|
کدخبر: 312736

نماینده مجلس / وام مسکن/ مسکن ملی

انتقاد تند نماینده مجلس از بانک‌ها / اول به کارمندان خودشان وام می‌دهند!

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس گفت:‌ بانک‌ها بیش از آنکه به متقاضیان نهضت مسکن ملی تسهیلات پرداخت کنند به کارمندان خود تسهیلات کم بهره و قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنند.

اقتصاد انتقاد تند نماینده مجلس از بانک‌ها / اول به کارمندان خودشان وام می‌دهند!

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها به جای آنکه به متقاضیان نهضت مسکن ملی تسهیلایت پرداخت کنند به کارمندان خود تسهیلات پرداخت می‌کنند که این تسهیلات پرداختی به کارمندان جزو تسهیلات کم بهره و قرض‌الحسنه است.

وی افزود: بانک‌ها عملکرد ضعیفی در اعطای تسهیلات به نهضت ملی مسکن و وام ازدواج و وام فرزندآوری دارند و در مورد بانک‌های خصوصی در بهترین حالت می‌توان گفت که تنها به ۳ درصد از وظایف خود در این حوزه عمل کردند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این وضعیت نارضایتی عمومی و بدبینی مردم نسبت به دولت را پیش می‌آورد و لذا باید دولت با برخورد جدی با بانک‌ها در این باره جلوی این ایجاد نارضایتی و بدبینی را بگیرد.

علیزاده خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه شورای عالی مسکن رئیس جمهور دستور داده تا بانک‌های متخلف در بحث عدم پرداخت تسهیلات مسکن شناسایی و جریمه شوند که این مسئله باید هرچه سریع‌تر و با جدیت کامل اجرایی شود.

وی افزود: بانک‌های خصوص به جای پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن و بخش تولید خود اقدام به بنگاه‌داری می‌کنند و به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و واحدهای مسکونی که تحت تملک خودشان است تسهیلات پرداخت می‌کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید جلوی بنگاهداری بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی گرفته شود و تسهیلات به سمت ارائه آنها به مردم سوق پیدا کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها