|
کدخبر: 316733 شبنم درخشان

کبد چرب/مکل رژیمی/رژیم غذایی

قیمت مکمل هایی که قاتل کبد چرب هستند

کبد چرب ممکن است بدون نشانه‌های واضحی از خود نمایان شود، اما در برخی موارد ممکن است با علائمی همچون خستگی، نفخ شکم و درد یا تورم در ناحیه کبد همراه باشد.

اقتصاد قیمت مکمل هایی که قاتل کبد چرب هستند

کبد چرب یک حالت بیماری است که در آن چربی به مقدار زیادی در سلول‌های کبد جمع می‌شود. این وضعیت معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شود: کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) و کبد چرب الکلی (AFLD). NAFLD معمولاً در افرادی که مشکلات مربوط به سبک زندگی نامناسب، مانند نوعی اختلال متابولیک یا اضافه وزن دارند، رخ می‌دهد. AFLD نیز به علت مصرف بیش از حد الکل بوجود می‌آید.

کبد چرب ممکن است بدون نشانه‌های واضحی از خود نمایان شود، اما در برخی موارد ممکن است با علائمی همچون خستگی، نفخ شکم و درد یا تورم در ناحیه کبد همراه باشد.

بیماری کبد چرب همیشه مهم و دارای اهمیت بسیاری است چراکه سبک زندگی نا سالم و نداشتن تحرک کافی و مصرف غذاهای ناسالم میتواند منجر به بروز چاقی و ایجاد مشکلات برای کبد خواهد شد. بررسی نشان میدهد پیاده روی یک ساعت در روز و دویدن یک دقیقه ای و سپس مجدد پیاده روی و ایجاد نوسان برای ریتم پیاده روی از حالت فعال به حالت آهسته میتواند در درمان کبد چرب بسیار مفید و موثر باشد. گفته میشود در درمان کبد چرب تنها مصرف دارو نیمتوند موثر باشد باید حتما ورزش و تحرک کافی نیز وجود داشته باشد. سنکجبین عنابی و سماقی و پوسته داخلی سنگدان مرغ و خار مریم و ... بدون ورزش و تحرک جوابگو نخواهد بود.خوردن ریشه کاسنی برگ کاسنی ترکیب کاسنی و شاتره نیز برای درمان کبد چرب توصیه میشود.

کبد-چرب

برای درمان کبد چرب علاوه بر  داشتن رژیم غذایی درست و برنامه ورزشی مناسب مصرف مکمل های درمانی رژیمی زیر نظر پزشک توصیه میشود. در ادامه نام چند مکمل و قیمت آنها را مشاهده می کنید:

 

 

نام مکمل

قیمت

لیورگل ۱۴۰

Goldaru

۸۵،۰۰۰ تومان

 

لیو ۵۲ دی اس

Himalaya

۲۰۴،۰۰۰ تومان

 

همولاکس

Sinafaravar

۱۱۰،۰۰۰ تومان

 

آترومد بی

Barij Essence

۱۲۸،۸۰۰تومان

 

لیوردین کمپلکس

Dineh

۱۲۰،۰۰۰تومان

 

شربت سکنجبین عنصلی

Niak

۶۷،۰۰۰ تومان

 

ویت ایس

Green Nature

۳۲۸،۰۰۰ تومان

 

اکسیر لیور

Exir Gostar Espadana

۱۲۰،۰۰۰تومان

 

برخی مکمل‌ها و مواد تغذیه‌ای می‌توانند برای کبد چرب مفید باشند. این مواد شامل موارد زیر می‌شود:

۱. ویتامین E: ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است و مصرف آن ممکن است به بهبود نشانگان کبد چرب کمک کند.

۲. ویتامین D: ویتامین D نقش مهمی در سلامت کبد دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که افراد با سطوح ویتامین D کمتر ممکن است در معرض بیشتری از کبد چرب باشند.

۳. اسیدهای چرب امگا-۳: اسیدهای چرب امگا-۳ که در ماهی، روغن ماهی و گره ماهی یافت می‌شوند، ممکن است به کاهش چربی کبد و کاهش التهاب کمک کنند.

۴. آنتی‌اکسیدان‌ها: مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند گیاهان دارویی، میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به کاهش التهاب مربوط به کبد چرب کمک کند.

همچنین، تغییرات در رژیم غذایی شامل مصرف کمتر قند و چربی اشباع شده، و افزایش مصرف میوه، سبزیجات و مواد غذایی حاوی فیبر نیز می‌تواند برای کبد چرب مفید باشد. اما قبل از مصرف هرگونه مکمل یا تغذیه‌ای جدید، مهم است که با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها