|
کدخبر: 306055

بزرگترین معدن طلای کشور در این استان است

آذربایجان شرقی با برخورداری از ۵۲ نوع ماده معدنی از بین ۶۵ ماده معدنی شناسایی شده کشور، عنوان بهشت تنوع مواد معدنی ایران را به خود اختصاص داده است.

اقتصاد بزرگترین معدن طلای کشور در این استان است

آذربایجان شرقی با برخورداری از ۵۲ نوع ماده معدنی از بین ۶۵ ماده معدنی شناسایی شده کشور، عنوان بهشت تنوع مواد معدنی ایران را به خود اختصاص داده ولی سهم حوزه معدن در اقتصاد استان ناچیز و در حد ۲ درصد بوده که افزایش این سهم منوط به رفع مشکلات فعالان حوزه است.

بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه، حدود ۵۶۳ معدن در آذربایجان شرقی وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها به علت وجود برخی مشکلات از جمله قوانین دست و پاگیر، پایین بودن توان مالی بهره برداران و نااهل بودن آن ها و وجود معارض موجب راکد یا نیمه فعال بودن آن ها شده است و این مشکلات موجب شده تا آنچنان که باید نتوان از ظرفیت این حوزه در رشد اقتصاد آذربایجان شرقی بهره برد به طوری که ۲ درصد از سهم اقتصاد استان را به خود اختصاص داده است.

آذربایجان شرقی دارای معادن مس، طلا، سیلیس (ماده اولیه کارخانجات شیشه و سیمان)، نفلین سینیت (بزرگترین معدن نفلین سینیت خاورمیانه)، مولیبدن (بزرگترین معدن مولیبدن خاورمیانه)، آهن (آذربایجان شرقی قطب سوم فولاد کشور)، منگنز (کاربرد بسیار فراوان در صنایع مختلف)، سیلیس (ماده اولیه کارخانجات شیشه و سیمان)، پرلیت (کاربرد فراوان)، تراورتن (شهرت جهانی تراورتن های استان)، خاک های صنعتی (کائولن زنوز)، آهک (پروژه های عمرانی و کاغذ سنگی)، پوکه معدنی (پروژه های عمرانی) و گچ (پروژه های عمرانی) است که هر کدام از این معادن در تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی نقش بسزایی ایفا می کنند و رفع مشکلات این حوزه می تواند علاوه بر افزایش سهم این حوزه در اقتصاد استان به رشد آن نیز کمک کند.

آذربایجان شرقی با ۸.۱ میلیارد تن ذخایر معدنی تخمینی، رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده ولی عدم توسعه متوازن آن با سایر حوزه ها موجب شده که درآمدهای معدنی آن سالانه به حدود ۶ هزار میلیارد ریال برسد که این میزان یک دهم برخی از استان هایی است که از نظر ذخایر معدنی در رتبه های به مراتب پایین تری نسبت به این استان قرار دارند.

فعالان حوزه معدن در آذربایجان شرقی، افزایش نامتعارف حقوق دولتی، موضوع معارضان محلی، عدم پاسخگویی سریع به استعلام ها، تضاد در قوانین مختلف حوزه معادن، کمبود کارگر، تفسیر به رای از یک قانون واحد در ادارات مختلف، نبود رویه واحد در صدور مجوز، فرسودگی و استهلاک ماشین آلات و تجهیزات و عدم علاقه مندی سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این حوزه و تکمیل زنجیره تولید را از عمده مشکلات این حوزه اعلام می کنند.

افزایش سه برابری صدور پروانه اکتشاف معدن در آذربایجان شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان بهشت تنوع مواد معدنی در کشور محسوب می شود، می گوید: اکنون ۵۲ نوع ماده معدنی در استان شناسایی و ثبت شده و به همین منظور به عنوان استان مزیت دار در حوزه معدن کشور معرفی شده است.

«محمدجعفر عظمایی»، با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توجه به حوزه معدن به عنوان یکی از حوزه های موثر در رشد اقتصادی کشور افزایش یافته است، می افزاید: برای توسعه فعالیت های اکتشافی و بهره برداری از معادن استان، در پنج ماه امسال ۱۵ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال صادر شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۵ درصدی برخوردار شده است.

وی اظهار می کند: در این بازه زمانی حدود ۴۴ فقره پروانه اکتشاف در سطح ۳۵۱ کیلومترمربع مساحت صادر شده که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

عظمایی، ادامه می دهد: در پنج ماه امسال ۱۶ فقره گواهی کشف در سطح ۵۸ کیلومترمربع در استان صادر شده و این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

رفع مشکلات و ارایه مشوق های لازم در حوزه معدن، انگیزه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه را افزایش می دهد

رییس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به وجود مشکلات متعدد در حوزه معادن در استان، می گوید: در زمان کنونی صاحبان معادن با افزایش نامتعارف حقوق دولتی مواجه هستند که فعالان این حوزه را با مشکل مواجه کرده و موجب افزایش قیمت تمام شده محصول شده است.

«امید ظفر»، موضوع معارضان محلی و استعلام از ارگان ها مطابق ماده ۲۴ قانون معادن را از دیگر دغدغه های این حوزه اعلام کرده و می افزاید: با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل در حوزه معدن در استان، بخش خصوصی و سرمایه گذاران رغبت زیادی به سرمایه‌گذاری در این حوزه نشان نمی دهند در نتیجه توسعه و رونق در این حوزه به کندی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با ایجاد مشوق های لازم انگیزه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه را افزایش داد، اظهار می کند: زمینه سرمایه گذاری در این حوزه باید تسهیل شود تا آنان بدون دغدغه در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

رییس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز می گوید: کمبود کارگر در حوزه معدن، فرسودگی و استهلاک ماشین آلات و تجهیزات و هزینه سنگین جایگزینی تجهیزات جدید از دیگر مشکلات این حوزه است.

ظفر، با بیان اینکه باید اصلاحاتی در قوانین معادن انجام شود، ادامه می دهد: مشکلات فعالان معادن با معارضان محلی و مسوولیت های نانوشته اجتماعی برای فعالان این حوزه، صاحبان معادن را با مشکل مواجه کرده است.

تکمیل زنجیره تولید و ایجاد زمینه برای صادرات مواد معدنی موجب رونق در حوزه معدن می شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالان حوزه معدن و معدن کاران در استان با مشکلات متعددی مواجه هستند، می گوید: این مشکلات مانع از رشد و رونق این حوزه در استان شده و نمی تواند آنچنان که باید در اقتصاد استان سهم ایفا کند.

«مرتضی انصاری»، عمده مشکلات این حوزه را وجود معارضان محلی و ارگان های مختلف برای صدور مجوز فعالیت اعلام کرده و می افزاید: اخذ عوارض مختلف از معدن کاران، بالا بودن نرخ تورم و افزایش هزینه های کارگری، گرانی ماشین آلات و تجهیزات معدنی و نبود مشتری برای برخی مواد معدنی از دیگر مشکلات این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی استخراج معادن استان ۴۰ میلیون تن است، اظهار می کند: با توجه به وجود برخی مشکلات در این حوزه، نیمی از معادن استان غیرفعال بوده و نقشی در اقتصاد استان ایفا نمی کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه با تکمیل زنجیره تولید مواد معدنی و ایجاد زمینه برای صادرات این محصولات موجب رونق در این حوزه و افزایش سهم آن در اقتصاد استان می شود، می گوید: هم اکنون سهم حوزه معدن در اقتصاد استان حدود ۲ درصد است.

انصاری، ادامه می دهد: تسریع در پاسخگویی به استعلام ها و صدور مجوز فعالیت، حمایت از معدن کاران و ارایه مشوق های لازم به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه نقش بسزایی در رونق این حوزه ایفا می کند.

حوزه معدن مزیت بزرگی برای اقتصاد کشور و آذربایجان شرقی است

مدیرعامل شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر لزوم اعمال اصلاحاتی در قانون معادن گفت: حوزه معدن مزیت بزرگی برای اقتصاد کشور و آذربایجان شرقی بوده ولی به علت وجود برخی مشکلات در این حوزه، سهم ناچیزی در اقتصاد استان ایفا می کند.

خداوردی تاری، با انتقاد از افزایش بی‌رویه حقوق دولتی که نوعی مالیات اختصاصی در معادن است، می افزاید: بر اساس قانون، حقوق دولتی بر مبنای میزان استخراج واقعی مشخص می‌شود اما افزایش غیرمنطقی و نامتعارف حقوق دولتی موجب تحمیل هزینه های زیادی به فعالان این عرصه شده است.

وی اظهار می کند: عدم پاسخگویی مناسب به استعلام‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی و تضاد در قوانین مختلف در حوزه معادن از دیگر مشکلات فعالان این حوزه است.

منبع: بیرونیت
  • علی خان ارسالی در

    ولا نمیدونم این همه سرمایه و پول نفت و طلا و مس وفولاد ووووووووووووووووووووووووووکجا سرف میشه که هنوز ما زباله گرد داریم وما کارگران هنوز ۱۰۰درصد با نرخ نورم و سبد معیشت و ماده ۴۱قانون کار فاصله داریم

  • ناشناس ارسالی در

    به کام مفت خورها به نام آذربایجان .معادن نفت گاز و....

  • ناشناس ارسالی در

    مقابله با دشمنان ایران و اسلام،امنیت بر قرار کردن درداخل وسیاست های پیشگیری ومه ارکردن توطعه ،خفه کردن درلانه شان،هزینه برند،انشاالله در آینده نزدیک خوشحال وا فتخار ایرانی بودن مکنیم،شاید کمی گرانی ا ست، اما زیر ذلت بیگانه نیستیم،زنده باد ا یران اسلامی.

    • ناشناس ارسالی در

      خاک بر سرت . نادان جاهل . تو چقدر احمقی . برو بمیر

    • اصی ارسالی در

      التماس تفکر هرچند مادیات بر عقل حکمفرماست

    • ناشناس ارسالی در

      فقط خفه.

  • جواد ارسالی در

    خدا جای حق نشسته

    • محمد ارسالی در

      سلام.
      که چی؟ مگر ایران تعلغ به ۹۰ درصد از ماها داره؟هیچ چیز به ما برده ها ربط نداره جز اسم ایران!
      غرب و شرق میبرن از هر نوع ش حتی قلب و کلیه چه برسه به مواد های معدنی یا حتی مواد غذایی. نو کری و عابدی مال ماهاست:حتی دین و ایمان م ردم هم از توی قلب شون دزدیدن و بردن!خدا در ایران ما به فراموشی رفت؟. خود کفا باش و نوکری کن:جالب ه

  • یزدان پاک اهورا مزدا 🙏 ارسالی در

    شماها اینهمه معدن طلا ومس و..درایران را بهربرداری کردین چه سودی برایه مردم ایران داشته..ازطلاهایی که استخراج کردین امدین به مردم بدهید آقا دزدی شاخ ودم نداره مردم هر منطقه که درانجا معدن طلا ونقره ومس...و پیدا میشود باید برایه خودشان خرج شود واز کلش یک درصد مالیات به دولت بدهند این قانون همه کشورهاست نباید گذاشت میراث چندهزارساله این مملکت را یه عده اجنبی غارت وبه کشورهای دیگه ببرند و خرج اون کشور وعشق وحال خودشان بکنند مردم اینج جون بکنند اونا همه را تساحب کنند وکیفشو ببرند

  • مجید ارسالی در

    نمیدونم این ارقام رو از کجا درمیارید منگنز اورانیوم در البرز مرکزی هست در کوههای منطقه برغان قبل انقلاب استخراج میشد بزرگترین منابع سیلیس در البرز مرکزی سمنان اهن وزغال سنگ کرمان

    • ناشناس ارسالی در

      دنیای ثروت داریم چه فایده هرچی در کشور م ان مسولین مملکت خودشان میخورند و بچه‌های شان ای کاش ثروت نداشتیم لعنت خدا بر کسان ی که ثروت مردم ایران را میخورند مردم ایر ان گرسنه هستند بی شرف ها

  • مجید ارسالی در

    نمیدونم چرا اذربایجان شرقی همیشه بزرگ نمایی به عنوان اولینها ویا سومین شهر ایران در صورتیکه نه قطار نه مترو نه مدرسه ونه ماشین نه اتوبان هیچکدوم تواین شهر نبوده از نطر جمعیت هم تهران مشهد کرج اصفهان شیراز بعد تبریز مواد معدنی هم استانهای تهران البرز سمنان بیشترین معادن ومکرمان

    • ناشناس ارسالی در

      ببخشیدهاالان معدن طلای اندریان ما کل ایر ان ومیخره،البته چه فایده اینجاباروساقرار دادمیبندن پولش میادپایتخت اطراف این معدن ارزشمندجاده هاش بعدچندین سال فعالیت معد ن هنوزخاکیه ویه آسفالت ساده نداره

    • رضا ارسالی در

      حسادت اصلا معلوم نیست .آذربایجان شرقی قط ار و مترو نداره !!!!؟؟؟ داره اما امثال ش ما چشم دیدنش رو ندارید .
      در ضمن در باره جمعیت ، فکر کردی چطور تهران که در ز مان آقا محمدخان قاجار یک ده بود امروز شد ه نزدیک پانزده میلیون جمعیت؟بیش از ۸۰ در صد تهران یا تورک هستند یا آبا و اجدادشان تورک بوده که امروز به همت پهلوی و این ن ظام آسمیله شده اند .

  • ناشناس ارسالی در

    ((تکمیل زنجیره تولید و ایجاد زمینه برای صادرات مواد معدنی موجب رونق در حوزه معدن می شود))!!!؟ باز هم دنبال صادرات مواد م عدنی هستید؟! پس چه فرقی با پهلوی ها داری د؟ الان که معادن سنگ آهن کشور به صورت اس فناکی رو به اتمام است برای این همه کارخا نه ی آهن و فولاد در کشور سگ به شما سنگ آ هن خواهد داد؟ جمع کنید خودتونا بی شرف ها ی دزد غارتگر خام فروش، لعنت و نفرین و مر گ و بیماری و زندان و تقاص و کرونا و دیوو نه خونه و آبله میمون بر همتون و گورتان ر ا از روی زمین پروردگار گم کنید فاسدهای ا جنبی غارتگر ضد ملی خاءن متجاوز هزاروچهار صد ساله به کشور فارس که سنت پیغمبر نانجی ب دروغگوی زنباره ی فاسدتان به جای کار و پیشرفت و ترقی ازدواج است و پیشرفته ترین امپراطوری جهان (ساسانی) را به یک کشور جه ان سومی عقب مانده ی دادار و دودوری تبدیل کرده اید و اصلا از کردار زشتتان در این هزاروچهارصد سال اشغال قتل و غارت و دزدی و عیاشی و خلافکاری شرم نکرده اید

    • ناشناس ارسالی در

      نژاد پرستی از تمام کلمات معلومه بوی تعفن نژادپرستی و فارس گرایی و قوم گرایی و دش منی و بربریت با ملت نجیب تورک و آزربایجا ن از کلمات می‌بارد ،من آذربایجانی چطور تو را هموطن خودم بدانم جناب فاشیزم و نژ ادپرست،مگر آذربایجان تورک زبان ایران نی ست ،یا که کرمان و یزد و اصفهان و تهران ه ست؟

    • ناشناس ارسالی در

      در پاسخ به هموطن عزیز آذربایجانی که از م تن تند و تیز اینجانب ناراحت شده و آنرا ن ژادپرستی محض تلقی کرده است:هموطن عزیز به تر است استحضار داشته باشی که بسیاری از آ ذربایجانی ها شریف و درستکار و ملی گرا هس تند و نه تنها اعتقادی به ترک بودن خود ند ارند بلکه برعکس شما از شنیدن کلمه ی فارس و کشور فارس که ریشه در اصالت این سرزمین دارد بسیار خوشحال میشوند و به ایرانی بو دن خود و سوابق درخشان کشور ایران در طول تاریخ میبالند،بیشتر اشخاص به نظر اینجانب مثبت داده اند و اگر متوجه بشوی که برخی آذربایجانی های عزیز هم جزء همین مثبت داد ه ها به نظرم هستند آنوقت متوجه اشتباهت و برداشت سطحی ات از این متن نخواهی شد؟لطف ا تجدید نظر فرما دوست عزیز

    • ناشناس ارسالی در

      همتون سر کارید الدنگهای فاسد بیشرف بدکار

    • ناشناس ارسالی در

      الان دقیقا کجایید بیشرفها؟! بیست و چهار ساعته مزاحم من هستید و چونه میزنید که دو زخ نرید؟! وقتی نامه ی عملتون را داده اند دست چپتون یعنی باید برید دوزخ، تا دم در جهنم هم میخواهید بیست و چهار ساعته مزاح م من شوید؟! جمع کنید دیگه خودتون را، زن چلا وضعیت شما هم مثل مردتیکه ها هست و هی چ فرقی نداره پس دیگه اینقدر زیر و رو کشی نکنید که فایده ای نداره و جاتون در دوزخ ه،حتی اگر ننگ پرونده ی جنایات دادگاهی بی مارستانی در سوابقتون نبود باز هم دوزخی ب ودید پس دیگه برید گم شید و بیشتر از این مزاحم نشوید، الهی شر و حسادت و مزاحمتهای بیست و چهار ساعته یتان هزار برابر و برگ شت ناپذیر به خودتان برگردد و از زندان و دیوونه خونه و تقاص هزار برابر و برگشت نا پذیر اعمال و رفتار زشتتان هرگز رهایی نیا بید،برید دیگه پی کارتون مزاحمهای سادیسمی بی آبرو، پیامبر نانجیب زنباره ی بدکار و امامان فاسد بدکارتان هم در دوزخ هستند(ج هت اطلاع)، گم شید دیگه عوضیهای وحشی بی ف رهنگ بی تربیت فضول حسود زشت کردار ستم پی شه ی اجنبی متجاوز هزاروچهارصد ساله به کش ور فارس که سنت پیغمبر نانجیب دروغگوی زنب اره ی فاسدتان به جای کار و پیشرفت و ترقی ازدواج است

  • سیاوش ارسالی در

    کاش هیچ معدنی در مملکت نبود وقتی بیت الم ال به غارت میرود و از عواید آن چیزی نصی ب مردم نمیشود آرزو میکنیم که کاش این منا بع و معادن نبود اگر نبود دزد و غارتگر هم کم بود

  • ناشناس ارسالی در

    اینه همش برای مفتخوران است که کشور ومردم را نابود کردده اند خراج دادن ملت به این مفهوم است تا این جماعت هستند مشکلات کشو ر به گردن گذشتگان میشود که این یکی از او ن یکی بدتر وبدترش می کنند

  • ناشناس ارسالی در

    بله خره یکروزی هم وقتی خوب شکم شان سیرشد شاید یکم رحم کنن به این مردم که دست شان تنگه ازنظر مالی یک کمکی بکنن من خودم از آن کسانی هستم ۶۵سالمه نه کاری دارم نه بازنشستگی باسختی زندگی مومیگزرونم ولي چکار کنم

  • ناشناس ارسالی در

    مردم که عایدی از این مواهب الهی به میمنت دزدی ندارند

  • مهدی ارسالی در

    ولی مردمش کوچ میکنندازبیکاری،معنابعش راه م غارت میکنند.

  • یوسف علی ارسالی در

    آذربایجان مظلوم

  • اای ارسالی در

    ۸ میلیارد تن. این. آمار. قبل. است. ۱ ۶. الی. ۲۰. میلیارد. تن. ۵. میلی ارد. تن. فقط. مال. معدن. سرنگون. است . و. به اضافه. مواد. با ارزش موجود. در باقی مانده. دریاچه اورمیه. که. به تنهایی. اندازه. چندین معدن. است. ولی. ...

  • ناشناس ارسالی در

    کاش هیچی نداشتیم شاید این گونه بهتر می ب ود و دغدغه ای نداشتیم

  • مهدی ارسالی در

    نمیدونم چرا پنجمین کشور ثروتمند دنیا از نظر منابع طبیعی و خدادادی هستیم.ولی ارزش ریال ایران از افعانی طالبان پابرهنه جنا یتکار افعانستان هم کمتره.
    چرا تورم ۳۰۰درصدی کمر مردم رو شکسته ؟
    چرا بیشتر مردم ایران زیره خط فقر هستند؟
    چرا حقوقها با اینکه ولخرجی هم نمیکنیم تا دهم ماه نرسیده تمام میشه؟
    چرا ا کثر پدرهای با شرف و زحمتکش وطنم همواره ش رمنده خانواده خود هستند؟

  • سردار ایرانی ارسالی در

    تمام این پول ها خرج نظام میشه پس این همه موشک پهپاد تسلیحات ساخته میشه اینا مجانی که ساخته نشده پول خرج شده امنیت الکی تامین نشده پول خرج شده دزدی هم فساد تو تمام کشورها وجود داره

  • سلیم ارسالی در

    سلام
    یکی ازدلایل عقب ماندن ایران ف سادهست الان بااین معادنی ک کشورایران دار ه اصلانیازی ب نفت وگازنداره اما بخاطر قو انین الکی ازاستخراج معادن جلوگیری میکنند چون هزارارگان میاد میگه چند درصد سهم ما ل من هست ارگان دیگه چند درصد من میخام هم ین کارا جلوی استخراج رو گرفته بفکر اقتصا دکشورنیستندبفکرجیب خودشون هستند تبریزبزر گترین معدن طلای کشور رو داره یعنی تبریز به هیچ درآمددیگه ای نیازنداشت ولی حیف برای دولت کارنشد نیست اگر دولت بخوا د میشه چون قوانین رو خود دولت درست کرده بین الملل درست نکرده قانون بین الملل رو دور میزنه قوانین خودش رو نمیتونه دور بزن ه

    • حضرتی ارسالی در

      مثل اینکه تو هم با دزدان شریکی

  • حسین ارسالی در

    چه فایده آذربایجان شرقی جزء محرومترین اس تانهاست

  • مجتبی ارسالی در

    خداوکیلی برای این مردم بدبخت چه فرقی میک نه؟؟

  • عبدالباسط معماری ارسالی در

    درودبرشما دوستان خوب

  • ناشناس ارسالی در

    خوشبحال روسیه که همه طلاها رو میبره
    واحسنت به روسیه عجب مزدورهایی گماشته در ایران گه ۸۰ میلیون نفر رو زیر یوق خودشون گرفتند وزور میگن به ذلت کشوندن وحرف هم بزنه کسی خفشذمیکنند توسط پست ترین ونفهم ترین وکم برخوردار ترین قشر مردم

  • ناشناس ارسالی در

    خوش به حال ملت ایران با اینهمه مواهب الهی که بی نصیب هستند!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    برای مردم خودش هیچی نیست همش خام از استان خارج میشه مردم خودشم آواره این جا و اونجا هست مجبور این استان ترک کنن این غم انگیزه

  • ناشناس ارسالی در

    اذربایجان جنوبی در اصل یک مستعمره است اگ ر مقایسه کنید با پیشرفتهای اذربایجان شما لی که مستقل هستند انموقع معنی مستعمره ر ا میفهمید. انشالله به یاری امام زمان به زودی به استقلال خواهد رسید،و انموقع حساب غارتهای قوم مجوس را خواهد پرسید،فکرنکنی د بی جواب خواهید ماند . نصر من الله فتح الغریب.

  • جعفر ارسالی در

    برای امنیت خرج میشه هاااااااا

  • روح الله ارسالی در

    مانند دیگر منابع ثروت کشور حاکمان دزد و اشغالگر غارت خواهند کرد

  • پاشا آذربایجانی ارسالی در

    با اینهمه معدنی که در آذربایجان است و پا نفارسها معادن طلا و مس وووؤ آذربایجان را غارت می کنند بدان خاطر با مردم تورک ایرا ن و با آذربایجانیها دشمنی می کنند؟!

  • Aliآ ارسالی در

    ماشاا...چقد نعمت خدادادی چقد
    ولی صد حیف و هزار حیف که دست جماعتی افتاده ک ه هیچ استفاده درست و بجایی نمیتونن کنن ا لبته برای کشورمردم ،برای خودشون و دارو د سته شون کم نمیزارن بعد کشوری که این همه منابع توشه مردمش باید بشینن ببینن کی یار انه میریزن ،واقعا شما ها چه کردین بااین ملت و مملکت دلتان خوش هست که موشک میسازی د البته خوبه که میسازید ولی کاش کمی هم ب ه این فکر بودید که مملکت رو هم درست میسا ختید اقتصاد رو معیشت رو مسکن رو ازدواج ج وانان رو وضعیت بیکاری رو و هزار مشکل دیگ ه رو کاش توانایی ساختن اینها رو داشتید ت ا مردم به این فلاکت و بدبختی نمی افتادن

  • آیدین ارسالی در

    آی کاش دست صاحبش بود نه یک عده مفت خور و دزد

  • ناشناس ارسالی در

    بالخره نمردیم استعمار قوم مجوس بر اذربایجان راه دیدیم ،ولی قوم مجوس اینرا اویزه گوشش کند که تاوان غارت اذربایجان را به توان هزار پس خواهد داد، ترکان در طول ۱۶۰۰ سال حکومت بر ایران به بهای جانشان غنایم هند،تفلیس،بغداد،کابل را به ایران میاوردند وهزینه شکم مجوسان میکردند ،حالاکه توسط انگلیس قوم مجوس به حکومت ایران رسیده تمام اقوام ایران را غارت و به کویرستان قوم مجوس هزینه میکند ،ولی وقتش رسیده تمام مالهای حرامی که از مردم فقیر خوزستان ،،الاحواز،، بلوچستان،اذربایجان،کردستان،لرستان بختیاری،ترکمن صحرا، گیلان وطبرستان .... وارد شکم نجستان کرده اید باید استفراغ کنید وتاوان پس دهید، دنیا دار مکافات است انشاالله روز جزا و قصاص از قوم مجوس نزدیک است.

  • ناشناس ارسالی در

    ایران سرتا سر طلا باشه بازم با وجود حکومت عزیزمان مردم در فقر خواهند ماند ....

  • محمود ارسالی در

    بالاخره جهان اسلام خرج داره.خداخیرتان بده انشاا.به غیرمسلمانان علل خصوص برادرپوتین.برادر رجب اردوغان.این ثروت وطلا ها مبارک برادران وخواهران افغانی وعرب باشدانشا. شاید این هم یکی از آزمایشات الهی میباشد.بالاخره ما مسلمانیم.همیشه باید روزه باشیم وروز بگیریم.پول ومالی که درخانه داریم مال ما ایرانیان نیست.بلکه متعلق به امام زمانه وبه تمام کهکشان راه شیری.

  • ناشناس ارسالی در

    اگر کلیه معادن ومنابع دنیاهم تو ایران با شه البت همین چیزایی ک هست میتونه حتی کل کشور چین رو خوشبخت بکنه ولی تا زمانی ک ا ینا هستن با قوانین واینهمه اختلاس رانت دزدی هست خیری ب مردم نمیرسه.

  • ناشناس ارسالی در

    این قدر از معادن بهره برداری می کنند که چیزی برای آیندگان باقی نمی گذارند رگه ها ی منابع معدنی تمام شدنی هستند.

  • ناشناس ارسالی در

    بقیراز تاسف برای ملت کشورچیزددیگری نمیشو دگفت
    ازماست که برماست

  • بهروز ارسالی در

    بخورید ببرید بدزدید نوش جونتون مال پدرتو نه دیگه هیشکی به اینا اعتماد نداره از بس دزدی و اختلاس کردن

  • مریم ارسالی در

    چه فایده این حکومت ضعیف و بی کفایت تما م معادن آذربایجان را به تاراج داده روسیه و غرب تاراج می‌کنند و آذربایجان و تبریز در بین کلانشهرها محرومترین و عقب افتاده ترین شهر مونده ترکها همه این ظلم‌ها ر ا در دلشان تبدیل به عقده کرده اند که روز ی سر باز خواهد کرد

  • سهیل علاقبندراه ارسالی در

    Please send it

  • حسن ارسالی در

    تنها آذربایجان شرقی اینهمه معدن دارد استان‌های دیگر را هم حساب کنیم از صدرصد هم به بالاست اما چون بلد نیستیم صنعت بازیافتی را نصیب علی کریمی و مسیح علی نژاد شده ثروت کشور در خیلی استان‌ها هم آب پيدا نمی‌شه اصلا هرکی بجائی می‌رسه دوست داره فرار کن فرنگستان بجان همدیگر نی اُفتید ایرانی باشید نه آذربايجانی و اصفهانی

  • ناشناس ارسالی در

    بهتره این معادن دست نخورده برای آیندگان بماند.چون در زمان حال ایرانی و آذری از آ نها بهرمند نمی شوند.

  • عمار ارسالی در

    میگن یه مهندس ژاپنی که توی پارس جنوبی کا ر میکرده میبینه یه صندوقی هست که گاهی یه نفر پول میریزه داخلش بعد چند روز علتش ر و میپرسه بهش میگن این صدقه هست برای رفع بلا. پول صندوق هم میدن به فقرای ایران.تع جب میکنه و میپرسه با داشتن میدان پارس مگ ه تو ایران مردم فقیر هم هست؟
    میدان پارس فقط نمونه کوچک ثروت ایران است
    نفت فقط اسمش ملی شده ولی هیچ نفعی برا ی مردم ایران نداره بغیر عده ای از خواص علم الهدی با وقفیات گوهرساد چکار می کنه؟ کجا جواب میده؟ ما چرا توی حرم امام رضا پول میریزیم.برید رستوران حضرتی, ده ب رابر ایرانی که بعد رد شدن از هفت خوان اس تان قدس مهمان امام هستند عراقی دارن غذای حضرتی میخورن و اسراف میکنن

  • ناشناس ارسالی در

    این همه معادن طلا داریم ولی هیچ وقت در بودجه کشور لحاظ نمی شود و هیچ کس نمی داند
    باید از گرانی قیمت نان و بنزین باید و گرفتن مالیات سنگین از مردم بدبخت خدا زده کسری بودجه کشور جبران بشود.

  • اسین ارسالی در

    بزرگترین غارت تاریخ ایران رقم خورد. وای به حال حاکمان از جهنمی که در انتظارشان ا ست. دنیایتان آباد و آخرتان تباه و ویران خدا ازتون نگذره که حق همه رو خوردید در د نیا و آخرت هم خوار خواهید بود.

  • ناشناس ارسالی در

    بلوچستان عزیز هم بزرگترین معدن طلا ومس و غیره دارد ولی فقیر ترین استان است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها