|
کدخبر: 305147

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

کولاک بانکی ها در روز سبز بورس + نقشه بازار

بورس در معاملات ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ با رشد ۹۷۷۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۰۴ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد کولاک بانکی ها در روز سبز بورس + نقشه بازار

بازار بورس آخرین روز معاملات هفته را باز هم با رنگ سبز به پایان رساند و در چندمین روز متوالی ارزش معاملات از مرز ۵۰۰۰ میلیارد گذشت.

بورس معاملات روز چهارشنبه را در وضعیت صعودی خوبی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۵ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی اخابر، وتجارت، فارس، وبملت، تاپیکو، فولاد و همراه تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۸ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۳۵۵۱ واحدی به ۷۱۰ هزار و ۵۶۰ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۸۶۷,۰۷۸.۵۳۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۲,۴۱۰.۹۳۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۲.۵۱۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، آریا، هرمز، زاگرس، کوثر، سمگا و تجلی هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۸ شهریور ۱۴۰۲

صندوق بازنشستگی تکمیلی امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کار و رفاه اجتماعی، اعضای شورای عالی بورس، نمایندگان مجلس، رئیس سازمان بورس و سایر مسئولان مربوطه رونمایی می شود.

مطالبه ۳۷/۱هزار میلیاردی شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز پس از گذشت ۴ سال از بلاتکلیفی خارج و با پیگیری‌های گروه سرمایه‌گذاری غدیر و موافقت وزیر جهاد کشاورزی بعنوان بدهی دولت ثبت شد.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس: بازرسی‌های میدانی اخیر حاکی از عدم رعایت مقررات ناظر بر معاملات اوراق اختیار معامله توسط برخی از شرکت های کارگزاری بود که در این ارتباط بلافاصله برای کارگزاری‌های مربوطه پرونده‌های انضباطی تشکیل و به مرجع رسیدگی به تخلفات ارسال گردید.

جلوگیری از بحران صندوق‌های بازنشستگی

علیرضا قدرتی، رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هیوا گفت: وجود صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی به عنوان یک دریافتی مستمر پس از بازنشستگی بسیار پُرکاربرد است.شاید وجود این نوع صندوق‌ها بتواند از گسترش و ابعاد این بحران‌ها بکاهد و بخشی از کسری صندوق‌هایی که ممکن بود در زندگی روزمره افراد بازنشسته تاثیر بگذارد را جبران کند.

این اتفاق باعث می‌شود افراد و حتی شرکت‌ها بتوانند در انتخاب صندوق‌های بازنشستگی حق انتخاب داشته و منابع خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا در زمان بازنشستگی بتوانند از مزایای و منافعی که این صندوق‌ها برای آنها ایجاد خواهد کرد، استفاده کنند.

عرضه صکوک مرابحه ۵۳۵ میلیارد تومانی شرکت صنایع آلوم رول نوین

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت صنایع آلوم رول نوین (سهامی خاص) به مبلغ ۵۳۵ میلیارد تومان از طریق فرابورس ایران از روز شنبه مورخ ۱۱/۰۶/۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری در نماد آلوم رول۶۶ عرضه عمومی خواهد شد.

صدور ۳ موافقت اصولی برای صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی

علیرضا ناصرپور، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی ذیل بند ۱۹ ماده یک بازار اوراق بهادار تشکیل شده است.از جمله اهداف تشکیل صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، می‌توان به ایجاد مزایای بازنشستگی تکمیلی برای کارکنان مجموعه‌های مختلف، ورود منابع باثبات و قابل برنامه‌ریزی به بازار سرمایه و تقویت دید بلندمدت اشاره کرد.این صندوق‌ها در سه نوع سهامی، سهامی شاخصی و صندوق در صندوق طبقه‌بندی شده است.

اکنون سه موافقت اصولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی برای برخی مجموعه‌های بزرگ صادر شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها