|
کدخبر: 314907

بازار مسکن / قیمت مسکن / مسکن پرند

کاهش قیمت مسکن در این شهر / مشاوران املاک نقره داغ شدند

معمولاً، افراد می‌گویند که قیمت مسکن در شهر جدید پرند پس از راه‌اندازی گشت‌های ساماندهی مشاوران املاک با یک کاهش در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی مواجه شده است. اکنون، مدیرعامل شهر جدید پرند اعلام کرده است که بیش از ۱۵۰ بنگاه غیرمجاز شناسایی و مورد پلمپ قرار گرفته‌اند.

اقتصاد کاهش قیمت مسکن در این شهر / مشاوران املاک نقره داغ شدند

از ابتدای تابستان، مقامات دولتی با همکاری نهادهای نظارتی مانند تعزیرات، تلاش کردند تا با بازرسی بنگاه‌های معاملات مسکن، بازار را ساماندهی و در کاهش قیمت‌ها کمک کنند. چندین هزار بنگاه مورد بازرسی قرار گرفتند و بسیاری از آن‌ها به دلیل فعالیت‌های غیرمجاز، متوقف شدند.

تاثیر مترو پرند بر قیمت مسکن

اما نکته ی جالب اینجا بود که همزمان با این اتفاقات، بازار مسکن نیز دچار رکود شدید شد. رکود بازار که به دلیل گرانی بیش از حد مسکن و کاهش قدرت خرید مردم بود، چند نتیجه داشت:

اولین نتیجه این بود که بسیاری از فروشندگانی که به پول نقد احتیاج داشتند، ناچار شدند که ملک خود را با قیمت پایین تر از بازار به فروش برسانند که همین مسئله، مسئولان را مطمئن کرد که اقدامات خودشان منجر به کاهش قیمت مسکن شده است.

دومین نتیجه این بود که بازار به نفع خریداران چرخید و قدرت چانه زنی آن ها را افزایش داد. در بازاری که تقاضا وجود ندارد، فروشنده برای فروش کالای خود باید با نظر خریدار منطبق باشد.

حالا گفته می شود که بیش از ۱۵۰ بنگاه غیرمجاز شناسایی شده و قیمت ها در شهر پرند کمتر شده است. مدیرعامل شرکت عمران این شهر می گوید که ۱۵ هزار واحد مسکونی خالی نیز شناسایی شده است.

قیمت مسکن پردیس و پرند مهر ماه ۱۴۰۲

آرش صیادی می گوید که در ادامه ی اقداماتی که دولت برای ساماندهی بازار مسکن در پیش گرفته بود، واحدهای خالی زیادی در پرند شناسایی شد. آمار این واحدها به سازمان امور مالیاتی ارائه شده و به زودی، مالکان آن ها باید مالیات پرداخت کنند.

صیادی همچنین به موضوع شناسایی بنگاه های غیرمجاز نیز اشاره کرد و تاکید داشت که هدف از اجرای این اقدامات، ساماندهی به بازار مسکن است.

وی اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی، تاکید ویژه ای بر شناسایی واحدهای خالی پرند داشته است و کمیته ای که در این جهت شکل گرفت، به تاکید وزیر بود. تولید مسکن و افزایش عرضه به بازار، از دیگر اهدافی است که دولت دنبال می کند.

مدیرعامل شهر جدید پرند در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که با احتکار مسکن برخوردهای جدی صورت می گیرد و کسانی که واحدهای خود را خالی نگه می دارند، باید منتظر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی باشند.

مسکن-پرند

افتتاح مترو پرند و تحویل مسکن مهر در دهه فجر

بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند شناسایی شده که اصلا قابل قبول نیست. البته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند می گوید که این عدد در حال راستی آزمایی است. بعد از نهایی شدن، مالکان این واحدها به سازمان امور مالیاتی معرفی می شوند و روند مالیات ستانی از این واحدها در برنامه قرار می گیرد.

وی به تمام مالکان و دارندگان این واحدهای خالی توصیه کرد که هر چه سریع تر، واحدهای خالی خود را به بازار مسکن عرضه کنند و کمکی به تعدیل بازار اجاره نمایند. در غیر این صورت، باید منتظر مالیات های بالا باشند. در صورتی که واحدهای مزبور در سال آتی هم خالی بمانند، میزان مالیاتشان دو برابر خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد که گشت های بازرسی و شناسایی واحدهای مسکونی خالی در شهر جدید پرند راه افتاده و مامور مالیات نیز همراه تیم های گشت خواهد بود.

یکی دیگر از محورهای صحبت مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند، روند شناسایی و برخورد با بنگاه داران متخلف بود. همان طور که اشاره شد، بیش از ۱۵۰ دفتر مشاور املاک شناسایی شده اند که یا مجوز نداشتند یا اقدام به انجام فعالیت های غیرقانونی کرده بودند. دستور قضایی برای پلمپ این واحدهای متخلف صادر شده است.

البته در این میان برخی از بنگاه داران برای دریافت مجوز خود، موانعی داشتند که فعلا در حال رفع این موانع می باشند.

وی کاهش قیمت ۲۰ الی ۳۰ درصدی قیمت خانه در پرند را مدیون اینگونه اقدامات مسئولان دانست و خاطرنشان کرد که چند ماه است که از ثبات قیمت ها می گذرد و رشد تورم نیز منفی شده است.

البته هنوز هم شاهد هستیم که قیمت اجاره بها بالاست و حتی از نرخ تورم عمومی نیز جلو زده است. بنابراین نمی توان گفت که کاهش قیمت مسکن به مستاجران نیز سود رسانده است.

منبع: پرشین سازه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها