|
کدخبر: 316137

قیمت طلا/ بازار طلا/ پیش بینی قیمت طلا

قیمت سکه اوج گرفت / چرا طلا خریدار ندارد؟

در پایان فصل پاییز سال ۱۴۰۲، آخرین قیمت ثبت‌شده برای سکه امامی در بازار، معادل ۲۹ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان بود. این رقم در مقایسه با قیمت اول فصل، افزایشی معادل یک میلیون و ۵۹۳ هزار تومان را تجربه کرده که به معنی رشد ۵.۷ درصدی ارزش سکه امامی طی این دوره زمانی است.

اقتصاد قیمت سکه اوج گرفت / چرا طلا خریدار ندارد؟

بر اساس تحلیل نمودار قیمتی بازار سکه در طول سه ماه گذشته می‌توان دریافت که روند قیمت سکه امامی تغییرات قابل توجهی داشته است. در اوج این نوسانات، سکه تا سطح ۳۱ میلیون تومان نیز افزایش یافته و در واقع، در میانه‌ی ماه مهر به قیمت ۳۱ میلیون و یک هزار تومان رسیده بود. در مقابل، پایین‌ترین قیمت این دوره متعلق به تاریخ نهم مهرماه است که قیمت سکه به ۲۷ میلیون و ۵۱ هزار تومان کاهش یافته بود.

فعالان بازار سکه درباره وضعیت بازار سکه تا پایان سال ۱۴۰۲ اعتقاد دارند که شرایط بازار به قیمت دلار و طلا بستگی دارد. اما با این حال، آنچه در بازار مشاهده می‌شود، این است که خریداری در بازار به دلیل قیمت‌های بالا وجود ندارد.

در این خصوص، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضیعت بازار طلا و سکه می‌گوید: وضعیت بازار مناسب نیست و حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش تقاضا و تولید داشتیم که شرایط مطلوبی برای صنعت نیست.

به اعتقاد او، به صورت کلی در همه کشور و صنوف دیگر، این رکود وجود دارد؛ اما طلا جزو اولویت‌های آخر برای خانواده‌ها است و در سبد خانوار وجود ندارد؛ تنها در صورتی که پس اندازی باقی بماند یا به اجبار مراسمی برای افراد باشد، به بازار طلا ورود می‌کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، رکورد فعلی بازار را بی‌سابقه عنوان می‌کند و می‌گوید: این شرایط در دوره‌ای که بیماری کرونا وجود داشت و روزهایی تعطیل بود و مردم کمتر در سطح شهر تردد می کردند نیز، وجود نداشت.

وی درباره عواملی که می‌تواند این شرایط را تغییر دهد، متذکر می‌شود: شرایط اقتصادی مردم مهم است؛ افزایش قیمت‌ها، تورم و بالا بودن هزینه‌های جاری زندگی در شرایط فعلی، بر روی روند بازار موثر بوده؛ ضمن اینکه هزینه تولید و توزیع افزایش یافته است؛ چون یک برخی از ماشین آلات وارداتی است و با ارز آزاد وارد می شود.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها