|
کدخبر: 316288

اصلاح قانون نظام صنفی به توسعه کسب‌ و کارها کمک می‌ کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت اصلاح و بازنگری قانون نظام صنفی گفت: تقویت جایگاه اتاق اصناف ایران به عنوان یک مجموعه خصوصی که عهده‌دار مدیریت، ساماندهی و نظارت بر بازار کشور است، در شرایط کنونی اقتصاد کشور یک ضرورت است.

اقتصاد اصلاح قانون نظام صنفی به توسعه کسب‌ و کارها کمک می‌ کند

به گفته احد آزادی‌خواه،  اصلاح قوانین صنفی باید در جهت رشد و تقویت واحدهای صنفی باشد تا بستر رونق و توسعه کسب‌وکارها را فراهم کند. مضاف بر اینکه اصلاح قانون نظام صنفی سلامت اقتصادی بازار را تضمین می‌کند.

وی افزود: با توجه به نقاط ضعف موجود در قانون فعلی و پس از بررسی‌های مکرر در کمیسیون اقتصادی مجلس، این نتیجه حاصل شد که قانون نظام صنفی نیازمند بازنگری با اولویت برخی از مواد این قانون است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تبصره ۱ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی مبنی بر عدم تمدید مدت مسئولیت اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌ها بیش از دو دوره‌ متوالی و یا چهار دوره متناوب در هیأت مدیره اتحادیه، گفت: این ماده قانونی یکی از اولویت‌های اصلاحی در قانون نظام صنفی است. نمایندگان موافق، معتقدند اصلاح این ماده قانونی، به فعالان صنفی کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از تجربیات بزرگان صنفی، چالش‌ها و مشکلات اصناف به درستی آسیب‌شناسی و موانع موجود برداشته شود.

آزادی‌خواه اظهار امیدواری کرد که با اصلاح قانون نظام صنفی، گام موثری در جهت حفظ جایگاه اقتصادی اتاق اصناف و واحدهای صنفی برداشته شود.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها