|
کدخبر: 313905

بازنشستگان / سن بازنشستگی/ تامین اجتماعی

مصوبه جدید درباره سن بازنشستگی حرام است!

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: کارگران که مشغول کار هستند در یک قرارداد نانوشته سی ساله با صندوق تامین اجتماعی طبق قانون موجود انتظار بازنشستگی دارند و تغییر آن غیر شرعی و حرام است.

اقتصاد مصوبه جدید درباره سن بازنشستگی حرام است!

محمدرضا تاجیک عضو شورای عالی کار اظهار داشت: منابع صندوق تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بیمه شدگان است نه بیت المال، متعلق به آنهاست. خوب مردم گفتند: این وظیفه شرعی و اجتماعی دولت است که برای حل این موضوع گام های متهورانه بردارد. از یک سو بدهی دولت از سوی دیگر رشد ناکافی دستمزدها همراه با تورم و از سوی دیگر عدم تجهیز منابع توسط مشاغل غیررسمی بحران تامین اجتماعی را به وجود آورده است.

بازنشستگان

رییس مجمع نمایندگان کارگران در همین رابطه افزود :متاسفانه تا صحبت از عدم تعادل منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی می شود دولت و مجلس به فکر ارائه افزایش سن بازنشستگی و اصطلاح پارامتریک میشوند. نمایندگان مجلس وکلای ملت هستند و باید به فکر منافع موکلان خود باشند.

این فعال کارگری گفت :کارگران که مشغول کار هستند در یک قرارداد نانوشته سی ساله با صندوق تامین اجتماعی طبق قانون موجود انتظار بازنشستگی دارند و تغییر آن غیر شرعی و حرام می باشد .

تاجیک گفت :ما اعضای مجمع نمایندگان کارگران استان تهران از شورای نگهبان خواستاریم که با لغو این مصوبه غیر شرعی از نگرانی های کارگران زحمتکش بکاهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها