|
کدخبر: 312315

سهام عدالت / سود سهام عدالت / بازار سرمایه

خبر خوش درباره انتقال سهام عدالت

دیروز شرکت سپرده گذاری مرکزی با رونمایی از سامانه هوشمند انتقال دارایی های متوفیان به وراث، خدمات رسانی به ۱۵ میلیون نفر و رفع دغدغه ۳.۷ میلیون سهامدار را برطرف کرد

دیروز سامانه موردانتظار واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث رونمایی شد. به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، افراد برای استفاده از سامانه باید ثبت نام و دارای اوراق انحصار وراثت باشند. وی همچنین اظهار داشت که از سال ۲۰۰۴ تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار از دنیا رفته اند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تلاش همکاران در شرکت سپرده گذاری مرکزی برای واگذاری سهام بوده و اکنون بدون دریافت کارمزد، این سهام به صورت الکترونیکی به ورات منتقل می شود.

متقاضی واگذاری سهام متوفی به وراث باید ابتدا با درج تابعیت، تاریخ تولد و تاریخ فوت به درگاه ذینفع بازار سرمایه به آدرس (https://ddn.csdiran.ir) وارد شود. از متوفی در بخش "استعلام" نوبت پرونده قهری» در پورتال یکپارچه ذینفعان جهت اطلاع از فرارسیدن یا عدم تشکیل پرونده متوفی در صورت قطعی شدن زمان تشکیل پرونده باید با مراجعه به یکی از منتخبین مدارک زیر را ارائه نمایند. دفاتر کارگزاری: تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا عکس برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده در گواهی محدودیت وراثت (با توضیح اینکه رسید متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می تواند جایگزین کارت ملی شود، اصل یا عکس برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است) و در صورت داشتن وصیت نامه رسمی که در گواهی حصر وراثت نیز ذکر شده است، ارائه اصل یا کپی وصیت نامه الزامی است.

از این رو این سامانه جدید دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را برطرف کرده و با همکاری شرکت های کارگزاری می توان برگ زرینی در ارائه خدمات به جامعه سهامداران ایجاد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها