|
کدخبر: 311691

بازار طلا و سکه ملتهب شد!

یک فعال بازار طلا با اشاره به ادامه رکود شدید تقاضا در بازار طلا از افت داد و ستدها در موج افزایش قیمت های اخیر خبر داد.

اقتصاد بازار طلا و سکه ملتهب شد!

محمدکشتی آرای عضو سابق اتحادیه طلا و و جواهر تهران درباره آخرین وضعیت بازار طلا اطهار داشت: با توجه به تحولات سیاسی جهانی و منطقه در ۱۵ روز گذشته قیمت جهانی طلا سیر صعودی به خود گرفته و همراه با نوساناتی بوده است؛ این هفته قیمت انس جهانی ۲۰۰۶ دلار شد که بالاترین نرخ چند ماه اخیر بود ولی با حدود ۲۰ دلار کاهش به ۱۹۸۰ دلار رسید اما مجددا روز گذشته ۱۹۹۸ دار شد که نسبت به روز دوشنبه ۴ دلار به نسبت یکشنبه ۱۶ دلار افزایش قیمت دارد.

وی اضافه کرد: این نوسان قیمت انس جهانی می‌تواند در بازار طلای ایران اثر بگذارد از طرفی تغییراتی روی قیمت ارز داشتیم این دو عامل در هر صورت تابعی از قیمت هایی هستند که این روزها در بازار شاهد آن هستیم.

کشتی آرای با اشاره به ادامه رکود تقاضا در بازار سکه و طلا گفت: نکته قابل توجه روزهای اخیر این است که بر خلاف دفعات گذشته که در زمان افزایش قیمت‌ها، تقاضا نیز صعودی می‌شد اما این بار چنین اتفاقی نیفتاد ما در بازار تقاضایی برای خرید طلا و سکه نداریم که بگوییم تحت تاثیر این هیجانات افزایش قیمت‌ها قرار گرفته باشد.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: نه تنها تقاضایی در بازار ایجاد نشده، بلکه بر عکس تقاضا کاهش پیدا کرده است؛ کاهش حباب سکه در هفته اخیر نشان دهنده کاهش تقاضا است.

وی در پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده نیز گفت: در یک هفته اخیر حرکت‌های قیمتی را با نوسان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی روی سکه داشتیم البته قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی تغییرات خاصی نداشت اما به طور قیمت‌ها نوسانات سینوسی داشته‌اند. ، اتفاقات خاورمیانه تاثیرات عمده روی معادلات اقتصادی گذاشته است و شرایط آینده قابل پیش بینی نیست.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که با قیمت های کنونی طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند یا خیر نیز اظهار داشت: در حال حاضر بهترین سرمایه گذاری در این بخش صندوق های طلای بورسی است. بازار طلا در یک رکود به سر می برد که این مسئله به دلیل کاهش تقاضا و با توجه به نوسانات کاهشی امسال اتفاق افتاده است، جاذبه طلا از دست رفته و انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها