|
کدخبر: 317586

هواشناسی/ وزش باد/ بارش

پیش بینی وضعیت هوای تهران / پایتخت کی بارانی می شود؟

با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور و آغاز بارش برف و باران در مناطق غربی، سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد را برای کشاورزان ۲۳ استان صادر کرده است. این هشدار به معنی مراقبت بیشتر در برابر بارش و تأثیر آن بر فعالیت‌های کشاورزی است. کشاورزان می‌توانند با رعایت این هشدار و استفاده از اقدامات مناسب، خسارت‌های ناشی از بارش را کاهش دهند. لازم به ذکر است که هشدار سطح زرد به معنی خطرات متوسط است و لازم است کشاورزان اقدامات لازم را انجام دهند.

اقتصاد پیش بینی وضعیت هوای تهران / پایتخت کی بارانی می شود؟

با توجه به پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی، در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان، بارش برف و باران و وزش باد روی خواهد داد. این بارش‌ها ممکن است تأثیراتی مانند تغییر دما، ترافیک سخت، سرمازدگی و خسارت به باغ‌ها و مزروعات را به همراه داشته باشند. لذا، در صورت نیاز، توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت مقابله با این شرایط هواپیمایی را در نظر بگیرید و از آخرین اطلاعات هواشناسی محلی خود با خبر شوید.

فردا چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش برف، باران، وزش باد شدید و کولاک برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

روز جمعه در مناطقی از جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شنبه هفته آینده در شمال غرب و غرب کشور بارش و وزش باد شدید موقتی ادامه خواهد داشت.

امروز در مناطق شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز،‌ شمال غرب، چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از غرب، شرق جنوب شرق در برخی ساعات افزایش سرعت با و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد. این شرایط روز جمعه برای اکثر مناطق کشور انتظار می‌رود.

همچنین امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در این مناطق کاهش محسوس دما روی می‌دهد. چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر و پنجشنبه شمال خلیج‌فارس مواج است.

با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، بارش برف و باران در ایران ممکن است در مناطق مختلف ادامه داشته باشد. با توجه به تغییرات آب و هوایی و فصلی، ممکن است بارش برف و باران در مناطق مختلف ایران در طول سال رخ دهد. بهتر است برای اطلاعات دقیق‌تر درباره وضعیت هوا و پیش‌بینی بارش در منطقه‌ای خاص، از منابع رسمی هواشناسی محلی مانند سازمان هواشناسی استانی یا سایت‌های معتبر هواشناسی استفاده کنید. آنها می‌توانند به شما اطلاعات به‌روز و دقیق‌تری را درباره بارش در مناطق مختلف ایران ارائه دهند.

سازمان هواشناسی کشور از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی طی روز جاری و ورود سامانه بارشی از عصر امروز «سه‌شنبه نوزدهم دی ماه 1402» خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است که با توجه به پایداری و سکون هوا شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی فراهم است.

از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق بارش باران و برف روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف، کاهش نسبی دما و در مناطق گرمسیر رعدوبرق از عصر امروز سه‌شنبه تا شنبه (۱۹ تا ۲۳ دی) خبر داد.

حاکمیت این شرایط جوی امروز در نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، چهارشنبه در گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین و مناطق شمالی استان‌های البرز، تهران، همدان، ایلام و لرستان، پنجشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، شمال و غرب اصفهان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، غرب و شمال چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی، جمعه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، لرستان، شمال بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، قزوین، قم، البرز و تهران و شنبه در گیلان، غرب مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام و شمال لرستان پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها