|
کدخبر: 310993

افزایش عجیب فقر در انگلیس

بنیاد «جوزف راونتری» اعلام کرد:‌ تعداد انگلیسی‌هایی که در فقر و تنگدستی زندگی می‌کنند، در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به میزان ۶۱ درصد افزایش یافته‌ و ۳.۸ میلیون نفر به مرحله فقر رسیده اند.

اقتصاد افزایش عجیب فقر در انگلیس

درآمد پایین، هزینه های زندگی و بدهی های بالا، باعث شده میلیون‌ها نفر در انگلیس در فقر کامل زندگی کنند.

بر اساس اعلام بنیاد «جوزف راونتری» تقریبا ۴ میلیون نفر که بیش از یک میلیون نفر آنها کودک هستند، سال گذشته در انگلیس در شرایط فقر مفرط زندگی کردند.

بر اساس اعلام این امور خیریه انگلیسی، تعداد انگلیسی‌هایی که در فقر و تنگدستی زندگی می‌کنند، در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ حدود ۶۱ درصد افزایش یافته‌ و ۳.۸ میلیون نفر به مرحله فقر رسیده اند.

تعریف فقر به معنی ناتوانی در تامین نیازهای اولیه، مانند تغذیه، جای گرم، مکان تمیز و خشک و یا عدم تامین نیازهای ضروری مانند، پوشاک، خانه، غذا و سیستم گرمایشی است و یا اینکه درآمدش به حدی پایین باشد که نتواند این نیازها را تامین کند.

این مطالعه نشان می‌دهد پس از افزایش هزینه‌های مسکن، درآمد خانوارها کاهش یافت، تعداد کودکان فقیر هم از سال ۲۰۱۷ سه برابر شده و رشد عجیب ۱۸۶ درصدی داشته است.

شرایط طوری است که بزرگسالان در سراسر این کشور مرتب از ناتوانی در تامین حتی یک وعده غذایی در طول روز می گویند حتی اطمینان ندارند که بتوانند غذای کودکان خود را تهیه کنند.

۶۱ درصد آنهایی که نظرخواهی شده بودند گفتند که در ماه گذشته گرسنگی کشیدند یا به بانک های غذا یا خویشاوندان خود وابسته بودند و ۵۱ درصد اعلام کردند که به دلیل بی‌پولی مسائل بهداشتی را نمی توانند رعایت کنند، حتی قادر به تامین دستمال توالت، شامپو و مسواک هم نیستند و در این زمینه هم وابستگی شدیدی به بانک های غذا د ارند.

بانک غذا مکانی است که برای تامین نیازهای اولیه مردم به آنها کمک می کند.

اکثر آنهایی که نظرخواهی شدند اعلام کردند که توان تامین لباس و کفش ندارند و تنها لباس‌هایی که بسیار ضروری است نظیر یونیفورم مدرسه و لباس برای مربیان مدرسه می خرند.

 

منبع: فارس
  • محمدرضا ارسالی در

    از ایران چه خبر نازنین؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها