|
کدخبر: 316715

واردات کالا/ واردات/ واردات تلفن همراه

مسافران برای واردات گوشی ۲۱۲ میلیون دلار هزینه کردند / برای واردات تلفن همراه چه کارهایی باید کرد؟

براساس اعلام رئیس‌کل گمرک ایران، در ۹ماهه سال جاری ۱۰میلیون و ۵۴۵هزار و ۵۲۸ دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است.

اقتصاد مسافران برای واردات گوشی ۲۱۲ میلیون دلار هزینه کردند /  برای واردات تلفن همراه چه کارهایی باید کرد؟

یک شرکت وارد کننده جهت واردات گوشی تلفن همراه باید مجوزهای لازم را از منابع مختلف اخذ نماید. مجوزهای بازرگانی و ثبت سفارش کالا و ثبت گمرکی از جمله مجوزهای لازم برای فعالیت این شرکت ها هستند. شرکت های مزبور برای فعالیت به صورت رسمی و قانونی و وارد کردن سفارش های گوشی و تبلت از کشورهای مرجع به این مجوزها نیاز مبرم دارند.

لازم به ذکر است که هر مدل گوشی همراه دارای یک شناسه بین المللی است که آن را در سامانه های جامع تجارت ثبت می کنند. در واقع سامانه تجارت با هدف مدیریت کالای وارداتی (گوشی موبایل) در تمام مراحل تامین قرار دارد. بنابراین امکان استعلام شناسه های کالا از طریق آن امکان پذیر می باشد.

رئیس‌کل گمرک ایران گفت: در ۹ماهه سال جاری ۱۰میلیون و ۵۴۵هزار و ۵۲۸ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است.

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک ایران افزود: ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه ۲ میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۷۵۵ هزار دلار بوده است.

رئیس‌کل گمرک ایران در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به‌تفکیک تجاری و مسافری در ۹ماهه امسال می‌افزاید: در این مدت ۱۰ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۸۶۰ دستگاه به‌ارزش ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۲۶۲ هزار دلار به‌شیوه تجاری و ۳۶۵ هزار و ۶۶۸ دستگاه به‌ارزش ۲۱۲ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار به‌شیوه مسافری وارد گردید.

شایان ذکر است، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت ذیل کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به‌شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به‌شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیرلمسی می‌باشد.

واردات تلفن همراه در ایران قوانین و رویه‌های خاص خود را دارد که تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات رادیویی و وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) قرار دارد. برای وارد کردن تلفن همراه به ایران، شرکت‌ها و افراد باید مراحل زیر را دنبال کنند:

  1. ثبت سفارش: ابتدا واردکنندگان باید نسبت به ثبت سفارش کالای خود اقدام نمایند. ثبت سفارش از طریق سامانه جامع تجارت ایران انجام می‌شود.

  2. اخذ مجوزهای لازم: برای واردات تلفن همراه، مجوزهای خاصی نیاز است که شامل مجوز ورود از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و استاندارد محصول می‌شود.

  3. ثبت و رجیستری: تمام گوشی‌های وارداتی باید در سامانه همتا (سامانه مدیریت تجهیزات ارتباطی) ثبت و رجیستر شوند تا امکان استفاده از شبکه‌های مخابراتی ایران را داشته باشند.

  4. پرداخت تعرفه‌های گمرکی: واردکنندگان باید تعرفه‌های گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.

  5. نظارت و بازرسی: پس از ورود کالا به کشور، گمرک ایران و سازمان استاندارد بازرسی‌های لازم را انجام داده تا از مطابقت محصولات وارداتی با استانداردهای مورد نیاز اطمینان حاصل کنند.

لازم به ذکر است که قوانین می‌توانند تغییر کنند و برای جزئیات دقیق‌تر و اطلاع از آخرین تغییرات، پیشنهاد می‌شود به وب‌سایت‌های رسمی مربوطه مراجعه کنید یا با مشاوران تجاری مجرب در ایران مشورت نمایید.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها