|
کدخبر: 315407

بازار ارزهای دیجیتال | بازار کریپتو | کلاهبرداری رمزارزی

پناهگاه مجرمان رمزارزی لو رفت / صرافی بیتزلاتو پشت ماجرا است

آناتولی لگکودیموف، موسس صرافی دیجیتال بیتزلاتو، به اتهام هدایت یک پلتفرم ارز دیجیتال که جابجایی منابع مالی غیرقانونی را آسان نموده، اعتراف کرد. بیتزلاتو که از اقدامات محدودی برای احراز هویت کاربران استفاده می‌کند، گویا به دلیل نادیده گرفتن روال‌های استاندارد شناسایی مشتری (KYC)، به مکانی مناسب برای فعالیت‌های مجرمانه مبدل شده و تا قبل از پایان کار بازار Hydra در آوریل ۲۰۲۲، تراکنش‌های غیرمجاز ارزشمندی را انجام داده است.

اقتصاد پناهگاه مجرمان رمزارزی لو رفت / صرافی بیتزلاتو پشت ماجرا است

با اعتراف‌های لگکودیموف، نقش پر رنگ بیتزلاتو در پشتیبانی از چرخه‌های غیرقانونی، به‌ویژه در روابط تجاری‌اش با بازار سرشناس Hydra که فروش مواد مخدر، اطلاعات مالی سرقتی، هویت‌های جعلی و سایر فعالیت‌های پول‌شویی را ممکن می‌ساخت، پرده برداشته شده است. نبود نظارت و استانداردهای سست در چنین معاملاتی، بیتزلاتو را به یک عرصه بزرگ برای انجام معاملات غیرقانونی بدل کرده است.

در این میان، لازم به ذکر است که زیرساخت‌های بیتزلاتو برچیده شد و ارز دیجیتال آن در اوایل سال به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم توقیف گشت. این پرونده به طور مشترک توسط دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک و تیم ملی اجرای رمزارزها (NCET)، با هدف مبارزه با استفاده غیرمجاز از ارزهای دیجیتال، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

در پی این اتفاقات، معاون دادستان کل بر عزم دولت برای مبارزه با جرایم مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال و عواقب محدودیت‌های ناکافی برای تراکنش‌های غیرقانونی در صنعت رمزرازها، تاکید کرده است.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها