|
کدخبر: 317411

قیمت حبوبات/بازار حبوبات/افزایش قیمت

قیمت انواع حبوبات / لوبیا ۱۳۶ هزار تومن شد!

در این گزارش به بررسی قیمت انواع حبوبات در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت انواع حبوبات / لوبیا ۱۳۶ هزار تومن شد!

حبوبات یکی دیگر از مواد غذایی مورد علاقه ما ایرانی ها است که با آن ها می توان غذاهای بسیاری درست کرد. یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی که نزد همه محبوب و پرطرفدار است، آش رشته نام دارد. در این غذای سنتی ایرانی، انواع حبوبات استفاده شده است و درواقع، یکی از پر حبوبات ترین غذاهای ایران است. همچنین انواع خورشت های ایرانی نیز، حبوبات نقش اصلی را ایفا می کنند.

مصرف حبوبات در بین ما ایرانی ها کاربرد بسیاری دارد و اکثر غذاهای سنتی مانند قرمه سبزی، آبگوششت و ... حبوبات بسیاری دارند. حبوبات علاوه بر خوشمزه بودن، خواص درمانی بسیاری هم دارند و سرشار از ویتامین های مختلف هستند که می تواند از ابتلا به بیماری های خطرناک جلوگیری کند.

قیمت-حبوبات

سبد خرید مردم در فروشگاه ها نشان می دهد که حبوبات نقش مهمی را در خرید روزانه دارد و عمده مردم تریج می دهند تا به صورت باز و کیلیویی خرید کنند و تمایل چندانی به بسته بندی ها نشان نمی دهند. در جدول زیر می توانید قیمت انواع حبوبات را مشاهده کنید.

 

حبوبات

قیمت

عدس ۹۰۰ گرمی

۹۴،۰۰۰

لوبیا چیتی ۹۰۰ گرمی

۱۳۶،۰۰۰

لپه ۹۰۰ گرمی

۹۲،۰۰۰

لوبیا قرمز ۹۰۰ گرمی

۱۱۰،۰۰۰

نخود ۹۰۰ گرمی

۱۱۸،۰۰۰

سویا ۳۰۰ گرمی

۲۱،۶۰۰

لیمو عمانی ۱۵۰ گرمی

۵۳،۰۰۰

 

در جدول بالا، قیمت انواع حبوبات به صورت بسته بندی شده را مشاهده کردید. لازم به ذکر است که قیمت باز این محصولات و به صورت خرید کیلویی، ارزان تر خواهد بود.

لازم به ذکر است، همانطور که مصرف حبوبات دارای ارزش غذایی بالایی است و سبب می شود پروتئین های زیادی به بدن برسد، مصرف زیاد آن هم سبب بروز بیماری هایی خواهد شد. به عنوان مثال عدس از دیدگاه طب سنتی سرد و خشک است و مصرف زیاد آن در افراد ، موجب غلظت خون و برخی بیماری‌های سوداوی می‌شود، همچنین مصرف بیش از اندازه آن موجب بروز افسردگی می‌شود. برای اصلاح آن می‌توان آن را همراه با گوشت پخته و مصرف شود، همچنین می‌توان در کنار آن از مرزه، روغن بادام، سرکه و زعفران استفاده شود. همچنین لوبیا کمی گرم و تر بوده ولی هضم آن دشوار است و نفخ ایجاد می‌کند که برای از بین بردن آن بهتر است که همراه با دارچین مصرف شود.

  • ناشناس ارسالی در

    لذت ****دن بعد از خوراک لوبیا رو هم از مون گرفتن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها