|
کدخبر: 313430 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با نماینده مردم چابهار در مجلس؛

مشارکت حداکثری مردم تابعی از شرایط اقتصادی است/ با ثبات کامل در بازار بسیار فاصله داریم

سعیدی گفت: یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات شرایط اقتصادی و معیشتی است چراکه مردم بعضاً احساس می‌کنند که آمدن و رفتن دولت‌ها و مجالس خیلی تاثیر ندارد.

اقتصاد مشارکت حداکثری مردم تابعی از شرایط اقتصادی است/ با ثبات کامل در بازار بسیار فاصله داریم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب در اولین دیدار خود با مسئولان و کارگزاران نظام در سال جدید شعار امسال (مهار تورم و رشد تولید) را شعاری مهم و حساس خواندند و افزودند: انتخاب شعار اقتصادی به معنای بی‌اعتنایی به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیست چرا که مشکلات اقتصادی از جمله تورمِ بالا، باعث گسترش فقر و در مقابل، افزایش تبعیض و ثروت‌های حرام می‌شود و ایجاد فساد، بر فرهنگ و افکار و رفتار مردم هم اثر منفی می‌گذارد.

مقام معظم رهبری در حالی بر روی کنترل تورم تاکید کردند که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بالا بودن نرخ تورم را یکی از نقاط ضعف دانست و در ادامه بر این نکته تاکید کرد در سال پیش‌رو ماموریت اصلی دولت بر روی کاهش نرخ تورم و جلوگیری از کسری بودجه خواهد بود.

البته رئیسی در پایان به این نکته اشاره کرد که « نرخ تورم به دلایلی همچون اصلاحات اقتصادی در حذف ارز ترجیحی همچنان بیش از ۴۰ درصد است اما شعار حکیمانه سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» را با قوت دنبال خواهیم کرد.»

وعده رئیسی درباره کاهش تورم در طول سال ۱۴۰۲ منجر به شکل‌گیری این پرسش می‌شود که با توجه به گذشت بیش از نیمی از سال و از طرفی قرار گرفتن در شرایط انتخاباتی، دولت توانسته به وعده خود عمل کند و نرخ تورم را کاهش دهد؟

در پاسخ به این پرسش معین‌الدین سعیدی معتقد است که با ثبات کامل در بازار بسیار فاصله داریم و چنانچه وضعیت معیشت و در مجموع اقتصاد مردم نامناسب باشد، این شرایط بر روی حضور آنها در انتخابات مجلس دوازدهم تاثیرگذار خواهد بود تا جایی که امکان دارد مشارکت را کاهش دهد. در ادامه گفتگوی معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای با گسترش‌نیوز را می‌خوانید.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز در پاسخ به اینکه با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم، دولت سیزدهم توانست به وعده‌های خود درباره کاهش تورم به خوبی اقدام کند؟ گفت: طبیعتاً یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات شرایط اقتصادی و معیشتی است. چرا که مردم بعضاً احساس می‌کنند که آمدن و رفتن دولت‌ها و مجالس خیلی تاثیر ندارد اما ملت ایران همواره پای کار نظام و انقلاب بودند  و فارغ از بحث دولت‌ها حضور حماسی داشتند.

شرایط اقتصادی یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات است

او افزود: متاسفانه در دوره اخیر این حضور حماسی مردم تقریباً کمرنگ شده که امیدوار هستیم با بهبود شرایط معیشتی و همچنین ایجاد فضای رقابتی در انتخابات، مردم مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس دوازدهم داشته باشند. البته مقام معظم رهبری هم در ابتدای سال مباحثی داشتند و در مورد انتخابات به مشارکت حداکثری مردم تاکید داشتند و فارغ از اینکه چه کسی می‌آید، مشارکت حداکثری مردم اهمیت دارد که طبیعتاً تابعی از شرایط اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

معین الدین سعیدی

قیمت گوشت به ثبات نسبی رسیده است

سعیدی در واکنش به اینکه شما حضور مردم در انتخابات را تابع شرایط اقتصادی قلمداد کردید، بنابراین این امیدواری وجود دارد که در ماه‌های آینده تورم با توجه به شرایط انتخاباتی کاهش پیدا کند؟ تصریح کرد: منظور این نیست که فقط به دلیل انتخابات تورم باید کاهش پیدا کند اما اخیراً علی رغم التهابات جدی که در بازار اتفاق افتاده بود و لجام تورم گسیخته شد به تازگی در نتیجه اقدامات وزارت جهاد و کشاورزی در حوزه کالاهای اساسی شاهد یک ثبات نسبی در بازار گوشت، مرغ، تخم مرغ و لبنیات هستیم که امیدوارم ادامه پیدا کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: واقعیت امر این است که در حال حاضر از آن وضعیت فاجعه‌باری که روز به روز شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم، مقداری از آن شرایط خارج شدیم. البته نکته حائز اهمیت این است که با ثبات کامل در بازار بسیار فاصله داریم که امیدوار هستم فارغ از اینکه انتخابات را پیش‌رو داریم، دولت باید در راستای کاهش تورم تلاش کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها