|
کدخبر: 309297

خبر مهم درباره حقوق فرهنگیان

متاسفانه برخی سیاست های اشتباه دولت در اعلام نتایج آزمون استخدامی معلمان را عامل اصلی چالش کمبود معلم در کشور عنوان کرده اند.

اقتصاد خبر مهم درباره حقوق فرهنگیان

موضوع کمبود معلم در آموزش و پرورش شرایطی را پدید آورده که بسیاری از معلمان قدیمی و بازنشسته دعوت به کار شدند. در یک پیشنهاد عجولانه قرار شد  ۳۰هزار معلم بازنشسته برای جلوگیری از کمبود معلم به آموزش و پرروش جذب شوند. این یعنی هزار نفر به عنوان فرهنگیان با دو حقوق مطرح خواهند شد.

متاسفانه برخی سیاست های اشتباه دولت در اعلام نتایج آزمون استخدامی معلمان را عامل اصلی چالش کمبود معلم در کشور عنوان کرده اند.

پیش از این علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفته بود: امسال ۲۰۲ هزار معلم کم داشتیم. ناترازی کمبود ۷۹ هزاری معلم ناشی از عملکرد دانشگاه فرهنگیان بوده است از ۹۲ تا ۹۸  ۵۳ هزار معلم بازنشسته داشتیم که البته تعداد معلمانی که بازنشسته می‌شدند ۸۹ هزار نفر بود اما خواهش کردیم که یک‌سال دیگر تدریس را ادامه دهند و حدود ۳۰ هزار معلم حاضر به ادامه همکاری شدند.

فرهادی بیان کرد: بیش‌از ۳ میلیون افرایش جمعیت دانش‌آموزی داشتیم و برای آنها اگر تراکم کلاس درس را ۳۰ نفر بدانیم حدود ۱۰۰ هزار کمبود معلم داشتیم بنابراین از معلمان شاغل، بازنشسته و دانشجومعلمان سال‌های بالاتر خواهش کردیم اضافه‌تدریس بگیرند همچنین ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر در آزمون آموزگاری پذیرفته شدند و از اواخر مهر ماه دوره آموزشی آنها برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۱هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری پذیرفته می‌شوند و امیدواریم قبل از پایان مهر توسط سازمان سنجش معرفی شوند و تا پایان مهر به مدارس تزریق شوند پس از آن مشاور، مربی پرورشی و معاونان کلاس‌های درس را تحویل می‌دهند.

وی بیان کرد: در آزمون آموزگاری ۳ هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی پذیرفته شدند همچنین در اعمال سهمیه جانبازی برای خانواده ایثارگران مطابق قانون سهمیه‌ها اقدام کردیم حتی تعداد خانواده‌های ایثارگران کمتر بود و بخشی از ظرفیت خالی ماند.

وی گفت: آزمون دبیری و هنرآموزی برای جذب ۲۲ هزار معلم برگزار شد و نتایج تا اوایل آبان اعلام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر پذیرفته شوند.

فرهادی درباره مسائل رفاهی معلمان گفت: امکانات زیادی از جنس رفاهی در آموزش و پرورش داریم و الزاماً رفاهیات بودجه نیست  حدود ۶ هزار اتاق در خانه‌های معلم و  ۶۰۰ خانه معلم داریم اما سازمان منسجم رفاهی و اقتصادی برای معلمان نداشتیم که باید ایجاد شود.

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها