|
کدخبر: 315929 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه برگزاری یلدا برای دامادها / پک هدیه چقدر آب می خورد؟

در گزارش زیر قیمت انواع پک‌های ویژه شب یلدا می‌پردازیم. یک باکس هدیه چقدر هزینه برمی دارد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ می دهیم.

اقتصاد هزینه برگزاری یلدا برای دامادها /  پک هدیه چقدر آب می خورد؟

شب یلدا یا شب چله یکی از اصیل بین ایرانی ها است و از قدیم تا امروز، جایگاه ویژه‌ای بین خانواده‌ها داشته است. برگزاری مهمانی و دورهمی، یکی از بهترین رسم و رسوم مردم کشورمان در شب یلدا است. اما این رسم در خانواده‌های تازه‌عروس و داماد بسیار جذاب‌تر است . در این شب، خانواده‌ های عروس و داماد دور هم جمع می‌شوند و هدایایی را برای تازه‌عروس و داماد خانواده آماده می کنند.

به همین بهانه خبرنگار گسترش نیوز در گزارشی به بررسی هزینه‌های مربوط به برگزاری جشن شب یلدا پرداخته است که در ادامه با هم می خوانیم.

باکس هدیه لاکچری ویژه شب یلدا

در تصویر زیر، مدل باکس هدیه شب یلدا را می‌بینیم که با المان‌های مختلفی تزیین شده است. به گفته فروشنده این باکس حاوی ۸ گل رز هلندی، ۲۰ شاخه رز مینیاتوری، ۱۰ شاخه گل انتوریوم، ۳ شاخه گل آلستر، ۳۰ شاخه گل داوودی، ۱ عدد ریسه نوری و یک عدد دیوان حافظ است. قیمت این باکس نزدیک به ۶میلیون اعلام شده است!

یلدا-باکس

باکس هدیه شب یلدا با قیمت زیر ۱ میلیون تومان

پک‌های هدیه را با کمی تغییر و تحول می‌توان به قیمت‌های پایین تری هم تهیه کرد. به عنوان مثال در پک زیر قیمت ۷۶۰ هزار تومان برای خرید این باکس اعلام شده است. یک عدد فرنچ پرس، یک عدد شیشه حاوی آجیل شب یلدا و یک عدد شیشه حاوی دمنوش های مخصوص زمستان، این پک هدیه را تشکیل دادند.

هدیه-یلدا

در آگهی بعدی نیز فرم دیگری از باکس هدیه را می‌بینیم. می‌توان اعتراف کرد که درتهیه این مدل باکس هدایا، تنوع بسیار زیادی وجود دارد و به طبع هرچقدر مفصل تر و متنوع تر باشد، قیمت بیشتری برای خرید آن باید بپردازید. در باکس زیر یک جعبه می‌بینیم که حاوی یک جلد دیوان حافظ، یک شیشه آجیل، چند عدد انار، یک عدد شمع هندوانه‌ای، یک بسته باسلق، یک بسته باقلوا و گل برای تزئین است. برای خرید این باکس باید ۱میلیون و ۶۷۰هزار تومان بپردازید.

باکس-یلدا

در تصویر بعدی نیز پک دیگری از هدیه شب یلدا را می‌بینیم که با سبک و سیاق دیگری تزیین شده است. جعبه ساده و قرمز رنگی که حاوی یک عدد انار، یک جلد دیوان حافظ، یک بسته آجیل شب یلدا، یک بسته میوه خشک و یک عدد گل رز است. قیمت این پک هدیه ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عنوان شده است.

هدیه-یلدا-باکس

توضیح مختصری درباره شب یلدا ویژه عروس و داماد

در برخی از اقوام و خانواده‌های ایرانی، یلدایی بردن عروس در شب یلدا مرسوم است. اغلب خانواده داماد طبق رسم و آیین مخصوص شهر خود، طبق‌ها یا خوانچه هایی که حاوی خوراکی های تزئین شده و میوه‌های زمستانی هستند، به منزل خانواده  عروس می آیند. میوه‌ها شامل انار، خرمالو و هندوانه به همراه انواع تنقلات و آجیل و شیرینی است که به زیبایی روی طبق‌ها تزیین شده است. همچنین خانواده داماد این طبق ها را با پارچه‌های رنگی و روبان‌های متفاوت تزیین می کنند.

جالب است بدانید که خوراکی های مخصوص شب یلدا ارتباط مستقیمی با جغرافیای محلی خواهند داشت که آئین شب یلدا در آن برگزار می‌شود و هر شهر و منطقه بر اساس میوه‌هایی که در آن فصل در آن منطقه وجود دارد، جشن شب یلدا برگزار می‌شود. این رسم و رسوم مخصوص عروس و داماد در بسیاری از شهرها هنوز هم برگزار می‌شود و برای خانواده‌ها اهمیت خاصی دارد. البته در برخی شهرها، به جای طبق ها، از سبدهای حصیری یا سینی ها کار شده نیز برای حمل پیشکشی ها استفاده می کنند.

البته به رسم احترام، خانواده عروس نیز برای پذیرایی از خانواده داماد از خوراکی های مخصوص این شب بلند دریغ نمی‌کنند و انواع و اقسام غذاها و خوردنی‌های شب یلدا را برای پذیرایی آماده می‌کنند. همچنین یک هدیه برای داماد در نظر گرفته و پیشکش می کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها