|
کدخبر: 313347

مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

رکود ناتمام در بازار مسکن / دست بانک‌ها باید قطع شود

سعید لطفی دبیر و عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران با حضور در یک برنامه رادیویی درباره خبر بالا گرفتن پیش فروش مسکن اظهار کرد: واقعیت این است که هیچ فرآیندی تغییر نکرده و پیش فروش مسکن همچنان جرم محسوب می‌شود.

اقتصاد رکود ناتمام در بازار مسکن / دست بانک‌ها باید قطع شود

عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران گفت: پیش فروش مسکن که در برخی خبرها اعلام شده اولاً در تعاونی‌ها صورت می‌گیرد و اینکه می‌گویند قیمت‌ها پایین می‌آید هم اشتباه است.

وی افزود: پیش فروش مسکن که در برخی خبرها اعلام شده اولاً در تعاونی‌ها صورت می‌گیرد و اینکه می‌گویند قیمت‌ها پایین می‌آید هم اشتباه است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران با بیان اینکه هم اکنون پیش فروش مسکن به صورت رسمی انجام نمی‌شود گفت: مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که پیش فروش مسکن جرم است و برای آن جرم انگاری کرد اما متأسفانه راهکاری برای این موضوع ارائه نداد.

لطفی متذکر شد: تعاونی‌ها به دلیل اینکه نمی‌توانند ملک را به صورت حاضر و آماده و قطعی بفروشند این کار را به صورت علی الحساب انجام می‌دهند یعنی ابتدا فراخوان می‌زنند و بعد از واریزی، تعاونی‌ها زمین را به صورت قسطی خریداری می‌کنند و بعد هم بابت ساخت، مبالغی را از افراد می‌گیرند که در این صورت قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و خبری هم که خبرگزاری‌ها کار کردند درمورد همین موضوع است.

وی انتشار این خبرها را مسبب التهاب بازار مسکن دانست و تأکید کرد: روند رکود مطلق در حوزه مسکن به شدت خطرناک است و دولت باید چاره اندیشی کند چراکه بخش اعظمی از اقتصاد کشورمان وابسته به صنعت ساختمان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران اظهار کرد: تعاونی‌ها بعد از ساخت مسکن‌هایی که پیش فروش کردند، آمار تورم را از سازمان نظام مهندسی و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی می‌گیرند و بعد قیمت تمام شده را اعلام می‌کنند.

لطفی در مورد وضعیت رکود در بازار مسکن توضیح داد: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و از این نظر که قیمت‌ها بالا نمی‌رود خیلی خوب است اما از این نظر که بازار مسکن رونق ندارد اصلاً خوب نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران با تأکید بر اینکه باید شرایط ورود خانه اولی‌ها به بازار فراهم شود گفت: بانکها هیچ علاقه‌ای به کاهش قیمت مسکن ندارند درصورتیکه باید دست و پای آن‌ها از ملک داری در کشور کوتاه شود.

منبع: رادیو گفت و گو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها