|
کدخبر: 313929

بذرپاش / مسکن / زمین

وزیر راه: در آبان قیمت مسکن کاهشی شد

روند واگذاری زمین در روستاها بسیار جدی است و در شهرها هم در واگذاری زمین اقدامات بی‌سابقه انجام شده بطوریکه تاکنون ۴٠٠ هزار قطعه زمین واگذار شده و تا پایان سال ۵٠٠ هزار قطعه زمین به مردم واگذار می‌شود.

اقتصاد وزیر راه: در آبان قیمت مسکن کاهشی شد

در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی شهر جدید اندیشه، مهرداد بذرپاش اظهار داشت که در پروژه نهضت مسکن، در حال حاضر یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال ساخت است. او با بیان اینکه فرایند واگذاری زمین در روستاها به طور جدی پیگیری می‌شود، افزود که در شهرها نیز اقدامات بی‌سابقه‌ای در زمینه واگذاری زمین انجام شده است. تا به امروز ۴۰۰ هزار قطعه زمین واگذار شده است و تا پایان سال تعداد ۵۰۰ هزار قطعه زمین به مردم واگذار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ما راه‌اندازی پروژه‌های مشارکتی و تقویت حضور بخش خصوصی و عمومی در پروژه‌ها است، ادامه داد: این مدل سرمایه‌گذاری را به استان‌ها ابلاغ کردیم که بانک‌ها و سایر نهادهای مالی می‌توانند به بحث ساخت مسکن ورود کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های راه‌سازی در خارج از کشور گفت: بزرگترین پروژه راه‌سازی خارجی ۵۵٠ میلیون دلار را در ترکمنستان شروع کردیم و قبل از آن پروژه راه‌سازی بیش از ٢٠٠ میلیون دلار در ارمنستان را شروع کردیم و همچنین رونق پروژه‌های مسکونی در خارج از کشور را آغاز کردیم.

بذرپاش افزود: در مشارکت با بخش خصوصی آورده ما به عنوان دولت ارایه تسهیلات و مجوزهایی است که در اختیار قرار دارد و با این امتیارات، بخش‌های خصوصی می‌توانند علمیات ساخت مسکن را پیش ببرند و امیدواریم آنقدر مسکن ساخته شود که کسی بی خانه نماند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۵٠ شهرک خصوصی را در دستور کار داریم و ٢٧ شهرک ساحلی را برنامه‌ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های کنترل قیمت مسکن تولید و عرضه بیشتر مسکن است البته برای کنترل قیمت مسکن مکانیزم‌های دیگری را هم دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: طبق گزارش بانک مرکزی در آبان ماه هم قیمت مسکن رو به کاهش داشت اما معاملات کاهشی نبود.

بذرپاش با اشاره به کاهش روند کاهش قیمت مسکن گفت: روز گذشته هم مرکز آمار اعلام کرد رشد تولید بخش مسکن در ۶ ماهه اول با رشد ٣.٨ درصد بخش مسکن مواجه شدیم در حالیکه در سال ٩٨ این عدد منفی ١۵.٨ درصد بود و در ۶ ماه اول سال گذشته منفی ١.۶ درصد بود و باید این عدد افزایش پیدا کند و به ۶ درصد برسد.

وی افزود: وزیر در راه هستم و سفرهای استانی زیادی دارم و یکی از مطالبات به حق مردم در مناطق مختلف خدمات روبنایی و خدمات عمومی است.

همچنین علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تجربیات موفق و نیمه موفق و بعضا تلخ در شکل‌گیری شهرهای جدید داشتیم اما شهر اندیشه از مدلهای موفق از شهرهای جدید محسوب می‌شود، اظهار داشت: نکته مهم در توسعه شهرهای جدید این است که شهرهایی با خصوصیات آینده ساخته شود که هم تراز صنعتی سازی و هوشمندسازی و مبتنی بر حفظ محیط زیست باشد و توسعه متوازن از جمله دستورالعمل های ما است.

وی با بیان اینکه الگوی شهرسازی باید متناسب با الگوی معماری ایرانی اسلامی باشد، ادامه داد: ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی به عنوان نخبگانی بسیار است و شهروندان متعالی در اندیشه مستقر است .

جعفری تاکید کرد: ١٢٠ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در حال ساخت است و در تحویل مساکن مهر هم اقدامات خوبی انجام شده است.

همچنین مهدی مسلم‌خانی، مدیرعامل شهر جدید اندیشه در ادامه مراسم با بیان اینکه این شهر ١٢۵ هزار نفر جمعیت مستقر شده و خدمات عمومی مطلوبی نسبت به سایر شهرهای جدید دارد، گفت: تقریبا به افق طرح جامع رسیده و وفاداری به طرح جامع بسیار بالا بوده و اصول شهرسازی رعایت شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بوده‌است، ادامه داد: در این شهر محدودیت زمین داشتیم اما پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی تعریف شد تا مولد باشیم و به جای خام فروشی، ارزش افزوده ایجاد کردیم و در حال حاضر هم تقریبا تمام پروژه‌ها به نتیجه رسیده‌ است.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها