|
کدخبر: 316360

روستاییان /صندوق بیمه کشاورزان/ بیمه روستاییان

۲ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند /۷۰ درصد سهم بیمه این افراد را دولت پرداخت می‌کند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اعلام کرد که در طول ۹ ماه اول سال جاری، ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی و عشایری در این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

اقتصاد  ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند /۷۰ درصد سهم بیمه این افراد را دولت پرداخت می‌کند

 بیدی اظهار داشت: در طول ۹ ماه اول سال جاری، ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی و عشایری، که حدود ۱۸۰۰ نفر از آنها مرد و بقیه افراد زن هستند، در حوزه پوشش این صندوق بیمه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اولویت صندوق در سال جاری علاوه بر جذب بیمه شدگان جدید بحث تمدید‌ها است که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفت تا بیمه شدگان تمدید شوند.

وی ضریب پوشش بیمه‌ای استان را حدود ۴۳ درصد عنوان کرد و افزود: اینک ۷۶ هزار و ۷۲۴ نفر از جمعیت مشمول خود را بیمه کرده اند.

بیدی گفت: در مجموع ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت استان مشمول صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی هستند که تلاش می‌کنیم این افراد را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه این صندوق هشت سطح درآمدی دارد، افزود: در کمترین سطح درآمدی هر بیمه شده هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در بیشترین سهم درآمدی هر بیمه شده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال سالانه پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: سه هزار خانوار روستایی و عشایری که سال گذشته بیمه شده فعال بودند امسال بنا به دلایل مختلف بیمه خود را تمدید نکردند.

محمدرضا بیدی گفت: مستمری به این افراد در صورت بروز حادثه، بیماری منجر به از کارافتادگی یا فوت تعلق نخواهند گرفت.

وی افزود: این صندوق از روش‌های مختلف همچون تماس مستقیم و ارسال پیامک، بیمه شدگان غیرفعال را از این شرایط آگاه می‌کند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: حدود ۷۰ درصد سهم بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می‌شود با این حال خانوار‌ها توانایی پرداخت حق بیمه خود را به صندوق ندارند.

وی گفت: کشاورزان، روستائیان و عشایر استان به علت خشکسالی، کاهش منابع آبی، بالا رفتن هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی و دامپروری، بی‌رونقی کسب و کار‌ها و کمبود درآمد دچار کاهش درآمدی شدید شده لذا در پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده اند.

بیدی گفت: در صورت ایجاد وقفه در بیمه پردازی، بیمه شده می‌بایست سه برابر حق بیمه به ازای هر ماه وقفه پرداخت نماید چرا که دولت تعهدی برای پرداخت ۷۰ درصدی وقفه ایجاد شده توسط بیمه شدگان را ندارد.

وی افزود: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می‌شود، در صورت فوت به دلیل حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در غیر اینصورت با داشتن یکسال سابقه و ۹۰ رور ارتباط بیمه‌ای در سال آخر، افراد تحت تکفل مشمول مستمری می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی افزود: در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در صورت وقوع حادثه غیر ناشی از کار و با شروع بیماری پس از یک سال سابقه به شرط داشتن ۹۰ روز ارتباط بیمه‌ای (قبل از ازکارافتادگی)، بیمه شده می‌تواند مشمول مستمری از کار افتادگی کلی شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها