|
کدخبر: 311209

بایدها و نبایدهای ثبت نام لاتاری

اگر شما هم جزو افرادی هستید که رویای مهاجرت به آمریکا را در سر دارند، بهتر است که قرعه‌کشی و ثبت‌ نام لاتاری را از دست ندهید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که رویای مهاجرت به آمریکا را در سر دارند، بهتر است که قرعه‌کشی و ثبت‌ نام لاتاری را از دست ندهید. با شرکت در بزرگ‌ترین بخت‌آزمایی جهان این فرصت را خواهید داشت تا به ساده‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن به آمریکا مهاجرت کنید. در ادامه باید و نبایدهایی برای شرکت در این بخت‌آزمایی مطرح شده‌است که بهتر است آن‌ها را بدانید. تا انتها همراه ما باشید.

لاتاری-۱

زمان ثبت‌ نام در قرعه‌کشی لاتاری ۲۰۲۵

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که درخصوص ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ باید به آن توجه داشته باشید، مهلت شرکت و نام‌نویسی برای آن است. اگر قصد شرکت در قرعه‌کشی ۲۰۲۵ را دارید، باید بدانید که مهلت ثبت نام از تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۲ مهر ۱۴۰۲) تا ۷ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۶ آبان ۱۴۰۲) اعلام شده‌است. بنابراین بیش از این فرصت را از دست ندهید و هم‌اکنون برای آن نام‌نویسی کنید. نتایج قرعه‌کشی نیز در تاریخ ماه می ۲۰۲۴ یا اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

قوانین ثبت‌ نام لاتاری

شرایط نام‌نویسی در قرعه‌کشی لاتاری بسیار آسان است؛ به‌طوری‌که همه‌ی افراد از سراسر دنیا فارغ از جنسیت، مذهب و حتی داشتن مدرک زبان می‌توانند تنها با داشتن شرایط زیر، شانس و اقبال خود را محک بزنند. در ادامه این شرایط را بررسی می‌کنیم:

  • فرد داوطلب باید متولد کشورهای مجاز به ثبت نام باشد

اولین و مهم‌ترین شرط شرکت در بخت آزمایی، اجازه‌ی نام‌نویسی در قرعه کشی بنا به کشور محل تولد است. خوشبختانه ایران یکی از کشورهای مجاز به اسم‌نویسی است و هیچ مشکلی برای ثبت نام ایرانیان وجود ندارد. نحوه‌ی تعیین معیار برای شرکت یا عدم شرکت در قرعه‌کشی تا حدودی به میزان مهاجرت از آن کشورها به آمریکاست که متأسفانه این نرخ برای ایرانیان بسیار پایین است. به همین دلیل نیز سهم بیشتری از برندگان لاتاری به ایرانیان تعلق دارد. امکان ثبت نام برای افرادی که ملیت ایرانی ندارند اما در ایران ساکن هستند نیز وجود دارد؛ به شرطی که کشورها آن‌ها در لیست کشورهای مجاز باشد.

  • شرط سنی

دومین شرط ثبت نام لاتاری، شرایط سنی فرد داوطلب است. همه‌ی افراد این امکان را دارند که به‌صورت جداگانه و تکی نام خود را برای شرکت در این بخت‌آزمایی بزرگ ثبت کنند؛ اما امکان ثبت نام افراد زیر ۱۸ سال به‌صورت یک فرد مستقل وجود ندارد. این افراد می‌توانند به‌عنوان زیرمجموعه‌ی والدین نام‌نویسی کنند و برای شرکت در قرعه کشی آماده شوند.

  • داشتن مدرک تحصیلی دیپلم یا سابقه کار حداقل دوساله و قابل‌اثبات

بایدِ سوم برای شرکت در لاتاری، به مدرک تحصیلی و سابقه کاری افراد برمی‌گردد. افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم دارند به‌راحتی می‌توانند برای شرکت در قرعه‌کشی آماده شوند. شرایط اسم‌نویسی برای افراد فاقد مدرک کمی متفاوت است و آن‌ها نیز به سابقه کاری تخصصی حداقل دوساله و قابل اثبات دارند. بااین‌حال اگر مدرک تحصیلی یا سابقه کاری ندارید، باز هم می‌توانید برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ درخواست دهید؛ به شرطی که تا زمان اعلام نتایج حداقل یکی از این دو معیار را کسب کرده باشید.

لاتاری-۲

مهم‌ترین نکات و بایدهایی که در زمان ثبت وضعیت تأهل باید به آن‌ها توجه داشته باشید

یکی از مدارک و شرایط مهمی که در زمان ثبت نام لاتاری باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب صحیح وضعیت تأهل است. در صفحه ثبت مشخصات دو گزینه‌ی مجرد و متأهل پیش‌روی شما خواهد بود. اگر تاکنون ازدواج نکرده‌اید، از همسر قبلی خود جدا شده‌اید و یا همسر شما فوت شده‌است، باید گزینه‌ی مجرد را انتخاب کنید.

یکی از مواردی که درصورت انتخاب گزینه‌ی متأهل باید به آن توجه داشته باشید، تعیین وضعیت شهروندی همسر است. چنانچه همسر شما شهروند ایالات متحده باشد، گزینه‌ی همسر شهروند آمریکایی و در غیر این صورت، گزینه‌ی شهروند غیرآمریکایی را انتخاب کنید. شاید اکنون این موارد ساده به‌نظر برسد؛ اما وجود کوچک‌ترین اشتباه و مغایرت در اطلاعات شما را از اخذ شهروندی آمریکا دور خواهد کرد.

مدارک لازم برای شرکت در لاتاری = بزرگ‌ترین بخت‌آزمایی جهان

برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵، نیاز به ارائه مدارک هویتی به‌طور کامل است. داوطلبان شرکت در این قرعه‌کشی می‌بایست اطلاعات درخواستی زیر را برای تکمیل فرایند نام‌نویسی ارائه دهند؛ در‌ غیر‌ این صورت ثبت نام تکمیل نمی‌شود و امکان حضور در قرعه‌کشی از دست می‌رود. ضمن تأکید و یادآوری این نکته که عدم ثبت اطلاعات صحیح، به‌منزله عدم امکان مهاجرت درصورت برنده شدن است. اگر فکر می‌کنید ممکن است که اطلاعات را فراموش کرده باشید یا آن‌ها را اشتباه وارد کنید، حتماً مدارک درخواستی را در کنار خود داشته باشید و هرازگاهی نگاهی به آن بیندازید. از سری مدارک لازم برای اسم‌نویسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاعات کامل شناسنامه‌ای مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و موارد مشابه

  • اطلاعات دقیق محل سکونت مانند کشور، استان و شهر محل سکونت

  • ارائه اطلاعات مربوط به آخرین مدرک تحصیلی

  • ورود اطلاعات شغلی و سابقه کار

  • ارائه اطلاعات تماس همچون شماره تلفن‌ها و آدرس جی‌میل

  • تعیین وضعیت تأهل و ورود اطلاعات همسر

  • ورود اطلاعات مربوط به فرزندان زیر ۲۱ سال

لاتاری-۳

شرایط انتخاب و ثبت عکس لاتاری

 

یکی‌دیگر از نکاتی که داوطلبان در زمان ثبت‌ نام لاتاری باید به آن توجه داشته باشند، باید‌ها و نبایدهای عکاسی و انتخاب تصویر مناسب برای درج در قسمت ثبت‌نامی است. اولین و مهم‌ترین نکته، جدید بودن عکس است. بنابراین نمی‌توانید از عکس‌های قدیمی‌تر که بیشتر از ۶ ماه از آن‌ها گذشته استفاده کنید. دیگر باید و نبایدها را در ادامه بخوانید:

  • عکس موردنظر باید حتماً در نسخه‌ی دیجیتال آن ارسال گردد.

  • پس‌زمینه عکس باید سفید باشد. پس‌زمینه‌های رنگی به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیستند.

  • تصویر باید تمام‌رخ باشد.

  • موها نباید صورت را پوشانده باشند.

  • نیازی به مشخص بودن گوش‌ها نیست.

  • عکس باید واضح و شفاف باشد.

  • استفاده از هیچ اکسسوری مانند عینک، کلاه و پیرسینگ مورد تأیید نیست.

  • حجاب برای خانم‌ها منعی ندارد؛ به شرطی که گردی صورت به‌طور کامل مشخص باشد.

  • استفاده از عکس سال قبل لاتاری نیز به‌هیچ‌وجه مورد قبول نیست.

بهترین و معتبرترین سایت اینترنتی برای ثبت نام لاتاری و انجام امور مهاجرتی برندگان

اگر تصمیم خود را برای نام‌نویسی در بزرگ‌ترین و عادلانه‌ترین بخت‌آزمایی جهان که هیچ جای تقلبی در آن وجود ندارد قطعی کرده‌اید، حتماً فرایند نام‌نویسی خود را از طریق موسسه مهاجرتی تخصصی کارت سبز تکمیل کنید.

کارت سبز اولین کمپانی بین‌المللی مهاجرت به کانادا و آمریکاست که بیش از ۱۲ سال سابقه کار درخشان دارد. یکی از خدمات بی‌نظیر این مجموعه، کمک به داوطلبان برای شرکت در قرعه‌کشی لاتاری به دو صورت حضوری و غیرحضوری است. از هر کجای ایران که باشید، می‌توانید از طریق سایت فرایند نام‌نویسی خود را پیگیری کنید. پشتیبانان مجموعه نیز در هر مرحله از تکمیل اطلاعات ثبت نام لاتاری در کنار شما هستند تا اطلاعات را به‌درستی وارد کنید و به بایدها و نبایدهای قرعه‌کشی پایبند بمانید. آیا تابه‌حال در قرعه‌کشی لاتاری ثبت نام کرده‌اید؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ
  • مهتاب ارسالی در

    من ثبت نام لاتاری رو از طریق شرکت کارت س بز انجام دادم و راضی هستم، تشکر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها