|
کدخبر: 314201

واردات / برنج / بانک

تیر خلاص وزیر اقتصاد به واردات برنج / دولت حجت را تمام کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سیاست قطعی و رسمی دولت این است که هیچ گونه مجوزی برای واردات برنج صادر نشود.

اقتصاد تیر خلاص وزیر اقتصاد به واردات برنج / دولت حجت را تمام کرد

سیداحسان خاندوزی در جلسهٔ عصر دوشنبه٬ که در کارگروه اقتصادی و سرمایه‌گذاری مازندران برگزار شد. با اشاره به مطالبات برنجکاران و کشاورزان، اعلام کرد: طبق تصمیم گرفته شده، بانک کشاورزی مصوبه‌ای را در روزهای آینده به ابلاغ خواهد رساند، تا بانک‌ها بتوانند ۸۰ درصد از بدهی‌های معوقهٔ کشاورزان و باغداران را تسهیل کنند.

وی درباره تأمین منابع مالی آزادراه ساری قائمشهر و میاندرود افزود: تفاهمنامه از سوی بانک ملی در حال امضا شدن است و مجوز کمیسیون اقتصادی دولت برای افزایش ظرفیت نیروگاهی این بانک را دریافت خواهیم کرد.

خاندوزی با عنوان این که ال سی مربوط به طرح نیروگاه زباله سوز ساری که از سوی چین صادر شده بود، گشایش یافت، گفت: امیدواریم از ماه‌های آینده مبالغ مربوط به فاینانس پروژه به مازندران واریز شود تا عقب افتادگی این طرح جبران شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره سامانه هوشمندسازی آرد و و نان گفت: هر میزانی که استان متقاضی باشد باید آرد مورد نیاز تأمین و تخصیص داده شود و اکنون در برخی استان با آرد مازد و برخی استان‌ها دارای کسری هستیم و هیچ منعی برای تأمین آرد وجود ندارد.

وی با اشاره به نگرانی‌های کشاورزان و باغداران مازندران یادآور شد: موضوع پیشگیری از واردات برنج نیز در دستور کار قرار دارد و طبق اخباری که ما داریم، هیچ برنامه‌ای برای واردات برنج وجود ندارد.

خاندوزی به مولدسازی اموال و دارایی‌های دولتی اشاره کرد و گفت: طبق اختیارات استانداران باید مازاد بودن اموال را و قیمت کارشناسی را طبق ضابطه بررسی و پس از تأیید مصوبه هیئت مولدسازی بتوانند آن را بفروشند و صرف پروژه‌های اولویت‌دار استان کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها