|
کدخبر: 303724

ماجرای حضور خودروهای وارداتی در حیاط دولت/ وزیر صمت توضیح داد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درخصوص واردات خودرو به کشور، عنوان کرد: واردات خودرو را با هدف تنظیم بازار انجام خواهیم داد؛ این اقدام در حال انجام است و تحول خوبی در این زمینه می شکل خواهد گرفت.

اقتصاد ماجرای حضور خودروهای وارداتی در حیاط دولت/ وزیر صمت توضیح داد

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درخصوص واردات خودرو به کشور، عنوان کرد: واردات خودرو را با هدف تنظیم بازار  انجام خواهیم داد؛ این اقدام در حال انجام است و تحول خوبی در این زمینه شکل خواهد گرفت.

وی افزود: سعی می‌کنیم  به سمت خودروهای آینده برویم، نه خودروهای گذشته؛ از جمله همین کاری که امروز انجام دادیم و تعدادی از ماشین‌های وارداتی را به حیاط دولت آوردیم اما ماشین‌ها ساخت داخل خواهند شد. این خودروها برقی هستند و از طریق شرکت‌ها و موسسات مربوطه وارد می‌شود و ما فقط آن را سیاست‌گذاری کردیم.

وزیر صمت درباره واردات خودروهای کارکرده نیز گفت: من اطلاعی ندارم و  ما آن را وارد نمی‌کنیم و شرکت‌ها اقدام به واردات آن می‌کنند و آیین‌نامه‌های آن نیز تقدیم دولت شده است.

علی‌آبادی تصریح کرد: در این زمینه در آستانه ورود به یک دوره تازه در بحث حمل و نقل شهری و بین شهری هستیم؛ این موضوع فقط به تاکسی محدود نمی‌شود و ما امروز فقط  تاکسی‌ها را رونمایی کردیم اما به‌زودی در زمینه اتوبوس، موتورسیکلت و ماشین‌های عمومی رونمایی خواهیم داشت.

وی افزود: این قدم برای شهر تهران است، چون تهران پایتخت کشور است و 70 ایستگاه را در هفته دولت در شهریورماه  و چند روز آینده افتتاح خواهیم کرد. امروز از یک نمونه موتورسیکلت رونمایی شد، ولی انواع مختلف آن بزودی به بازار می‌آید.

وزیر صمت عنوان کرد: خودروسازهای داخلی ماشین برقی را عرضه خواهند کرد و ماشین‌های برقی مفید هستند. این ماشین‌ها، فوق‌العاده اقتصادی هستند به‌خصوص تاکسی‌ها. تاکسی معمولی حدود 9 تا 10 هزار لیتر بنزین مصرف می‌کند و زمانی که این حجم از بنزین سوزانده می‌شود علاوه بر آلودگی، گرما ایجاد می‌کند؛ لذا ما امروز ماشین‌های برقی  را به مردم معرفی کردیم و ماشین‌هایی که نمادی از آینده خواهد بود قیمت آنها با قیمت‌هایی که درب کارخانه است متناسب است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها