|
کدخبر: 312713

بازار خودرو / واردات خودرو

آماده باش برای تحویل خودروهای وارداتی تویوتا / کرولا ۲۰۲۳ چه مشخصاتی دارد؟

خودروهای کرولای وارداتی معین خودرو به تازگی ترخیص شده و در نمایندگی این شرکت تخلیه شدند. در حال حاضر، همهٔ آنها آماده شماره‌گذاری و تحویل به مشتریان می‌باشند.

اقتصاد آماده باش برای تحویل خودروهای وارداتی تویوتا / کرولا ۲۰۲۳ چه مشخصاتی دارد؟

بالاخره پس از سال‌ها معین خودرو توانست دوباره مجوز واردات یکی از محبوب‌ترین برندهای خودروساز دنیا یعنی تویوتا را اخذ کند. پس از اخذ مجوز نیز این شرکت تصمیم گرفت تا کرولا ۲۰۲۳ را به عنوان نخستین محصول تویوتای خود وارد کند و در سامانه یکپارچه به فروش برساند. حال اما تمامی کرولاهایی که در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی با نرخ نهایی ۲ میلیارد و ۱۵ میلیون فروخته شده اند، ترخیص و در نمایندگی معین خودرو تخلیه شده‌اند. طبق گفته یکی از مدیران این شرکت، کسب استانداردهای آلایندگی و … برای کرولا ۲۰۲۳ انجام شده و این خودرو درحال‌حاضر فقط منتظر مجوز شماره‌گذاری است تا کاملاً آماده تحویل به مشتریان شود.

همان طور که می‌دانید معین خودرو تنها شرکت وارد کننده‌ای است که قرار داد فروش کرولاها را ۳۰ روزه بسته و متعهد شده تا این خودروها را در موعد مقرر به خریداران تحویل دهد. به این ترتیب تحویل تویوتا کرولا وارداتی فقط منتظر دریافت مجوز شماره‌گذاری است و در صورت رفع موانع این مورد، به زودی به‌دست مشتریان خواهد رسید.

مشخصات فنی کرولا ۲۰۲۳

کرولا ۲۰۲۳ با یک مشخصات فنی به بازار ایران عرضه خواهد شد که دقیقاً مانند C-HRها توربو است. به این ترتیب این خودرو در زمینه تامین قطعات و تعمیرکار آن چنان با مشکل رو به رو نخواهد شد زیرا قطعات C-HR در بازار یافت می‌شود و می‌توان از همان لوازم برای کرولا ۲۰۲۳ هم بهره برد.

کرولا وارداتی معین موتور دارای یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ است‌. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۱۸۵ نیوتن متر اعلام شده است. قدرت تولیدی توسط پیشرانه کرولا هم از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض مصنوعی ۱۰ سرعته به چرخ‌های جلوی این خودرو انتقال می‌یابد. حداکثر سرعت کرولا و مصرف سوخت آن هم به ترتیب ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و ۵.۸۸ لیتر اعلام شده و ظرفیت مخزن سوخت این خودرو هم ۵۰ لیتر است.

امکانات رفاهی کرولا ۲۰۲۳

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هم متوجه شدیم که کرولاهای معین خودرو در دو تریم داخلی چرم و پارچه عرضه خواهند شد و از طرفی برخی از آنها ۶ ایربگ و برخی دیگر نیز ۹ ایربگ‌اند.

 

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به رادار هشدار تصادف از جلو، رادار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی، سانروف، اتوهلد، سیسم اتو استارت-استاپ، استارت دکمه‌ای و … اشاره کرد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها