|
کدخبر: 313585

قیمت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

وضعیت قیمت مسکن در آبان ماه / کاهش تقاضای خرید ادامه دارد؟

هرچه به پایان آبان ماه نزدیک‌تر می‌شویم از میزان مراجعه متقاضیان مسکن به واسطه‌های ملکی با سرعت بیشتری کاسته می‌شود؛ طوری که برخی از واسطه‌های فعال در مناطق مصرفی بازار مسکن شهر تهران عنوان می‌کنند که در نیمه اول آبان‌ماه، تعداد تماس‌ها با آنها به مراتب بیشتر از نیمه دوم این ماه بوده است.

اقتصاد وضعیت قیمت مسکن در آبان ماه / کاهش تقاضای خرید ادامه دارد؟

وضعیت کلی بازار مسکن همچنان تغییر چندانی نکرده است. تعداد فروشنده‌ها در بازار همچنان بیشتر از تعداد خریداران است و در نتیجه در اکثر مناطق پایتخت صف‌های فروش وجود دارد. با این حال، تعداد فروشنده‌هایی که آمادگی برای مذاکره و انعطاف در قیمت را نشان می‌دهند، محدود شده است. به جای آن، فروشنده‌هایی به بازار افزوده شده‌اند که به قیمت‌های پیشنهادی خود اصرار دارند و تمایل به مذاکره مقداری کمتری دارند که خریداران انتظار آن را دارند.

جدول

به این ترتیب فاز بازار مسکن در آبان‌ماه را در مجموع می‌توان «سکون» و به تعبیر دقیق‌تر «رکود معاملاتی» عنوان کرد و حتی پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در آذرماه بدتر شود. البته رفتار معامله‌گران بازار مسکن بستگی زیادی به وضعیت متغیرهای بیرون از این بازار دارد. به عنوان مثال یک نوسان جزئی در بازار ارز می‌تواند خریداران را به تکاپوی بیشتر وا دارد اما در حال حاضر هیچ فرضیه‌ای که از احتمال نوسان ارزی پشتیبانی کند وجود ندارد. بنابراین احتمالا حال و هوای بازار مسکن در آذرماه نیز شباهت زیادی به آبان خواهد داشت.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها