|
کدخبر: 312408

ادعای عجیب و غریب وزیر ارتباطات درباره پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توسعه پروژه فیبر نوری کشور گفت: پروژه فیبر نوری پروژه راهبردی برای کشوراست و یک‌سال طول کشید تا مقدمات اجرای آن را فراهم کنیم.

اقتصاد ادعای عجیب و غریب وزیر ارتباطات درباره پیام‌رسان‌های داخلی

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توسعه پروژه فیبر نوری کشور گفت: پروژه فیبر نوری پروژه راهبردی برای کشوراست و یک‌سال طول کشید تا مقدمات اجرای آن را فراهم کنیم.

وی افزود: برای اجرای این طرح ملاحظاتی داشتیم، از جمله قوانین لازم برای همکاری دستگاه‌ها را پیش بینی کردیم و منابع اعتباری آن هم در نظر گرفتیم، به این صورت که در بودجه سال قبل و نیز سال جاری بندی آمده است که به موجب آن همه دستگاه‌ها موظف هستند همکاری کنند.

زارع پور اظهار داشت: در بودجه امسال حسابی برای توسعه پروژه فیبر نوری در نظر گرفته شد که در شارژ اولیه یک هزار میلیارد تومان به آن حساب واریز شد. کل پروژه بیش ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت آن را پیش بینی کرده و از بخش حق السهم خود از درآمد اپراتورها به میزان هشت واحد درصد برای این پروژه اختصاص داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ۲۸.۱ درصد از درآمد اپراتور همراه حق السهم دولت است، از این میزان ۸ درصد را دولت تصویب کرده است تا برای این پروژه صرف شود که عدد آن خیلی بیشتر از آن هزار میلیارد تومان است. منابع اعتباری ۲۰ هزار میلیارد تومان الحمدلله تأمین شده است.

مشوق‌های توسعه شبکه فیبر نوری برای شهرهای کوچک بیش از شهرهای بزرگ است

وی تاکید کرد: به اپراتورها مشوق می‌دهیم. در شهرهای کوچک یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای تحت پوشش قرار گرفتن هر خانوار و دو میلیون تومان برای اتصال هر خانوار به اپراتورها پرداخت می‌کنیم. مشوق‌های ما در شهرهای بزرگ برای تحت پوشش قرار گرفتن هر خانوار ۵۰۰ هزار تومان و برای اتصال آنان دو میلیون است تا انگیزه برای انجام این پروژه در شهرهای کوچک بیشتر شده و کار با سرعت بیشتری پیش برود به همین خاطر ملاحظه می‌کنید که پروژه توسعه و اجرای شبکه فیبر نوری از استان‌های محروم و شهرهای کوچک شروع شده است.

شبکه فیبر نوری را از مناطق محروم کلید زدیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: در راستای توسعه عدالت اجتماعی لازم بود تا این پروژه از شهرهای کوچک و نقاط محروم آغاز شود و مردم این مناطق طعم شیرین آن را حس کنند.

زارع پور با ارائه آماری از شهرهایی این پروژه در آنها در دست اجرا است، ادامه داد: اکنون صرفاً یک اپراتور حضور ندارد بلکه ۱۰ اپراتور فعال است. در هر استانی اپراتور دوم و حتی بیش از یک اپراتور دیگر به غیر از مخابرات معرفی شده است. هم اکنون در بیش از ۲۰۰ شهر از مجموع ۱۴۰۰ شهر کشور کار تکمیل پروژه فیبر نوری در حال انجام است که در بیش از ۹۰ شهر کار تمام شده و آن شهرها تحت پوشش قرار گرفته‌اند و به مردم سرویس ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴ میلیون خانوار در پوشش پروژه فیبر نوری قرار دارند که این رقم تا پایان سال به ۸ میلیون خانوار و تا پایان دو سال آینده به ۲۰ میلیون خانوار می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ما زمانی می‌گوئیم یک خانه و خانواده تحت پوشش قرار گرفته است که بعد از حفاری و داکت‌گذاری، فیبرنوری در داخل این داکت‌ها قرار بگیرد و روی دیوار خانه‌ها «اف ای تی» نصب شود. می‌توان گفت در حال حاضر در خیلی از جاها حفاری‌ها تمام شده و داکت گذاری ها صورت گرفته است اما چون مراحل تکمیل دیگرش انجام نشده جزو آمار نهایی محسوب نمی‌شود.

وی تاکید کرد : پوشش فیبر نوری به این معناست که این امکان فراهم می‌شود که خانواده‌ها پس از تحت پوشش قرار گرفتن این سرویس را درخواست کنند و اگر نخواهند این درخواست را داشته باشند خارج از اراده ما است. در عین حال که هرگاه خانه‌ای این سرویس را درخواست کند اپراتور موظف است ظرف یک ماه آن را برایشان ایجاد کند. ضمن آنکه در سایت «iranfttx.ir» میزان تحت پوشش قرار گرفتن خانه‌های و شهرها مشخص است و چنانچه منطقه تحت پوشش نباشد زمان تحت پوشش قرار گرفتن آن را مشخص کرده است.

حمایت از سکوهای داخلی از راهبردهای دولت سیزدهم است

زارع پور در خصوص پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی اظهار داشت: یکی از راهکارها و راهبردهای دولت سیزدهم حمایت از سکوهای داخلی مخصوصاً پیام رسان‌های داخلی است. رویکرد این دولت با دولت قبلی کاملاً متفاوت است. در نتیجه تمام زیر ساخت‌های داخلی و توسعه پیام رسان‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی داخلی را پیگیری می‌کنیم و حتماً کارهایی از دستمان برآید برای آنها انجام می‌دهیم اما باید توجه داشت که این‌ها شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی هستند و لازم است خودشان هم بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های داخلی خودشان اضافه کنند.

وی ادامه داد: ما به آنها کمک می‌کنیم زیرساخت‌های مورد نظر را فراهم می‌کنیم، مشوق می‌دهیم تا روز به روز بتوانند بهتر فعالیت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اذعان داشت: آمار کاربران نشان می‌دهد که ما وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم به گونه‌ای که تعداد کاربران برخی از این پیام رسان‌های داخلی نسبت به یک سال و نیم گذشته ۸ برابر شده است. و این اتفاق یک شبه به دست نیامده و نتیجه تلاش‌های شبانه روزی زیادی بوده که صورت گرفته است.

ماهانه ۴۰ میلیون کاربر فعال در پیام رسان‌های داخلی داریم

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان خصوصی که مردانه پای کار آمده‌اند. در حال حاضر ماهانه بیش از ۴۰ میلیون نفرکاربر فعال از پیام رسان های داخلی استفاده می‌کنند و روزانه بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال در حال بهره‌برداری از پیام رسان‌های داخلی هستند.

زارع پور گفت: حمایت‌ها و تشویق‌های ما ادامه دارد تا انشاالله سرعت و کیفیت پیام رسان‌های داخلی افزایش یابد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها