|
کدخبر: 309203

3 روش ساده برای تمیز کردن زنجیر طلا

زنجیر طلا یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌ها برای خانم‌ها و آقایان است. زنجیرهای طلا از آن دسته اکسسوری‌ها هستند که با هر استایل لباس هماهنگ می‌شوند و می‌توان از آنها در هر مراسم و مجلس مختلفی استفاده کرد. درخشندگی و زیبایی رنگ فلز طلا همان چیزی است که این اکسسوری را در نظر همه زیبا می‌کند.

اقتصاد 3 روش ساده برای تمیز کردن زنجیر طلا

زنجیر طلا یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌ها برای خانم‌ها و آقایان است. زنجیرهای طلا از آن دسته اکسسوری‌ها هستند که با هر استایل لباس هماهنگ می‌شوند و می‌توان از آنها در هر مراسم و مجلس مختلفی استفاده کرد. درخشندگی و زیبایی رنگ فلز طلا همان چیزی است که این اکسسوری را در نظر همه زیبا می‌کند. این درخشندگی ممکن است در طول زمان و استفاده کردن مکرر از زنجیر طلا از بین برود و زنجیر شما رنگی کدر و مات را به خود بگیرد.

تمیز نگه داشتن زنجیر طلا یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق است. تمیز کردن زنجیر طلا به طور هفتگی یا ماهانه می‌تواند از کدر شدن فلز آن جلوگیری کند و برای مدت‌ها زیبایی خود را حفظ کند. پیدا کردن یک روش خوب و بدون ضرر برای تمیز کردن زنجیر طلا ممکن است کمی سخت باشد اما نگران نباشید! ما در این مطلب شما را با بهترین روش‌ها برای تمیز کردن زنجیر طلا آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

تمیز کردن زنجیر طلا با محلول آمونیاک

طلا1

یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن زنجیر طلا، استفاده از محلول آمونیاک است. شما برای این کار نیاز به ساخت یک محلول از آب گرم و آمونیاک دارید که شش بخش از این محلول از آب گرم و یک بخش از آن از آمونیاک تشکیل شده باشد. سعی داشته یاشید که از دستکش‌های محافظ استفاده کنید و محلول خود را در یک کاسه سرامیکی و یا شیشه‌ای آماده کنید.

  • زنجیر طلای خود را به مدت 10 دقیقه در محلول آب گرم و آمونیاک خیس کنید.
  • پس از خیس شدن زنجیر طلا، آن را به آرامی از محلول خارج کرده و با استفاده از یک مسواک نرم به خوبی تمیز کنید.
  • پس از تمیز کردن زنجیر طلا با مسواک، آن را دوباره به مدت 10 دقیقه در محلول آمونیاک قرار دهید.
  • زنجیر خود را از محلول آمونیاک خارج کرده و با یک حوله نرم پولیش دهید تا سطح براق آن پیدا شود.
  • زنجیر طلای خود را با آب سرد شست و شو دهید تا محلول آمونیاک از سطح آن شسته شود.
  • اجازه دهید که زنجیر شما بر روی یک حوله نرم خشک شود.

توجه داشته باشید که از مقدار بیش از حد آمونیاک استفاده نکنید چراکه مقدار کم آن می‌تواند عمل پاکسازی را به خوبی انجام دهد و به هیچ عنوان به محلول آمونیاک خود سفید کننده شیمیایی اضافه نکنید.

تمیز کردن زنجیر طلا با محلول جوش شیرین و مایع ظرف‌شویی

طلا2

ترکیب جوش شیرین و مایع ظرف‌شویی یکی از بهترین و کم خطرترین روش‌ها برای تمیز کردن زنجیرهای طلا و در کل اکسسوری‌های ساخته شده از جنس طلا است. شما همچنین می‌توانید از این محلول برای تمیز کردن جواهرات دارای سنگ قیمتی نیز استفاده کنید و نگران آسیب رسیدن به جواهرات خود نباشید. شما برای درست کردن این محلول نیاز به یک لیوان آب تمیز، یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری مایع ظرف‌شویی دارید.

  • جواهرات و زنجیر طلا خود را به مدت 30 دقیقه در این محلول قرار بدهید و اجازه دهید که به خوبی خیس بخورند.
  • پس از 30 دقیقه، جواهرات و زنجیر طلا خود را به آرامی از محلول بیرون آورده و با یک مسواک نرم به خوبی تمیز کنید.
  • جواهرات و زنجیر طلا خود را پس از تمیز کردن با مسواک زیر آب گرم قرار دهید و اجازه دهید که محلول شما به خوبی از سطح آنها پاک شود.
  • پس از شست و شوی جواهرات و زنجیر طلا خود، آنها را با یک حوله نرم خشک کنید و به مدت 30 دقیقه به آنها اجازه خشک شدن دهید.

خرید شمش طلا یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری است. شما همین حالا می‌توانید به سایت دیجی کالا مراجعه کنید و شمش طلای دلخواه خود را با هر وزن و قیمتی خریداری کنید و در کمترین زمان درب منزل خود تحویل بگیرید!

تمیز کردن زنجیر طلا با آب در حال جوشیدن

این روش در حین راحت و ساده بودن، ممکن است خیلی تاثییر گذار در براق کردن سطح زنجیر طلای شما نباشد اما به تمیز کردن نقاط سیاه آن کمک بسیار زیادی می‌کند. در نظر داشته باشید که این روش به هیچ عنوان برای جواهرات دارای سنگ‌های رنگی و قیمتی توصیه نمی‌شود چراکه ممکن است به رنگ و شکل آنها آسیب برسد. همچنین اگر جواهرات شما دارای سنگ‌های الماس ریز هستند، از انجام دادن این روش خودداری کنید چراکه ممکن از سنگ‌های ریز در اثر حرارات دیدن از بدنه جواهرات شما جدا شوند.

  • مقدار دو لیوان آب را بجوشانید.
  • جواهرات و زنجیر طلا خود را در یک ظرف شیشه‌ای قرار دهید.
  • آب در حال جوشیدن را روی جواهرات و یا زنجیر طلا خود بریزید.
  • پس از خنک شدن آب، حواهرات و زنجیر طلا خود را با کمک یک مسواک نرم تمیز کنید.
  • جواهرات یا زنجیر طلا خود را از ظرف آب خارج کنید و اجازه دهید که به خوبی خشک شوند.

توجه داشته باشید که حین انجام دادن این کار، آب جوش را بر روی دست و بدن خود نریزید و در هنگام انجام دادن این کار، از اشخاص دیگر کمک بخواهید. این روش برای الماس کاملا بدون خطر می‌باشد و انجام دادن هیچ آسیبی به سنگ‌های الماس نخواهد زد. توجه داشته باشید که سنگ‌های رنگی و آزمایشگاهی ممکن است در حین انجام این مراحل ترک بخورند و یا رنگ خود را از دست دهند.

خرید سکه طلا یکی از بهترین کارها برای شروع یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است. شما همین حالا می‌توانید به صفحه قیمت سکه در وب سایت دیجی کالا مراجعه کنید و سکه طلا خود را با بهترین قیمت خریداری کنید و با روش ایمن و سریع درب منزل خود تحویل بگیرید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد روش‌های بسیار زیادی برای تمیز کردن و براق کردن زنجیر طلا و جواهرات وجود دارد که به راحتی در خانه قابل انجام دادن هستند. ما در این مطلب سعی داشتیم که لیستی از بهترین راه‌ها برای تمیز کردن اکسسور‌ی‌های طلا و فلزات گرانبها را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید به راحتی زنجیر طلا و جواهرات محبوب خود را به زیبایی سابق خود بازگردانید. از همراهی شما متشکریم!

 

نویسنده: امیرحسین نظری

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها