|
کدخبر: 307278

هشدار / کلاهبرداری جدید در بازار ارزهای دیجیتال!

بالانسر (Balancer)، یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) مبتنی بر اتریوم، هشداری را در ۱۹ سپتامبر به کاربران خود صادر کرد، و گفت که به دلیل حمله اخیر به فرانت خود از تعامل با وب‌سایت آن اجتناب کنند.

اقتصاد هشدار / کلاهبرداری جدید در بازار ارزهای دیجیتال!

در حالی که جزئیات این حمله هنوز در دست بررسی است، این پلتفرم به طور رسمی تایید نکرده که آیا بودجه کاربران به خطر افتاده است یا خیر. با این حال، کوزم فولانیتو، یکی از همکاران بالانسر، بیان کرده که خزانه پلتفرم ۱۰۰ درصد بدون مشکل باقی مانده است.

با این وجود، شرکت‌های امنیتی بلاکچین مانند پک‌شیلد (PeckShield) و تحلیلگر بلاکچین ZachXBT تخمین می‌زنند که در زمان گزارش تقریباً ۲۳۸۰۰۰ دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است.

کاربران گزارش داده‌اند که با یک قرارداد مخرب مواجه شده‌اند که از آنها می‌خواهد تراکنش‌هایی را تأیید کنند که کیف پول آن‌ها را در هنگام تعامل با وب‌سایت در معرض خطر، تخلیه می‌کند.

به گفته یکی از ناظران، این کلاهبرداری شامل فریب دادن کاربران برای تغییر شبکه بلاکچین اصلی خود است، جایی که دارایی‌های قابل توجهی در اختیار دارند، و پس از تایید کاربران، یک تراکنش تقلبی را اجرا می‌کنند. در نتیجه، کاربران سرمایه خود را از دست می‌دهند.

این حادثه دومین حمله به بالانسر در یک ماه پس از هشدار در مورد یک آسیب‌پذیری مهم در ۲۲ اوت است که منجر به سوءاستفاده تخمینی ۲ میلیون دلاری در مدت کوتاهی پس از آن شد.

علی‌رغم تلاش‌ها برای کاهش ریسک، استخرهای نقدینگی تحت تأثیر را نمی‌توان متوقف کرد و به کاربران توصیه شده برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های بیشتر از این استخرها خارج شوند.

چالش‌های امنیتی مداوم بالانسر بر اهمیت احتیاط و دقت لازم هنگام مشارکت در پلتفرم‌های دیفای تاکید می‌کند؛ زیرا چشم‌انداز به سرعت در حال تحول این بخش می‌تواند کاربران را در معرض ریسک‌ها و آسیب‌پذیری‌های پیش‌بینی‌نشده قرار دهد. از کاربران خواسته می‌شود تا در مورد هشدارهای امنیتی به‌روز بمانند و هنگام تعامل با پروتکل‌های دیفای احتیاط کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها