|
کدخبر: 317380

بیمه/تصادف/بودجه

بانک و بورس جزیره ای حرکت نکنند / ۴همت بودجه رفع نقاط حادثه خیز

رئیس بیمه مرکزی اعلام کرد که در لایحه بودجه امسال تصمیم گرفته شده است که ۴ هزار میلیارد تومان به شکل اوراق، برای رفع نقاط حادثه‌خیز توسط بیمه مرکزی در نظر گرفته شود.

اقتصاد بانک و بورس جزیره ای حرکت نکنند / ۴همت بودجه رفع نقاط حادثه خیز

استاد هاشمی، رئیس بیمه مرکزی، بیان کرد که تحول دیجیتال یکی از مهمترین پیشران‌های اقتصادی جهان است و این تحول بزرگ روابط بین‌المللی کشورها و فرآیندهای جامعه را به طور قابل توجهی تغییر داده است.

وی گفت: این فرصت با توجه به اراده وزارت اقتصاد شاید فضایی ایجاد کند که بانک و بورس در حوزه دیجیتال جزیره‌ای حرکت نکنند و همه می‌توانیم در بازار دیجیتال در کنار هم باشیم. 

استاد هاشمی گفت: اگر در تحول دیجیتال همگرایی ایجاد کنیم سه بازار اقتصادی بانک، بیمه و بورس دیگر جزیره‌ای عمل نمی‌کنند، براساس اشتراکات مسیری را تعیین و از ابزارهای آی‌تی برای این فرصت استفاده کنیم. بیمه مرکزی نیز در این بخش فعالیت‌های خوبی داشته است.

او گفت: صنعت بیمه ایران از حدود ۲۰ سال پیش در حوزه دیجیتال قدم برداشته است، صدور مجوز فعالیت برای شرکت های تمام دیجیتال توسط بیمه مرکزی اخذ شده است.

به گفته او، پروژه کروکی برخط تحول بزرگی در عرصه بیمه خدمات اتومبیل ایجاد خواهد کرد، هوش مصنوعی وارد صنعت بیمه کشور شده است.در تلاش هستیم که نسخه کاغذی را تا انتهای بهمن‌ماه برای بیمه تکمیلی حذف کنیم.

او گفت: امسال خوشبختانه در لایحه بودجه مقرر شده است که ۴ همت به شکل اوراق، برای رفع نقاط حادثه‌خیز توسط بیمه مرکزی و صندوق تأمین خسارات بدنی لحاظ شود.

افزایش سقف خسارت بیمه حوادث طبیعی/این افزایش خسارت پاسخگو است؟

به گفته یارمحمدیان، در لایحه بودجه سال آینده، برآورد شده که سقف خسارت صندوق به مبلغ ۹۵ میلیون تومان افزایش یابد.

مطابق با لایحه بودجه سال آینده، پیش‌بینی می‌شود که سقف خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی به ۹۵ میلیون تومان افزایش یابد. این مقدار سقف خسارت سه برابر بیشتر از حد فعلی آن است. از ۴۳ نوع بلاهای طبیعی که تاکنون شناسایی شده‌اند، ۳۳ نوع آن در ایران رخ داده است. به همین دلیل، در سال ۹۹ صندوق بیمه حوادث طبیعی راه‌اندازی شده است تا به افرادی که در اثر این بلاها آسیب دیده‌اند، کمک کند. در حال حاضر، سقف خسارتی که صندوق برای خانه‌های آسیب دیده در بلاهای طبیعی پرداخت می‌کند، ۳۱ میلیون تومان است. این مبلغ، اگرچه به طور محدودی به کمک آسیب دیدگان کمک می‌کند، اما به نظر بعضی از شهروندان کافی نیست.

به همین منظور آقای یارمحمدیان معاون فنی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت: حق بیمه الان صندوق بیمه حوادث طبیعی ۱۰۰ هزار تومان هست که ۲۴ هزار تومان آن توسط مردم و ۷۶ هزار تومان هم توسط دولت پرداخت میشود. این حق بیمه منجر به پرداخت حداکثر جریمه ۳۱ میلیون تومانی میشود؛ که ما تاکنون به ۲۰ هزار واحد مسکونی این خسارت را پرداخت کردیم.

یارمحمدیان در ادامه گفت: پیشنهاد ما برای سال آینده حق بیمه ۳۰۰ هزار تومانی است که ۳۰ درصد آن یعنی ۹۰هزار تومان توسط مالکین و مابقی توسط دولت پرداخت شود. یعنی مردم ماهانه ۷ هزار ۵۰۰ پونصد تومان بر روی قبض‌های برق‌شان حق بیمه این صندوق را میدهند. این حق بیمه سقف خسارت‌های پرداختی این صندوق را تا ۹۵ میلیون تومان افزایش میدهد.

معاون فنی صندوق بیمه حوادث طبیعی تاکید کرد: این ۹۵ میلیون تومان هم خسارتی نیست که با آن ما بتوانیم به طور کامل زیان‌های آسیب دیدگان را جبران کنیم، اما امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده هم با تغییر ضریب ریسکمان و هم حق بیمه بخش بیشتری از خسارت‌ها را پرداخت کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها