|
کدخبر: 316542

معاینه فنی/هزینه معاینه فنی/حمل و نقل

قیمت معاینه فنی برتر / هزینه جدید چقدر است؟

معاینه فنی یک اقدام و تکلیف قانونی است که تمام خودروها موظف هستند نسبت به اخذ برگه معاینه فنی اقدام کنند.

اقتصاد قیمت معاینه فنی برتر / هزینه جدید چقدر است؟

بسیاری از خودروها به دلیل آلاینده بودن بیش از حد، موفق به دریافت برگه معاینه فنی نمی شوند و باید چندین بار مراجعه کرده تا نواقص خودروی خود را برطرف کنند. لزوم دریافت این برگه برای تمام خودروها لازم و ضروری است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: معاینه فنی برتر در یازده مرکز منتخب بیهقی، سراج، شهید آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، شهید چمران، خاوران، فدائیان اسلام و شهدای زمان آباد انجام می‌شود.

شادی مالکی درباره جزییات تصویب بهای معاینه فنی برتر و نرخ خدمات اعزام خط مکانیزه سیار معاینه فنی (پرتابل) به مراکز شخصی یا دولتی نیز گفت:با تایید شورای شهر تهران، بهای دریافت معاینه فنی برتر ۵۰ هزار تومان افزایش یافته و هزینه کامل دریافت معاینه فنی برتر به ۱۴۲ هزار تومان می‌رسد.

وی افزود: مالکان خودروها می‌توانند به صورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم برای اخذ معاینه فنی معمولی و یا برتر اقدام کرده و با اخذ معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک استفاده کنند.

وی درباره لایحه نرخ خدمات اعزام خط مکانیزه سیار معاینه فنی(پرتابل) به مراکز شخصی یا دولتی هم گفت: پس از تصویب لایحه ارائه خدمات معاینه فنی در محل، در شورای شهر، به ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اجازه داده می‌شود برای اعزام و استقرار خطوط مکانیزه سیار معاینه فنی (پرتابل) به محل اشخاص حقوقی و حقیقی متقاضی بهای خدمات مصوب را از متقاضیان دریافت کند.

وی افزود:نرخ بهای اعزام خطوط مکانیزه و سیار معاینه فنی به ازای یک بار اعزام مبلغ ۵ میلیون تومان که شامل هزینه یک روز استقرار است و از روز دوم به ازای هر روز ۱۰ درصد مبلغ ۵ میلیون تومان اخذ خواهد شد. وی گفت:در ازای ارائه خدمات ارزیابی و صدور معاینه فنی تعرفه مصوب از هر خودرو دریافت خواهد شد.

پس از تهران، کلانشهرهای دیگر نیز به دنبال ارائه معاینه فنی برتر هستند و سازمان حفاظت محیط زیست مطابق با رتبه‌بندی‌ها اقدام به صدور مجوز برای ارائه خدمات معاینه فنی برتر می‌کند و اکنون در ۱۱ مرکز تهران مجوز صدور معاینه فنی برتر صادر شده است. سالانه ۵۴ هزار خودرو، یعنی ۱۶ خودرو در ساعت ، برای معاینه فنی پذیرش می‌شوند. در معاینه فنی عادی و در بخش اندازه‌گیری گازها ، خودرو ۳۰ثانیه می‌ایستند اما در معاینه فنی برتر به جهت آزمایش‌های تکمیلی ۶ دقیقه زمان احتیاج است. امسال ۳۵ درصد متقاضی معاینه فنی برتر بوده‌اند که از این میان ۱۶ درصد گواهی برتر صادر شده است.

از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه حدود ۹۱۹ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، در حدود ۱۵۹ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود ۱۷ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

بدون تردید افزایش این درصد نیازمند مشارکت شهروندان تهرانی بوده و می‌تواند اثربخشی معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا را افزایش دهد. در همین راستا به منظور قدردانی و تکریم از شهروندان مشارکت جو و مسئولیت پذیر در این ارتباط در دو ماه انتهایی سال به دریافت کنندگان معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی شهر تهران به قید قرعه کشی جوایزی اهدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها