|
کدخبر: 317001 سهیل مافی

گزارش اختصاصی گسترش نیوز از صحن علنی مجلس؛

۴ خودروی برقی جدید در راه بازار / وزیر صمت خبر داد

وزیر صمت برای پاسخگویی به پرسش جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس به پشت تریبون رفت.

اقتصاد ۴ خودروی برقی جدید در راه بازار / وزیر صمت خبر داد

علی آبادی گفت: ما فرامین مقام معظم رهبری را همواره سرلوحه کارهای خود کردیم و پایبند به شعار سال هستیم. واردات باعث رشد فناوری، ایجاد رقابت سالم می شود و هدف ما نیز همین است.او ادامه داد: ما این توانمندی را داریم که خودروی با کیفیت تولید کنیم و به کشورهای دیگر صادر کنیم. البته چالش هایی در این راه وجود دارد که باید آن ها را مرتفع کنیم.

وزیر صمت در ادامه بیان کرد: ما ۹۶ درصد رشد تولید خودرو داشتیم و برنامه های دولت در حوزه  تولید عالی بوده است. در بحث واردات، پیگیری های مطلوبی صورت گرفته و این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

علی آبادی خاطرنشان کرد: این نوید را به مردم عزیز می دهم که به زودی ۴ خودروی بومی برقی به بازار عرضه خواهیم کرد و برای این هدف عزم راسخ داریم. از نمایندگان عاجزانه طلب یاری دارم و امیدوارم با تعاون دولت و مجلس، بازار خودرو وضع مطلوبی پیدا کند.

او در ادامه تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۹۹۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده و اکنون از مرز یک میلیون دستگاه گذشته‌ایم. تولید ۲۸ هزار خودرو سنگین طی سال جاری و رشد قابل توجه نسبت به سال گذشته حائز اهمیت است. در حوزه واردات خودرو و در پاسخ به پرسش آقای رشیدی کوچی، باید عرض کنم که کارهای بزرگی صورت گرفته است. تعداد ۹۳ هزار خودرو ثبت سفارش شده و تعداد ۹ هزار خودرو به کشور وارد شده است. فرآیند واردات خودروهایی نظیر سوزوکی، تویوتا، هیوندای و کیا پیگیری شده و نتایج نهایی به سمع و نظر شما خواهد رسید.

علی آبادی درباره واردات خودرو گفت: تاکنون 23 شرکت برای واردات مجوزهای لازم را دریافت کردند و ما برای این امر  هیچ منعی لحاظ نکردیم.  من بر این باور هستم که باید به این سمت و سو بریم که افراد خود اقدام به واردات خودرو کنند. آیین مقرر توسط وزارت صمت تعیین شده و به زودی تکلیف واردات خودروهای کارکرده مشخص خواهد شد. این آیین نامه با نظرات کارشناسی و بررسی های لازم تدوین شده و در کوتاه مدت در اختیار مجلس قرار می گیرد. تا به امروز تمام ارزهای رسیده به وزارتخانه را صرف واردات خودرو کردیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها