|
کدخبر: 306894

ایران از سهمش در میدان آرش نمی‌گذرد

وزیر نفت با اشاره به مذاکرات وزارت امور خارجه درباره موضوع توسعه میدان آرش گفت: انتظار داریم مباحث مربوط به این میدان را هم از طریق مذاکره با طرف کویتی حل و فصل کنیم؛ جمهوری اسلامی ایران از سهمش در میدان آرش نمی‌گذرد.

اقتصاد ایران از سهمش در میدان آرش نمی‌گذرد

جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در جمع خبرنگاران با اشاره به تازه‌ترین اقدام‌های وزارت نفت برای توسعه میدان آرش، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این نیز گفته‌ایم و وزارت امور خارجه هم پیش از این اعلام کرده است، جمهوری اسلامی ایران از سهمی که در میدان آرش دارد نخواهد گذشت.

وی افزود: با مذاکراتی که از سوی وزارت امور خارجه انجام شده، مانند دیگر میدان‌های مشترک که با همسایگان از مسیر مذاکره توسعه می‌دهیم، انتظار داریم مباحث مربوط به این میدان را هم از طریق مذاکره با طرف کویتی حل و فصل کنیم.

وزیر نفت در خصوص همکاری‌های وزارت نفت با روسیه اظهار کرد: اکنون ما قرارداد توسعه هفت میدان بزرگ نفتی را با شرکت‌های بزرگ و توانمند روس داریم که فازهای نخست بعضی از این میدان‌ها هم به تولید رسیده است. تفاهم‌نامه‌هایی هم در بخش بالادست و پایین‌دست با شرکت‌هایی از جمله گازپروم روسیه داریم که امیدواریم این تفاهم‌نامه‌ها به‌زودی به قرارداد تبدیل شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها