|
کدخبر: 315284 شروین اشیدری

قیمت خودرو | تویوتا هایلوکس | بازار خودر.و

این ۱۱ خبر مهم خودرویی را از دست ندهید! / قیمت‌گذاری عجیب برای اقتصادی‌ترین خودرو وارداتی

دنیای خودرو هر روز اتفاقات غافلگیرکننده‌ای دارد که نمی‌توان از آن گذشت. از بازار و قیمت‌های نجومی خودروهای ایرانی و خارجی تا کلاسیک‌های همیشه ماندگار که روزی روی جلد مجله‌ها و دیوار اتاق‌ها بود. هر هفته در این بخش از روزنامه صمت نگاهی کوتاه به تمام جنجال‌های خودرویی خواهیم داشت.

اقتصاد این ۱۱ خبر مهم خودرویی را از دست ندهید! / قیمت‌گذاری عجیب برای اقتصادی‌ترین خودرو وارداتی

 دنیای خودرو هر روز اتفاقات غافلگیرکننده‌ای دارد که نمی‌توان از آن گذشت. از بازار و قیمت‌های نجومی خودروهای ایرانی و خارجی تا کلاسیک‌های همیشه ماندگار که روزی روی جلد مجله‌ها و دیوار اتاق‌ها بود. هر هفته نگاهی کوتاه به تمام جنجال‌های خودرویی خواهیم داشت.

وانت تسلا هم نرخ تویوتا هایلوکس در ایران!

بالاخره بعد از مدت‌ها نخستین سری وانت سایبرتراک به مشتریان این محصول تحویل داده شد. ایلان ماسک نیز در مراسم تحویل این وانت اعلام کرد که با آمدن سایبرتراک چهره خیابان‌های امریکا برای همیشه تغییر خواهد کرد. قوی‌ترین مدل این وانت «سایبر بیست» است که ۳ موتور الکتریکی با حداکثر توان ۸۴۵ اسب بخار توان دارد. صفر تا صد این وانت خاص نیز فقط ۲.۶ ثانیه است. جالب است بدانید که نرخ این وانت از ۶۰ هزار و ۹۹۰ دلار شروع می‌شود که به پول ایران معادل ۳ میلیارد تومان است. این در حالی است که با چنین مبلغی در ایران می‌توان یک تویوتا هایلوکس کارکرده خرید.

پیکان برقی داشتیم، وقتی خودرو الکتریکی مُد نبود!

صمت۱۶ سال پیش یعنی در سال ۱۳۸۶ یک صنعتگر مشهدی، خودرو پیکان برقی را به تولید رساند. جعفر پیله‌وران در دهه ۸۰ تمام سامانه‌های موتوری فعال با بنزین و گیربکس را از پیکان حذف کرد. این خودرو برقی با هر ۶ ساعت شارژ می‌توانست ۵۰ کیلومتر حرکت کند. جالب است بدانید برقی کردن پیکان، خودرو نوستالژی ایران تنها ۱۵ روز زمان برد.

بازار سیاه خرید و فروش کارت سوخت

این روزها تعداد کارت سوخت‌های آزاد در پمپ بنزین کاهش پیدا کرده است. در این میان برخی از افراد برای رهایی از این مشکل، سراغ خرید کارت سوخت خودرو می‌روند. با جست‌وجویی کوتاه در فضای مجازی شاهد تبلیغات بی‌شماری از فروش کارت سوخت خودرو خواهید بود که بر اساس اطلاعات به‌دست آمده هر کارت سوخت به نرخ ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این کارت سوخت‌ها نیز طبق روال مرسوم، ماهانه ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند. این در حالی است که در این سایت‌ها کارت سوخت با ۵۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای نیز به فروش می‌رسد. در نهایت امیدواریم نظارت بیشتری بر خرید و فروش کارت‌های سوخت صورت گیرد.

این ۳ مدل پژو ۲۰۷ را نخرید

پژو ۲۰۷ از جمله خودروهای پرطرفدار است که باید در خرید مدل‌های مختلف آن به نکاتی توجه کنید.

 اگر به فکر خرید پژو ۲۰۷ هستید به هیچ وجه سراغ این 3 مدل نروید.

۱-اگر مایل به خرید پژو ۲۰۷ صفر کیلومتر هستید، تنها نسخه ارتقا‌‌یافته را بخرید. چرا که از نظر قیمتی نسخه ارتقا‌یافته تفاوت کمی با نسخه معمولی دارد اما مجهز به‌ای اس پی، سیستم فشار باد تایر و جی اس‌ای است.

۲- ۲۰۷ با موتور tu۳ نخرید؛ چرا که هزینه بیش از نیم میلیارد تومان برای خرید خودرویی با پیشرانه ضعیف اصلا منطقی نیست.

۳-سراغ پژو ۲۰۷ با رنگ‌‌‌های خاص به ویژه تیتانیوم نروید. با وجود زیبایی این را بدانید که خرید و رنگ مجدد این خودروها به شدت سخت است.

جولان قیمتی خودروهایی با حجم موتور بالا

خودروهای پورشه را می‌توان نمونه‌ای از محصولات لوکس در بازار ایران دانست اما تا چه حد؟

یکی از حجیم‌ترین پیشرانه‌ها زیر کاپوت پورشه ۹۱۱ کررا s قرار دارد. این خودرو از یک موتور ۳.۸ لیتری بهره می‌برد و صفر تا صد آن تنها ۴.۳ ثانیه است. اما نکته جالب درباره این محصول پورشه، نرخ آن است. مدل ۲۰۱۳ آن با نرخ ۲۴ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد. در مجموع می‌توان این پورشه را یکی از گران‌ترین خودروهای با موتور حجم بالادانست. حال جای سوال است که آیا پرداخت چنین هزینه‌ای برای خودرویی که از ساخت آن بیش از ۱۰ سال می‌گذرد، ارزش دارد؟

قیمت‌گذاری عجیب برای اقتصادی‌ترین خودرو وارداتی

زوتی DL۵ را می‌توان اقتصادی‌ترین خودروی وارداتی دانست که حال به بازار راه پیدا کرده است. این خودرو با نرخ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به‌دست مشتریان رسید و اکنون نرخ عجیبی در بازار پیدا کرده است. اگر به دنبال خرید این محصول وارداتی از بازار خودرو باشید با قیمت‌هایی حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مواجه می‌شوید. به نوعی می‌توان گفت اقتصادی‌ترین خودروی وارداتی هم با نرخ بالای ۱.۵ میلیارد تومان به بازار رسید. البته این موضوع که یک خودروی چینی با چنین قیمتی ارزش خرید دارد یا خیر را باید از خریداران پرسید.

درد نان و خودرو

این روزها با توجه به وضعیت عجیب قیمت‌ها در بازار خودرو بسیاری از افراد مجبور به اجاره خودرو می‌شوند. اما اجاره خودرو فقط مربوط به مدل‌های لوکس برای تفریح نیست و در برخی موارد جنبه دردناکی نیز دارد. این در حالی است که بسیاری از افراد با اجاره خودروهایی مانند پراید در اسنپ کسب درآمد می‌کنند.  در این آگهی‌ها خودرویی مانند پراید، روزانه با قیمت‌هایی حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود. ناگفته نماند که اکثرا خودروها را باید حداقل برای ۳ ماه اجاره کنید. این موارد در حالی بیان می‌شود که برخی از اجاره‌دهندگان خودرو، مشاغلی نیز برای کسب درآمد از همین طریق معرفی می‌کنند.

خودرو نوستالژیک، قیمتی شد

فولکس واگن بیتل یا قورباغه‌ای معروف را می‌توان یکی از خودروهای نوستالژیک و جذاب برای ایرانی‌ها دانست. شاید تصور کنید که فولکس قورباغه‌ای نرخ آنچنان بالایی ندارد اما سخت در اشتباه هستید. اگر به دنبال خرید یک فولکس قورباغه‌ای کلاسیک باشید با قیمت‌های عجیبی در بازار مواجه می‌شوید.  به عنوان مثال یک فولکس قورباغه‌ای ساخت سال ۱۹۷۱ با نرخ ۴۳۰ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود. با وجود نیم میلیاردی شدن نرخ فولکس واگن قورباغه‌ای تاریخچه بیتل نشان می‌دهد که این خودرو به یک نماد فرهنگی تبدیل شده و در طول این سال‌ها، مورد توجه و علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

پرواز نرخ وانت محبوب!

نیسان آبی یا وانت زامیاد را می‌توان یکی از پرطرفدارترین وانت‌ها دانست که حال نرخ بالایی دارد. اگر به فکر خرید نیسان وانت دوگانه‌سوز یا بنزینی صفر کیلومتر باشید با قیمت‌های عجیبی مواجه می‌شوید. نرخ مدل ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ صفر کیلومتر این خودرو از حدود ۵۰۰ میلیون تومان شروع و به ۶۱۰ میلیون تومان می‌رسد. در حالی نیسان وانت نیم میلیارد تومان را رد کرده که محصولات تجاری و به خصوص وانت‌ها باید نرخ نسبتا پایینی داشته باشند چرا که خودروی کار محسوب می‌شوند.

قیمت باورنکردنی رنو ۵ در بازار

رنو ۵ جزو خودروهای پرطرفدار و نوستالژیک بین ایرانی‌ها است که اکنون قرار است نسخه جدید آن توسط این خودروساز فرانسوی تولید شود. اگر به دنبال خرید رنو ۵ از بازار آزاد باشید با قیمت‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شوید. البته اینکه تصور کنید رنو ۵ نرخ پایینی دارد، سخت در اشتباه هستید. رنو ۵ در بازار آزاد با قیمت‌هایی بین ۸۰ الی ۱۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 جان سخت‌ترین خودرو

آیا می‌دانید بیشترین کارکرد خودرو در دنیا متعلق به چه محصولی است؟ رکورد بیشترین کارکرد خودرو مربوط به یک ولوو مدل p۱۸۰۰ ساخت سال ۱۹۶۶ است. این خودرو ۵.۲ میلیون کیلومتر کارکرد دارد. ولوو p۱۸۰۰ خودرویی لوکس و اسپرت که صاحب این محصول از آن در امریکا استفاده کرده است. راز سلامت این خودرو بعد از طی چنین مسافتی به گفته صاحبش، تعویض به موقع روغن، توجه به دفترچه راهنما و تمیز نگه داشتن آن بوده است.

منبع: روزنامه صمت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها