|
کدخبر: 315595

پرداخت وام/وام ضروری/بازنشستگان

پرداخت وام ۳۰ میلیونی/ کدام افراد می توانند دریافت کنند؟

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد که با ئیگیری های انجام شده مبلغ ۳۰میلیون تام وام ضروری به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت می شود.

اقتصاد پرداخت وام ۳۰ میلیونی/ کدام افراد می توانند دریافت کنند؟

مسعود خواست خدایی گفت:  این تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۵ میلیون تومان در ۸ نوبت به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت شد.

خواست خدایی با بیان اینکه یکی از خدمات مالی و رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در سال های گذشته و سال جاری پرداخت تسهیلات مالی به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش است، تاکید کرد: مبلغ وام ضروری برای بازنشستگان تحت پوشش این صندوق ۳۰میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و با کارمزد سالانه ۴ درصد است.

وی افزود:ثبت نام وام ضروری برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی به صورت اینترنتی یک ماهه قبل ازسال آغاز شده است و به طور ۱۴۰۲ و به طور مستمر هم درسال جاری ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: نوبت پنجم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی ۱۶ آذر ماه جاری برای نزدیک به ۳۳ هزار نفر از بازنشستگان کشوری واجد شرایط پرداخت شد.

وی گفت: بازنشستگان و موظفان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط و ضوابط اقدام به ثبت درخواست وام ضروری کنند و پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز می شود.

خواست خدایی افزود: وام ۳۰ میلیون تومانی فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می کنند واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های ادوار گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد، تاکید کرد: متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نیستند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد، گفت : پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می شود.

به گزارش ایرنا صندوق بازنشستگی کشوری به منظور گسترش و بهبود ارائه خدمات به بازنشستگان از طریق تکنولوژی‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند، آخرین نسخه «صبا اپ» را در دو نسخه اندروید و iOS طراحی و منتشر کرده است که خدماتی نظیر دریافت فیش و حکم حقوقی به صورت آنلاین و ذخیره آن در گوشی همراه، تهیه آرشیو فیش و حکم حقوقی و ثبت نام و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با وام و خدمات رفاهی و طرح ها و جشنواره ها ارایه می شود.

بازنشستگان به دوصورت ثبت‌نام و مهمان می‌توانند از اپلیکیشن استفاده کنند و برای ثبت‌نام در اپلیکیشن صبا به کد ملی، شماره‌ دفتر کل، شماره‌ حساب و شماره تلفن همراه نیاز است.

همچنین واجدین شرایط برای دریافت وام ضروری می توانند به نشانی https://eservices.cspf.ir مراجعه و در قسمت ثبت نام وام ضروری برای ثبت نام اقدام کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها