|
کدخبر: 315458

مدرسه/ساخت مدرسه/مدرسه سازی

کمک ۱۴۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز / تکمیل این مدرسه نیازمند ۷۰ میلیارد تومان است

پروژه ساخت مدرسه پاسداران در استان قزوین، که از اعتباراتی که در سفر سال ۱۴۰۱ ریاست جمهوری به این استان اختصاص یافته است، در حال اجرا می‌باشد. این پروژه برای تکمیل نیازمند بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است. این مدرسه یک نمونه منحصر به فرد در استان است و اولین بناست که با رعایت احترام به طبیعت طراحی شده است.

اقتصاد کمک ۱۴۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز / تکمیل این مدرسه نیازمند ۷۰ میلیارد تومان است

 ابراهیم سعادتفر در تور رسانه‌ای که در تاریخ ۲۰ آذر برگزار شد و در آن از مدرسه ۱۸ کلاسه پاسداران قزوین بازدید کرد، اظهار داشت: پروژه ساخت مدرسه پاسداران قزوین از تصمیماتی است که در سفر ریاست جمهوری به این استان اتخاذ شده است و کار ساخت این مدرسه در سال گذشته آغاز شده است. در حال حاضر، پیشرفت مطلوبی در فرآیند ساخت این مدرسه مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: برای این پروژه اعتباری که در مصوبات سفر ریاست جمهوری پیش‌بینی شد حدود ۲۰ میلیارد تومان بود که بیش از نیمی از این اعتبار تخصیص داده شده و مابقی نیز در مرحله تخصیص قرار دارد. برای تکمیل این پروژه نیازمند اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان هستیم که امیدواریم این مبلغ تأمین شود تا در دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح این مدرسه باشیم.

این مسئول با بیان اینکه این مدرسه امکانات و تجهیزات مدرن و منحصر به فرد دارد، خاطرنشان کرد: در بنای این مدرسه به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی، استانداردهای لازم به طور دقیق لحاظ شده و شاخص‌های مدیریت سبز در طراحی و اجرا رعایت شده است. در این مدرسه از موارد دیگری مانند سلول‌های خورشیدی، تجهیزات کنترلی و سرمایش و گرمایش استاندارد استفاده شده است. 

وی در پاسخ به اینکه آیا در این مدرسه دانش‌آموزان خاصی تحصیل خواهند کرد، افزود: برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان در این مدرسه بر عهده آموزش و پرورش است و آنچه در دستور کار نوسازی مدرارس قرار دارد تحویل مدرسه‌ای با کیفیت عالی و تجهیزات استاندارد به آموزش و پرورش است. 

سعادت‌فر گفت: در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری ۳۶ طرح دیگر در سطح استان داشتیم که از این ۳۶ مدرسه فقط ۴ مدرسه باقی مانده است که تا پایان سال تحویل داده خواهد شد؛ به طور کلی برای این طرح‌ها در مصوبات سفر ۱۶۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که بخش زیادی از این مبلغ تخصیص داده شده است. 

وی گفت: در پروژه ساخت مدارس در سطح استان حضور و مشارکت خیرین را شاهد هستیم و خوشبختانه بیش از ۷۰ پروژه‌ در سطح استان با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز رقم خورده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: در ۲ سال‌ اخیر مشارکت خیرین بیش از ۵۰ درصد مبلغ ریالی پروژه را تأمین کرده است؛ در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین را شاهد بودیم. 

طراحی مدرسه پاسداران به روش معماری ایرانی اسلامی است

در ادامه فخاری‌زاده، معمار پروژه مدرسه پاسداران اظهار کرد: پروژه مدرسه پاسداران یک پروژه ۱۸ کلاسه با بنای ۴۴۷۰ متر و شامل فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و ملحقات است. این مدرسه به روش معماری ایرانی اسلامی طراحی شده و طرح حیاط مرکزی، رواق‌ها و نمای آجری نشان از اجرایی شدن این روش است. 

فخاری‌زاده عنوان کرد: شاخص‌های مدیریت سبز، استفاده از انرژی پاک، مدیریت آب و پساب و مدیریت پسماند در این پروژه رعایت شده است، در این مدرسه سعی شده تنوع فضایی اجرا شود و مشابه این مدرسه در استان وجود ندارد و این مدرسه اولین بنایی است که با احترام به طبیعت طراحی شده است. 

استفاده از  مصالح با کیفیت در مدرسه پاسداران 

طاهرنیا، سرناظر پروژه مدرسه پاسداران نیز در این برنامه اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از مهر سال ۱۴۰۱ آغاز شد؛ فاز اول که شامل اسکلت ساختمان آموزشی، سرایداری، نمازخانه و اتاق ورزش بود مطابق زمانبندی تعیین شده، در اسفند ماه ۱۴۰۱ به اتمام رسید. نظارت بر این پروژه به صورت دقیق انجام می‌شود و سعی شده که از بهترین و با کیفیت‌ترین مصالح تولید داخل استفاده شود. 

سرناظر پروژه مدرسه پاسداران خاطرنشان کرد: این پروژه، مجتمع آموزشی مناسب و کاملی است که دانش‌آموزان می‌توانند در آن از خدمات بالایی بهره‌مند شوند. این مدرسه به صورت طراحی سبز و محله‌محور انجام شده است تا نسبت به سایر پروژه‌ها نمود بیشتری داشته باشد. 

پروژه پاسداران ۳۴۰۰ متر زیر بنای آموزشی دارد 

فرخ‌منش، پیمانکار پروژه مدرسه پاسداران نیز در این مراسم گفت: ساختمان آموزشی این مدرسه دارای ۳۴۰۰ متر زیر بنا، ساختمان فرهنگی ۳۰۰ متر، نمازخانه ۴۰۰ متر، سرویس بهداشتی ۱۲۰ متر، رواق ۱۵۰ متر، سرایداری ۱۰۰ متر و الحاقیات ۱۰۰ متر است. 

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه موقعیت مکانی فوق‌العاده و امکانات بسیار مناسبی دارد و امیدواریم که مدرسه‌های بیشتری با چنین امکاناتی در استان قزوین ساخته شود.

مدرسه پاسداران ۳۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است 

در پایان پورعباسی، ناظر ابنیه ساختمان پروژه پاسداران نیز در این مراسم اظهار کرد: مدرسه پاسداران سابق قدمتی ۶۰ ساله دارد و ۳۲ شهید از این مدرسه تقدیم انقلاب شده است و خود من چهار سال در این مدرسه تحصیل کرده‌ام. 

وی افزود: این مدرسه تمام کاستی‌های مدرسه پاسداران سابق را پوشش داده و پروژه‌ای بسیار فاخر است تا فضای آموزشی بهتری برای دانش‌آموزان مهیا شود. 

پورعباسی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این پروژه ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم که به زودی شاهد افتتاح  این پروژه باشیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها