|
کدخبر: 317460

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت دوج کوین

آزمون سخت برای دوج کوین / مقاومت DOGE می شکند؟

دوج کوین در یک روند نزولی قرار داشته و با یک فشار فروش سنگین، دست و پنجه نرم می‌کند. احساسات پیرامون DOGE نیز خبر از یک سوگیری نزولی می‌دهد.

اقتصاد آزمون سخت برای دوج کوین / مقاومت DOGE می شکند؟

دوج کوین (DOGE)، آلت کوینی همتا‌به‌همتا است که در دسامبر ۲۰۱۳، به عنوان شوخی اینترنتی راه‌اندازی شد و با ترویج شخصیت‌های مشهوری مانند ایلان ماسک، در بازار رمزارزها به جایگاه بالایی رسید، اما ماهیت دوج کوین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از رمزارزهایی که در سال ۲۰۲۱ به شدت محبوب شد، دوج کوین است. دوج کوین، رمزارزی با نشان سگی از نژاد شیبا اینو است که در ابتدا به عنوان شوخی و میم اینترنتی پیدا کرده بود، اما با حمایت افردا سرشناسی مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، این ارز دیجیتال امروزه به فرصتی برای سرمایه‌گذاری جدی تبدیل شده است.

رمزارز دوج کوین (Dogecoin)، آلت کوینی همتا به همتا (Peer to Peer) و متن‌باز است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و با لوگوی سگی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) توسعه پیدا کرد. درواقع پس از رواج پیدا کردن استفاده از بیت کوین و جدی‌‌تر شدن این ارز دیجیتال، تیم توسعه‌دهنده Dogecoin که به این موضوع انتقاد داشتند، تصمیم گرفتند تا رمزارزی راه‌اندازی کنند تا به اندازه بیت کوین جدی نبوده و حتی کمی هم سرگرم‌کننده باشد.

توسعه‌دهندگان توکن دوج کوین (DOGE)، عقیده داشتند که دنیای رمزارزها بیش از حد جدی است و تنها به پول محدود می‌شود، پس دوج کوین را به عنوان رمزارزی برای شوخی و سرگرمی ایجاد کردند. این آلت کوین که برای سرگرمی ایجاد شده بود، حالا به رمزارزی مهم تبدیل شده که جامعه کاربری غنی و وفاداری دارد.

قیمت دوج کوین (DOGE) بالاتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰۰ روزه قرار گرفته است. این سطح اغلب به عنوان یک حمایت قوی در نمودار قیمت جفت ارزهایی مانند DOGE/USDT عمل می‌کند.

بر این اساس، برای دوج کوین، لمس سطح حمایتی مذکور می‌تواند حاکی از یک روند برگشتی و رشد بالقوه قیمت باشد؛ زیرا که خریداران در راستای سرمایه‌گذاری در قیمت‌های مقرون به صرفه وارد عمل می‌شوند.

با این حال، در نظر داشته باشید که تضمینی برای تحقق این ادعا وجود ندارد.

dogecoin-doge-lands-on-powerful-support-level-will-it-launch-reversa

دوج کوین در یک روند نزولی قرار داشته و با یک فشار فروش سنگین، دست و پنجه نرم می‌کند. احساسات پیرامون DOGE نیز خبر از یک سوگیری نزولی می‌دهد.

در همین حال، سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه، سیگنالی از مشکلات احتمالی پیش روی قیمت این میم کوین بوده و اکنون، میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه به عنوان آزمون بزرگ بعدی جلوه‌نمایی می‌کند.

لازم به ذکر است که پایداری حمایت موجود در میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بستگی به عوامل ذاتی و پویایی بازار DOGE و چشم‌انداز اقتصادی گسترده‌تر بر رفتار سرمایه‌گذاران دارد. روندهای اخیر بازار به نفع دوج کوین نبوده است و این میم کوین، بار سنگین و نزولی بازار کریپتو را متحمل شده است.

بر این اساس و با توجه به عدم اطمینان موجود در بازار، سرمایه‌گذاران تمایل به فرار به سمت دارایی‌های با ثبات‌تر دارند.اگر DOGE بتواند حمایت سرمایه‌گذاران را جلب کند، ممکن است فرصتی برای بهبود قیمت وجود داشته باشد.

با این حال، بدون تغییر قابل توجهی در احساسات بازار یا ظهور کاتالیزوری جدید برای رشد، میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه هم ممکن است سکوی پرش لازم را برای بازگشت قیمت این رمزارز که طرفداران به آن امیدوار هستند، فراهم نکند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها