی سلامت به صورت شبانه روزی به مردم خدمت‌رسانی کردند و در واقع ۳۸ میلیون نفر از مردم نیز در این پویش ملی شرکت کرده و رکورد بسیار خوبی در این رابطه ثبت کردند.

عین‌اللهی عنوان کرد: در مجموع برای استخدام ۷۵ هزار نفر به سازمان اداری درخواست مجوز استخدام ارائه دادیم که از این تعداد فعلاً برای جذب ۲۵ هزار نفر آزمون استخدامی گرفته شده که از این تعداد ۱۴ هزار نفر کارکنان پرستاری و اتاق عمل هستند.

در زمان بروز شیوع بیماری کووید-۱۹ (کروناویروس)، کادر درمان نقش بسیار مهمی در مقابله با این بیماری ایفا می‌کند. کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران، فنی‌های پزشکی و سایر کارکنان درمانی است که در مراکز درمانی فعالیت می‌کنند. آنها مسئولیت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا را بر عهده دارند.

کادر درمان در مقابله با کرونا نقش‌های متعددی دارند. این نقش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

1. تشخیص و آزمایش: کادر درمان مسئول انجام آزمون‌های تشخیصی برای تشخیص بیماران مبتلا به کرونا است. آنها نمونه‌برداری و آزمون‌های راپید و PCR را برای تشخیص و شناسایی ویروس انجام می‌دهند.

2. مراقبت و درمان: کادر درمان مسئول مراقبت و درمان بیماران مبتلا به کرونا است. آنها بر اساس شدت علائم بیماری، درمان و مراقبت‌های لازم را ارائه می‌دهند. این شامل مانیتورینگ وضعیت بیمار، ارائه داروها، اکسیژن‌دهی و سایر مراقبت‌های پزشکی است.

3. آموزش بهداشتی: کادر درمان نقش مهمی در آموزش و راهنمایی جامعه درباره تدابیر بهداشتی و پیشگیری از انتشار ویروس دارند. آنها به مردم توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم درباره شستشوی دست، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را ارائه می‌دهند.

4. مشاوره روانشناختی: کادر درمان در ارائه مشاوره روانشناختی به بیماران و خانواده‌هایشان نیز نقش دارند. با توجه به تنهایی و استرسی که بیماران ممکن است در این زمان تجربه کنند، مشاوره روانشناختی می‌تواند بهبود روحی و روانی آنها را تسهیل کند.

کادر درمان در مقابله با کرونا با تلاش و قدرت‌های منحصر به فرد خود، در ارائه خدمات به بیماران و جامعه بسیار حائز اهمیت است و تلاش آنها تقدیر و قدردانی می‌شود

 

عین‌اللهی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به پرداختی‌های جامعه حوزه سلامت، گفت: با توجه به در پیش بودن زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، خاضعانه از همه نمایندگان درخواست داریم که توجه ویژه‌ای به کارکنان حوزه سلامت داشته باشند و فوق‌العاده خاص کادر درمان را که ماه‌ها است مورد تقاضای ما و جامعه پرستاری، مامایی، اتاق عمل و آزمایشگاه است، در بودجه سال آینده مورد توجه قرار دهند.

 

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها